شناسهٔ خبر: 24275930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ملایر مطرح کرد

تبدیل وضعیت موافقت اصولی به قطعی پژوهشکده انگور ملایر

نمایندگی همدان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل وضعیت موافقت اصولی به قطعی پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به‌زودی صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احد آزادیخواه با اشاره به جلسه اخیر با معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در راستای تبدیل وضعیت اصولی به قطعی پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، افزود: این موضوع برای تأیید نهایی به شورای گسترش وزارت علوم ارجاع شده است.

وی اظهار کرد: با قطعی شدن این موضوع در استانداردسازی کیفیت محصولات انگور و کشمش، بهبود شرایط اقتصادی مردم منطقه از طریق افزایش عملکرد، ارائه خدمات مشاوره‌ای- آموزشی و ترویجی در بخش‌های مختلف تولید و صنعت کشمش و انگور، شناسایی همه ارقام انگور مورد کشت در کشور و ملایر، ایجاد بانک ژن استانی، ملی و بین‌المللی و ... پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم داشت.

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنانش از صدور مجوز راه‌اندازی شعبه بانک کشاورزی در اسلامشهر آق‌گل خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر نمایندگان ملایر در مجلس، مجوز راه‌اندازی شعبه بانک کشاورزی در اسلامشهر آق‌گل از سوی خدارحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی صادر شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت راه‌اندازی بانک کشاورزی را خبری خوش برای شهروندان اسلامشهر آق‌گل و بیش از 10 روستای تابعه آن و تسهیل در روند امور ساکنان این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: مکاتبه و پیگیری‌های لازم برای ایجاد یک شعبه بانک در این شهر از سال گذشته توسط نمایندگان ملایر آغاز شد که در دیدار یک‌ماه قبل ما به همراه استاندار همدان با رئیس‌کل بانک مرکزی این موضوع دوباره پیگیری و قطعی شد.

وی در ادامه به دیدار رئیس و دبیر مجمع نمایندگان استان همدان با وزیر آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: در دیداری که به همراه دکتر مفتح رئیس مجمع نمایندگان استان با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، پیرامون مسائل و موضوعات فرهنگی استان همدان بحث و تبادل‌نظر کردیم.

آزادیخواه افزایش دو برابری پاداش پایان خدمت فرهنگیان که از سوی دولت 3500 میلیارد تومان اختصاص داده شده بود، به بیش از 5 هزار میلیارد تومان را از اقدامات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس عنوان کرد.

وی ادامه داد: بیان الزامات و تذکراتی به وزیر آموزش و پروش در حوزه مدیرکل آموزش و پرورش استان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که در این زمینه خواستار تعیین تکلیف سریع مدیرکل آموزش و پرورش استان و انتخاب مدیری با روحیه اعتدالی شدیم.

آزادیخواه با بیان اینکه طبق گفته دکتر روحانی، دولت تدبیر و امید دولت اعتدال است نه اصلاحات و بین این دو فرق هست، تصریح کرد: در این راستا وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی، قول مساعد داد طی یک هفته تا 10 روز آینده نسبت به تغییر و تعیین مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان همدان اقدام و از مدیران کارآمد با روحیه اعتدالی استفاده کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان گفت: عزل و نصب‌های عجولانه مدیران در استان همدان و مسائل پیش آمده در این زمینه از دیگر دغدغه‌ها و مسائل مورد انتقاد ما در این نشست بود که از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم حتما بومی‌گرایی در انتخاب مدیرکل در سرلوحه کار باشد که وزیر نیز قول مساعد برای جبران گذشته را داد.


انتهای پیام

نظر شما