شناسهٔ خبر: 24279250 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هنرمندان فارس هم نسبت به جمع‌آوری عكس‌های شهدا واكنش نشان دادند

گروه اجتماعی ـ در پی جمع‌آوری عكس‌های شهدا در سطح شهر شیراز، جمعی از هنرمندان استان فارس بیانیه‌ای صادر كردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، جمعی از هنرمندان استان فارس به حرمت‌شکنی به تصاویر شهدا توسط عوامل شهرداری شیراز و همچنین جمع‌آوری آنان در سطح شهر واكنش نشان دادند و بیانیه‌ای در محكومیت این كار صادر كردند.
در این بیانیه آمده است: «شهدا، این فرزندان انقلاب اسلامی، متعلق به همه ملت ایران هستند. حفظ حرمت ایشان بر تمامی مسئولان، گروه‌ها، اقشار و طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی واجب می‌باشد.
تمام مسئولان و طیف‌های سیاسی اجتماعی باید بدانند حفظ حرمت جایگاه و شأنیت شهدا، خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر کسی در هر کسوت و مسئولیتی که بخواهد کوچکترین بی حرمتی را نسبت به ساحت مقدس ایشان را داشته باشد بشدت محکوم و بلاشک طرد شده است.
جامعه هنری استان فارس، جمع‌آوری تمثال شهدا در سطح شهر شیراز، را برنتافته و اعتراض شدید خود را اعلام و خواستار رسیدگی سریع مسئولین به این حرکت نازیبا و ناشایست می‌باشد.
مطابق بر آنچه که در رسانه‌ها منتشر گردیده، سازمان منظر و زیباسازی شهرداری شیراز این اقدام را مبنی بر تعویض و نو شدن اعلام و جمع‌آوری نموده است؛ فلذا، جامعه هنری فارس، بی صبرانه منتظر جایگزینی مناسب، درخور شان و به جای تمثال‌های مبارک شهدا، در تمامی سطح خیابانهای سومین حرم اهل بیت(ع) هستند.
الوعده وفا
همچنین، جامعه هنری استان فارس اعلام می‌دارد که در تدارک و آماده‌سازی تمثال مبارک شهدا ونصب در تمامی سطح شهر شیراز، سازمان منظر و زیباسازی شهرداری شهر شیراز را یاری خواهد داد».
انتهای پیام

نظر شما