شناسهٔ خبر: 24275696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شیراز| نخستین رویداد ملی خلاقیت دانش‌آموزی در شیراز برگزار می‌شود

R41382/P1336/S6,61/CT11

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از نخستین رویداد خلاقیت کشوری دانش‌آموزی با عنوان المپیاد رویش در شیراز خبر داد و گفت: این المپیاد از تاریخ دهم اسفند ماه به مدت ۲ روز در شیراز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محسن کلاری صبح امروز در نشست خبری نخستین المپیاد ملی دانش‌آموزی رویش اظهار داشت: این رویداد مهم کشوری برای نخستین مرتبه در استان فارس در بین بیش از 900 دانش‌آموز درمقاطع متوسطه و ابتدایی به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تا امروز 900 دانش‌آموز برای حضور در این رویداد مهم ملی ثبت نام کردند گفت: براساس سهمیه‌های اعلام شده مقرر شده 1100 دانش‌آموز ثبت‌نام کنند که 600  نفر از آنها از استان فارس هستند و دلیل استقبال کم دیگر استان‌ها برای حضور در این المپیاد نیز سختگیری‌های اردویی است که بخشی از حاضرین با والدین به شیراز سفر می‌کنند.

کلاری بیان کرد: دانش‌آموزان در این دوره در رشته‌های روبیک، دومینو، برج دومینو، کوریدور، سازه‌های ماکارونی، بلاک‌آس، جِنگا، پنتاگو، اُتِللو و لیوان چینی به رقابت می‌پردازند.

محمدرضا احمدی، مجری برگزاری المپیاد رویش با اشاره به اینکه سال گذشته مرکز فعالیت‌های آموزشی، فکری و سرگرمی سازمان دانش‌آموزی فارس با حمایت مسئولان آموزش و پرورش استان ایجاد شد اظهار داشت: این مرکز فعالیت خود را در زمینه بازی‌های فکری، برگزاری المپیادها، مسابقات بازی‌های فکری در سطح دانش‌آموزی و برگزاری نمایشگاه‌های کالاهای ایرانی فکری و با کیفیت مطلوب همراه با خدمات پس از فروش و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدارس آغاز کرد.

وی برگزاری المپیادهای رویش را نخستین ثمره فعالیت‌های این مرکز برشمرد و گفت: نخستین المپیاد بازی‌های فکری رویش اسفندماه سال گذشته در شیراز برگزار شد که دانش‌آموزان از این مسابقات، استقبال بسیار خوبی کردند.

به گزارش تسنیم این المپیاد به همت مرکز فعالیت‌های فکری، آموزشی و سرگرمی سازمان دانش‌آموزی فارس و با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان به ویژه معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی فارس و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ ت

نظر شما