شناسهٔ خبر: 24282054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| ۱۵۰ نقطه در استان مرکزی ظرفیت بازدید گردشگران نوروزی را دارند

R41371/P1377/S6,73/CT11

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه ۱۵۰ نقطه دیدنی در استان داریم گفت: ۱۵ نوروزگاه در اقصی نقاط استان به منظور ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار داشت: خدمت به کسانی که در مسیر استان  به‌عنوان گردشگر و مسافران نوروزی تردد می‌کنند ارزشمند است و ما باید تمام زمینه‌ها را فراهم کنیم تا کمترین حوادث و سوانح را داشته باشیم و هم اینکه بتوانیم حوادث  حادث شده را در کمترین زمان ممکن رسیدگی کنیم تا تلفات کمتری را شاهد باشیم.

وی افزود:  10 کمیته شامل خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک، هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت سلامت و محیط زیست و اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی در ستاد تسهیلات نوروزی استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: 15 نوروزگاه در اقصی نقاط استان پیش‌بینی شده که در این نوروزگاه‌ها خدمات و آئین‌های سنتی هر منطقه، بازارچه‌های صنایع دستی، سوغات محلی پیش بینی شده است.

حسینی با اشاره به آئین استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهرهای استان گفت: استقبال از مسافران نوروزی در روز نخست سال جدید در سه راهی خمین همانند سال‌های گذشته انجام و مهمانان با ورود به استان با دریافت پیامکی اطلاعات مورد نیاز از آدرس مکان‌های گردشگری و شماره تماس‌های ضروری را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور نمایشگاه صنایع دستی و سوغات یک شرکت آماده شده که در پارک ملت این نمایشگاه بزرگ و ارزشمند را برپا کند و همچنین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات هم در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: در اپلیکیشن جامع گردشگری استان اماکن تاریخی، موزه‌ها، خانه‌های تاریخی، قلعه‌ها و محوطه‌های تاریخی، تپه‌ها، آثار تاریخی، آتشکده‌ها، اماکن زیارتی، یادمان‌های دفاع‌مقدس، امام‌زاده‌ها، گردشگاه‌ها، روستاها و جاذبه‌های طبیعی و جغرافیایی استان به‌خوبی معرفی شده  و این اپلیکیشن از طریق پیامک برای مسافرانی که در ایام نوروز به این استان سفر می‌کنند ارسال می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در نوروزگاه‌ها خدماتی همچون ارائه سوغات، صنایع دستی محلی و گردش در اماکن مختلف شامل مسجد جامع ساوه، قلعه سالار محتشم خمین، قنات ابراهیم‌آباد، نیمور محلات، نراق، دلیجان، بازارچه صنایع دستی قورچی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: گردشگران به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن علاوه‌ بر آشنایی با آثار تاریخی و طبیعی استان از اماکن دیدنی مورد علاقه خود بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: قنات ابراهیم‌آباد در استان مرکزی یکی از امتیازهای بزرگ برای این استان به منظور جذب سرمایه‌گذار است.

حسینی بیان کرد: 150 نقطه در استان برای استفاده و بازدید وجود دارد که در این راستا اطلاع رسانی لازم به مسافران انجام می‌شود و همچنین در سال گذشته در حدود 7 میلیون خودرو از راه‌های استان وارد و خارج شده‌اند و برای 56 هزار نفر اقامت شکل گرفت و  400 هزار نفر از اماکن تاریخی و دیدنی استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: 400 هزار نسخه بروشور و اقلام تبلیغاتی به منظور اطلاع‌رسانی از وضعیت گردشگری استان بین مسافران  توزیع می‌شود. 

انتهای پیام/ش

نظر شما