شناسهٔ خبر: 24271695 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پشتیبانی دستیار صوتی گوگل از ۳۰ زبان

گوگل اعلام کرد که دستیار صوتی گوگل ( google assistant)تا پایان سال جاری میلادی از ۳۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /پیشرفت دستیار صوتی گوگل در طول یک سال از عمر خود، از کل پیشرفت سیری(دستیار صوتی اپل) در هفت سال گذشته بیشتر بوده است.

توسعه روزافزون این دستیار دیجیتال تنها در گوشی‌های همراه نبوده، بلکه تلاش آن برای پاسخگویی به نیازهای انسانی در همه جا از خانه‌ تا خودرو محسوس بوده است. شرکت گوگل اعلام کرده که قرار است این دستیار صوتی تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به قابلیت پشتیبانی از ۳۰ زبان دیگر و زنده دنیا مجهز شود تا بدین وسیله این امکان را به گستره وسیع‌تری از کاربران بدهد تا با استفاده از زبان مادری بتوانند از قابلیت‌های این دستیار صوتی خود بهره ببرند.

این دستیار صوتی که در سیستم‌های عامل اندروید و iOS قابل دسترسی است، در حال حاضر تنها قادر به پاسخگویی به ۸ زبان در جهان است؛ توسعه توانایی‌های دستیار صوتی گوگل می‌تواند به رقابت پیشین اپل و گوگل بیفزاید و بیش از پیش آن‌ها را به رقابت بیفکند.

 از جمله زبان‌هایی که گوگل تا به حال از آنها نام برده است می‌توان به دانمارکی، آلمانی، هندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی و تایلندی اشاره کرد ولی هنوز درباره زبان‌های دیگری که قرار است در ماه‌های آینده برای دستیار صوتی گوگل عرضه شوند، حرفی به میان نیامده است.

/ایسنا

نظر شما