شناسهٔ خبر: 24270767 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطر نفوذ روس ها در کشتی دنیا از نگاه مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران

کی یف - ایرنا - مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران،گفت: بسیاری از کشورها درحال حاضر اقدام به جذب کشتی گیران روسی می کنند و همین موضوع سبب شده که این کشور، همه جا نفوذ داشته باشد.

صاحب‌خبر -

رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام کشتی گیران و مربیان اوکراین روزهای 4 تا 6 اسفندماه در سالن ورزشی اسپورت پالاس شهر کی یف اوکراین در حال برگزاری است.
«محمد طلایی» روز شنبه در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا،افزود: کشورهای اسلواکی و ایتالیا با جذب کشتی گیران روسی و کوبایی، بدنبال تقویت تیم های ملی کشتی خود هستند و این وضعیت نشان می دهد که روس ها تقریبا در کشتی همه کشورها نفوذ کرده اند.
وی گفت: متاسفانه رژیم صهیونیستی نیز در این مسابقات چند کشتی گیر روسی با خود به همراه آورده است تا درصورتی که در گروه حریفان ایرانی قرار گرفتند، کشتی بگیرند. اما زمانی که دیدند با کشتی گیران ایرانی روبرو نمی شوند در مسابقات شرکت نکردند که این یکی از مشکلات اصلی کشتی ما است.
مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با اشاره به سطح فنی بالای رقابت های بین المللی اوکراین به دلیل حضور تعداد زیادی از قهرمانان جهان و المپیک، اظهار داشت: کامران قاسم پور در این مسابقات با حضور در فینال خیلی خوب بود اما مسعود اسماعیل پور باید به فکر یک بازنگری در کارش باشد. همچنین پیمان بیابانی باید ضعف های خودش را برطرف کند. اما حامد رشیدی نسبتا خوب بود و تنها یک اشتباه باعث شد از راهیابی به فینال باز بماند.
وی ادامه داد: بهمن تیموری نیز از این پس در وزن 79 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت و به دلیل اینکه نام او در لیست اولیه اعلامی به کشور اوکراین در وزن 74 کیلوگرم ثبت شده بود، با توجه به مخالفت نماینده اتحادیه جهانی نتوانست در این مسابقات به میدان برود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در وزن 65 کیلوگرم جام کشتی اوکراین، مسعود اسماعیل پور در دور اول با نتیجه 3 بر یک ولودیا فرانگولیان از ارمنستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل البروس چرتکویف از اسلواکی با نتیجه 4 بر 8 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حاجی علی اف قهرمان جهان از آذربایجان در دور بعد، اسماعیل پور از دور رقابت ها حذف شد. پیمان بیابانی نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ادمی بولکوادزه از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف بلاروسی، وی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 74 کیلوگرم حامد رشیدی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر ایوان کوسیاک از اوکراین را شکست داد. وی در دور دوم مقابل ادلان باتایف از اوکراین را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد. رشیدی در دور سوم مقابل اخساربر گولایف از کشور اسلواکی شکست خورد.
در وزن 86 کیلوگرم کامران قاسم پور در دور اول با نتیجه 11 بر صفر کانان علی اف از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد الکساندر گوستیف از آذربایجان را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد تا در دور سوم مقابل استفان ریچموث از سوئیس با نتیجه 5 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. حریف قاسم پور در این دیدار شامیل کودیاماگمدوف کشتی گیر روسی الاصل از ایتالیاست.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**1067**9029** 1701

انتهای پیام /*

نظر شما