شناسهٔ خبر: 24278004 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نمایش جدید «کلاه سفیدها» علیه دولت دمشق

خبرگزاری شبستان: دمشق اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد کلاه سفیدها در غوطه شرقی ماسک توزیع کرده‌اند تا بتوانند فیلم تازه‌ای درباره استفاده از سلاح شیمیایی جعل کنند و ارتش سوریه را متهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الکوثر» ،همزمان با عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی مهم‌ترین لانه تروریستی در شرق دمشق، دو کامیون گاز کلر از ترکیه به ریف دمشق رسیده و گروه «کلاه‌سفیدها» با هدف متوقف کردن عملیات از طریق ایجاد اجماعی بین‌الملل، برای نمایشی جدید علیه دمشق آماده می‌شود.

سوریه و نیروهای همپیمان در حال تدارک برای آغاز عملیاتی گسترده به منظور پاکسازی منطقه غوطه شرقی دمشق از تروریست‌ها هستند.

مطابق معمول، در هر عملیات نظامی که ظاهرا موازنه قوی در آن به سود ارتش سوریه بوده و دستیابی به پیروزی در آن دشوار نیست، جریان مخالف محور مقاومت دست به نمایش‌های ساختگی مثل ماجرا و جنجال سلاح‌های شیمیایی میزند و در آن به مخاطب می قبولاند که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی و مرگبار استفاده کرده است.

اما به محض اینکه «هدف سیاسی» این نمایش‌ها محقق شد و محور مخالف جریان مقاومت از رهگذر وارد کردن اتهامات خونبار به دولت سوریه از طریق بوق‌های رسانه‌ای غربی و عربی توانست مانع پیشروی میدانی ارتش سوریه شود، احتمال دارد که این قربانیان بار دیگر زنده شوند و به حیات خود ادامه دهند.

اما قهرمانان بلامنازع امروز این نمایش‌ها «کلاه سفیدها» هستند که هم اکنون در حال تدارک نمایش خونبار  این بار در غوطه شرق هستند..

«کلاه سفیدها» گروه یا سازمانی است که نام خود را «دفاع غیرنظامی سوریهگذاشته‌ است؛ سازمانی برای حمایت و نجات جان شهروندان این کشور. اما آنچه در ماجرای حلب روشن شد این است که اعضای گروههای مسلح و مرتبطان با آنها در پوشش «کلاه سفیدها» فعالیت می‌کنند.  کلاه سفیدها اغلب در ویدئوهای غیرحرفه‌ای در حال برداشتن آوار و نجات افراد دیده می شوند اما تصاویری از آنان به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد آنها از اعضای گروههای مسلح هستند. آنها ادعا می‌کنند که هدفشان کمک به مردم است اما آنها هیچ‌گاه به مردمی که در حملات گروههای مسلح زخمی و مجروح و آواره شده‌اند کمک نکرده‌اند.

وبگاه خبری «العهد» لبنان گزارش داد، دمشق اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد کلاه سفیدها  در غوطه شرقی  ماسک توزیع کرده‌اند تا بتوانند فیلم تازه‌ای درباره استفاده از سلاح شیمیایی جعل کنند و ارتش سوریه را به این اتهام، متهم کنند.

همزمان با این مسئله، دو کامیون حامل گاز کلر از ترکیه وارد اراضی شده است تا بار دیگر بتوانند سناریویی را اجر کنند که غوطه در سال 2013 شاهد آن بود. در آن زمان ارتش سوریه در حال پیشروی سریع در غوطه بود، ولی همزمان با این پیشروی، تصاویری از زنان و کودکان قربانی به شکل سازمان یافته‌ای در رسانه های غربی و عربی دست به دست شد.

این رسانه ها مدعی شدند که این زنان و کودکان، قربانی گازهای شیمیایی بودند که دولت سوریه در غوطه از آن علیه غیر نظامیان استفاده کرد؛ هر چند که هیچ کس نتوانست دلیل قانع کننده‌ای درباره صحت این اتهامات پیدا کند.

یک منبع دولتی سوری در آن زمان اعلام کرد که دمشق از نزدیک شاهد عملیات جاری تروریست‌ها برای استفاده از سلاح شیمیایی است و این اطلاعات را در اختیار شورای امنیت قرار داده و تأکید کرده که این گروه‌ها دارای سلاح شیمیایی هستند.

این منبع تصریح کرد که کلاه سفیدها تحت عنوان‌های بشردوستانه به سود سرویس‌های جاسوسی غرب فعالیت کرده و با رسانه‌های سیاست‌زده برای کارگردانی این نمایش‌ها هماهنگ هستند تا افکار عمومی غربی و عربی را قانع کرده و دولت سوریه را جنایتکار جلوه دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما