شناسهٔ خبر: 24280432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راهيابي پشتام به فينال وزن 77 کيلوگرم کشتي فرنگي

پژمان پشتام فرنگي کار وزن 77 کيلوگرم ايران به فينال رقابت هاي بين المللي جام قهرمانان و مربيان اوکراين راه يافت .

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کي يف ؛ « پژمان پشتام» و «يدالله محبي» به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي بين المللي کشتي آزاد و فرنگي اوکراين راه يافتند و «محمد متقي نيا» نيز به يک چهارم نهايي صعود کردند.
در روز دوم رقابت هاي بين المللي کشتي آزاد و فرنگي جام کشتي گيران و مربيان اوکراين در وزن 77 کيلوگرم کشتي فرنگي، «پژمان پشتام» در دور نخست «ويتالي کوچرنکو» از اوکراين را 4 بر 2 شکست داد و در کشتي دوم نيز موفق شد« نورجان نديروف» از قزاقستان را 4 بر يک شکست دهد و به مرحله يک چهارم نهايي راه يابد.
وي در اين مرحله «حسن علي اف» از جمهوري آذربايجان را 4 بر 2 شکست داد و به نيمه نهايي راه يافت و براي راهيابي به فينال بايد با «کاراپت چايلان» از ارمنستان مبارزه کند.
در کشتي آزاد و در وزن 125 کيلوگرم «يدالله محبي» در دور نخست «دنيس ماتيکو» از اوکراين را 10 بر صفر شکست داد و در مرحله يک چهارم نهايي با پيروزي 5 بر 3 برابر «دام برادلي» از آمريکا به نيمه نهايي راه يافت.
«محبي» براي راهيابي به ديدار فينال «خوتسيانوسکي» از اوکراين را پيش رو دارد.
«گنو پترياشويلي» قهرمان جهان از گرجستان نيز در سمت ديگر گروه اين وزن حضور دارد.
در وزن 92 کيلوگرم «ارشک محبي» موفق شد با نتيجه 3 بر يک «حسين شهبازي» را شکست دهد اما در کشتي دوم خود مقابل «ايراکلي متسيتوري» از گرجستان 5 بر 8 شکست خورد و بايد منتظر باشد تا در صورت حضور حريفش در فينال در جدول شانس مجدد به مصاف حريفان برود.
«حسين شهبازي» نيز که در کشتي نخست مقابل« محبي» مغلوب شده بود به دليل شکست «محبي» از دور رقابت ها حذف شد.
در کشتي آزاد و در وزن 79 «محمد متقي نيا» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم «دميتري تکاچنکو» از اوکراين را 10 بر 2 شکست داد و در مرحله يک چهارم نهايي صعود کرد و براي راهيابي به نيمه نهايي «حورهي کاساي» از اوکراين را پيش رو خواهد داشت.
«اميد حسن تبار» ديگر نماينده ايران در اين وزن در دور نخست «آرون کانووا» از ايتاليا را 12 بر 2 شکست داد و در دور دوم مقابل «الکس درينگر» از آمريکا با نتيجه 10 بر صفر شکست خورد و در صورت راهيابي حريفش به فينال در جدول شانس مجدد بايد براي کسب برنز مبارزه کند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1935651" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2040869/1935651?width=360&height=240"></script></div>

پشتام به فينال وزن 77 کيلوگرم کشتي فرنگي رقابت هاي بين المللي اوکراين راه يافت

پژمان پشتام فرنگي کار وزن 77 کيلوگرم ايران به فينال رقابت هاي بين المللي جام قهرمانان و مربيان اوکراين راه يافت و ضمن آنکه محمد متقي نيا و يدالله محبي آزادکاران وزن هاي 79 و 125 کيلوگرم به ديدار رده بندي رفتند.

در وزن 77 کيلوگرم کشتي فرنگي، پژمان پشتام در دور نخست ويتالي کوچرنکو از اوکراين را 4 بر 2 شکست داد و در کشتي دوم نيز موفق شد نورجان نديروف از قزاقستان را 4 بر يک شکست دهد و به مرحله يک چهارم نهايي راه يابد.
وي در اين مرحله حسن علي اف از جمهوري آذربايجان را 4 بر 2 شکست داد و به نيمه نهايي راه پيدا کرد.
پشتام در نيمه نهايي در ديداري بسيار سخت موفق شد کاراپت چايلان از ارمنستان را 2 بر يک شکست دهد و فينال راه پيدا کند. اين فرنگي کار تيم ملي فردا بعد ظهر در ديدار فينال بايد با نواک ماتيوس از لهستان مبارزه کند.
محمد متقي نيا آزاد کار وزن 79 کيلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم دميتري تکاچنکو از اوکراين را 10 بر 2 شکست داد و به مرحله يک چهارم نهايي صعود کرد که در اين مرحله حوري کاساي از اوکراين را 7 بر 4 از پيش رو برداشت و به نيمه نهايي صعود کرد.
متقي نيا آزاد کار مشهدي در نيمه نهايي با ارايه کشتي ضعيف مقابل جبرييل حسن اف آزاد کار عنوان دار از جمهوري آذربايجان با نتيجه 10 بر صفر مغلوب شد و به ديدار رده بندي رفت.
حسن تبار ديگر نماينده ايران در اين وزن در دور نخست آرون کانووا از ايتاليا را 12 بر 2 شکست داد و در دور دوم مقابل الکس درينگر از آمريکا با نتيجه 10 بر صفر شکست خورد.
درينگر موفق شد جامبر کولاشويلي از گرجستان را شکست دهد و به نيمه نهايي راه يابد و در صورت راهيابي به فينال حسن تبار در جدول شانس مجدد بايد به مصاف حريفان برود.
يدالله محبي آزاد کار وزن 125 کيلوگرم در اين رقابت ها در دور نخست دنيس ماتيکو از اوکراين را 10 بر صفر شکست داد و در مرحله يک چهارم نهايي با پيروزي 5 بر 3 برابر دام برادلي به نيمه نهايي راه يافت.
اين آزاد کار کرمانشاهي تيم ملي در نيمه نهايي با شکست 10 بر صفر مقابل خوتسيانوسکي از اوکراين از راهيابي به فينال بازماند و فردا براي کسب مدال برنز بايد به مصاف حريف خود برود.
گنو پترياشويلي قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپيک از گرجستان در اين وزن ديگر فيناليست است.
در وزن 92 کيلوگرم ارشک محبي موفق شد با نتيجه 3 بر يک حسين شهبازي را شکست دهد اما در کشتي دوم خود مقابل ايراکلي متسيتوري از گرجستان 5 بر 8 شکست خورد و بايد منتظر باشد تا در صورت حضور حريفش در فينال در جدول شانس مجدد به مصاف حريفان برود.
حسين شهبازي نيز که در کشتي نخست مقابل محبي مغلوب شده بود به دليل شکست محبي از دور رقابت ها حذف شد.­

­

 

سه پيروزي نمايندگان کشتي ايران

«­اميد حسن تبار» و« ارشک محبي» در کشتي آزاد و« پژمان پشتام» فرنگي کار وزن 77 کيلوگرم امروز (شنبه) در دور نخست رقابت هاي بين المللي اوکراين مقابل حريفان به پيروزي دست يافتند.
 در وزن 77 کيلوگرم کشتي فرنگي، «پژمان پشتام» در دور نخست «ويتالي کوچرنکو» از اوکراين را 4 بر 2 شکست داد و در کشتي دوم «نورجان نديروف» از قزاقستان کشتي خواهد گرفت.
در کشتي آزاد و در وزن 79 کيلوگرم که 23 نفر حضور دارند، «اميد حسن تبار» در دور نخست «آرون کانووا» از ايتاليا را 12 بر 2 شکست داد و در دور دوم «الکس درينگر» از آمريکا را پيش رو خواهد داشت.
در اين وزن«محمد متقي نيا» در دور اول استراحت کرد و در دور دوم بايد به مصاف« دميتري تکاچنکو» از اوکراين برود که در صورت پيروزي بر اين حريف در دور بعد با برنده کشتي ميان «حورهي کاساي» از اوکراين و «بخيتخانولي» از ازبکستان کشتي خواهد گرفت.
در وزن 92 کيلوگرم «ارشک محبي» موفق شد با نتيجه 3 بر يک «حسين شهبازي» را شکست دهد و «محبي» دور بعد بايد به مصاف «ايراکلي متسيتوري» از گرجستان برود. «شهبازي» نيز در صورت راه يافتن «محبي» به فينال در جدول شانس مجدد بايد براي کسب مدال برنز به مصاف حريفان برود.
در وزن 125 کيلوگرم که 16 نفر حضور دارند،«يدالله محبي» در دور نخست با «دنيس ماتيکو» از اوکراين کشتي مي گيرد و در صورت غلبه بر اين حريف در دور بعد به مصاف برنده «ويتالي پياسنياک» از بلاروس و «داوم برادلي» از آمريکا مي رود.« گنو پترياشويلي» قهرمان جهان از گرجستان نيز در سمت ديگر گروه اين وزن حضور دارد.
رقابت هاي بين المللي کشتي جام مربيان و کشتي گيران برتر اوکراين از ديروز (جمعه) در شهر کي يف اوکراين در حال برگزاري است.
همچنين کشتي گيراني مانند« ولادمير خينچيگاشويلي» قهرمان جهان و المپيک از گرجستان، «فرانک چاميزو» قهرمان جهان از ايتاليا و «فرانکلين گومز» نايب قهرمان جهان از پورتوريکو در يک وزن بالاتر به مصاف حريفان خود رفتند و «خنچيگاشويلي» که به صلاحديد کادر فني تيم گرجستان در وزن 65 کيلوگرم به ميدان رفته بود در مرحله نيمه نهايي مقابل «گادجيف» کشتي گير روسي الاصل لهستان شکست خورد.

کشتي آزاد:
57 کيلوگرم: «تيمورازي وانيشويلي» (گرجستان) – «گئورگي اديشراشويلي» (قهرمان اروپا- آذربايجان)
65 کيلوگرم:« ماگومد مراد گادجيف» (نايب قهرمان جهان- لهستان) –« حاجي علي اف قهرمان جهان» - آذربايجان)
74 کيلوگرم: «فرانکلين گومز» (نايب قهرمان جهان- پورتوريکو) – «فرانک چاميزو» (قهرمان جهان- ايتاليا)
86 کيلوگرم: «کامران قاسم پور» (ايران) – «ريچارد پري» (آمريکا)
97 کيلوگرم: «نورماگومد گادجيف» (قهرمان جوانان جهان – آذربايجان) – آبراهام کونيدو روانو دي خسوس (ايتاليا)

کشتي فرنگي:
55 کيلوگرم:«نوگزاري تسورتسوميا» (قهرمان جوانان جهان- گرجستان) – «الدانيز عزيزلي» (قهرمان جوانان جهان- آذربايجان)
63 کيلوگرم:«لينور تيموروف» (اوکراين) – «طالح ممدوف» (آذربايجان)
72 کيلوگرم:«ديميتري پينکوف» (اوکراين)-«شماگي بولکوادزه» (قهرمان زير 23 سال جهان- گرجستان)
82 کيلوگرم:«زورابي داتوناشويلي» (قهرمان اروپا- گرجستان) –«رفيق حسين اف» (قهرمان اروپا- آذربايجان)
97 کيلوگرم:«ديميتري تيموچنکو» (برنز جهان- اوکراين) –« آرتور الکسانيان» (قهرمان جهان و المپيک- ارمنستان)

mp4
<div id="video-display-embed-code_1934742" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2040869/1934742?width=340&height=240"></script></div>

نظر شما