شناسهٔ خبر: 24272528 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پشتیبانی از زیست بوم فناوری برای توسعه علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: پشتیبانی از زیست بوم فناوری به منظور توسعه علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان و ایفای نقش موثر در رفع چالش‌های ملی از جمله اهداف ما در وزارت علوم است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / منصور غلامی در اختتامیه سی ویکمین جشنواره بین المللی خوارزمی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه چندین طرح بین المللی در این جشنواره قبول شده اند، گفت: در راستای تعاملی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری با کشورهای بین المللی داشته است، 5 طرح بین المللی از 49 کشور جهان مورد قبول واقع شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور در عرصه علم و فناوری جهان تلاش مضاعفی باید انجام شود، گفت: در همین راستا در 40 سال گذشته 375 هزار مستند علمی از دانشمندان ایرانی ثبت شده و ایران موفق شده است، در رتبه اول منطقه و شانزدهم جهان از لحاظ تولید مقالات علمی بایستد.

وی ادامه داد: این موفقیت ها در صورتی است که ایران تنها یک درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است، 1.9 درصد مقالات علمی و دو سوم مستندات پژوهشی توسط دانشمندان و پژوهشگران ایرانی ثبت شده است.

اقدامات انجام شده در ایران برای توسعه پژوهش
غلامی با بیان اینکه در ایران اقدامات ارزنده ای در راستای توسعه پژوهش انجام شده است، گفت: 42 پارک علم و فناوری و 190 مرکز رشد ضمن فراهم کردن زمینه اشتغال برای 30 هزار نفر، 3هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته اند، در خصوص صادرات محصولات فناورانه تصریح کرد: باتوجه به توسعه شرکت های دانش بنیان بستر صادرات محصولات فناورانه از 230 میلیارد تومان بالاتر رفته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این جشنواره توسعه و پویایی در بخش های مختلف اقتصادی را به وجود آورده است، اظهار کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حرکت پرشتابی را به سمت توسعه نوین و بخش های مختلف اقتصادی آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دو ماموریت مهم را در راستای اهداف خود قرار داده و پشتیبانی از زیست بوم فناوری به منظور توسعه علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان و ایفای نقش موثر در رفع چالش های ملی از جمله اهداف این وزارتخانه است.

غلامی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری هایی را با وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته است، یادآور شد: تمام این فعالیت ها می تواند به توسعه زیست بوم فناورانه کمک کند تا در آینده شاهد اثرهای مثبت و تغییرات خوبی در کشور باشیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما