شناسهٔ خبر: 24268126 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اینانلو: تکرار نتایج اینچئون هزینه و وقت زیادی می‌خواهد/ ورزشکارانی داریم که در خفیف می‌توانند بهترین باشند

مربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: لازلو بهترین کسی است که در این شرایط می‌تواند به ما کمک کند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم اینانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره برنامه فدراسیون تیراندازی مبنی بر جذب لازلو اظهار داشت: من چند بار از او پرسیدم به من گفت در زمانی که تسویه کنیم می‌کنیم در این خصوص صحبت کنیم. او هنوز نگفته به ایران می‌آید یا نه. اما امیدوارم این اتفاق رخ دهد. لازلو بهترین کسی است که در این شرایط می‌تواند به ما کمک کند. ما حتی اگر بهترین مربی جهان را هم به ایران بیاوریم با توجه به اینکه لازم است تا ورزشکاران را بشناسند زمان می‌برد.

وی افزود: 6 ماه به بازی‌های آسیایی باقی مانده که زمان زیادی نیست اولویت اصلی فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی لازلو است. فکر می‌کنم تا آخر اسفند تصمیم نهایی اعلام شود. البته لازلو می‌تواند به صورت پاره‌وقت به ایران بیاید. 

* بدنه اصلی دانشجویان را ملی‌پوشان تشکیل می‌دهند

مربی تیم ملی تفنگ ایران درباره مسابقات دانشجویان جهان خاطرنشان کرد: نصف نفرات تیم از بازیکنان خوب تیم ملی هستند و نصفی دیگر هم بازیکنانی که قبلا در تیم ملی بودند و حالا برگشتند اما بدنه اصلی این تیم را ملی‌پوشان تشکیل می‌دهند که می‌توان به خدمتی، صداقت، کرم‌زاده و ... اشاره کرد. برای من نتایج این مسابقات مهم است که در بدترین حالت می‌توانم از نتایج این سه تیراندازی که نام بردم،‌ استفاده کنم.

اینانلو در ادامه با اشاره به مسابقات جام جهانی که در کره جنوبی برگزار می‌شود، عنوان کرد: حساس‌ترین مسابقه ما جام جهانی کره جنوبی است که 31 فروردین تا 9 اردیبهشت برگزار می‌شود. قرار است بعد از بازی‌های آسیایی این کشور میزبانی مسابقات جهانی را هم داشته باشد که نخستین سهمیه المپیک در آن توزیع می‌شود. بنابراین مسابقات فروردین ماه برای همه کشورها مهم است چرا که ورزشکاران می‌توانند در شرایط مسابقه کسر سهمیه المپیک قرار بگیرند. در این مسابقه مانند مسابقات مونیخ ورزشکاران زیادی شرکت می‌کنند. 

* می‌توانیم نفرات اعزامی به اندونزی را در مسابقات جهانی مشخص کنیم

مربی تیم ملی تفنگ ایران با اشاره به اینکه باید در رقابت‌های کره نفرات اعزامی به اندونزی مشخص شود، گفت: نتایج مسابقات کره برای ما مهم است. طبق جلسه رئیس فدراسیون با کادر فنی قرار است با تعداد بیشتری از تیراندازان در مسابقات شرکت کنیم تا بهترین‌ها هم تیر بزنند. بر این اساس بخشی از مسابقات انتخابی ما برای مشخص شدن تیراندازان اعزامی به بازی‌های آسیایی در رقابت‌های کره مشخص خواهد شد.

* برای تکرار نتایج اینچئون هزینه و وقت زیادی می‌خواهیم

وی با اشاره به اینکه ملی‌پوشان شرایط سختی را برای تکرار نتایج بازی‌های آسیایی 2014 دارند، تصریح کرد: اگر بخواهیم با اینچئون کار ما سخت است چرا که تغییراتی به وجود آمده و رشته‌های تیمی حذف شدند. در بازی‌های 2014 هفتاد درصد مدال‌ها در بخش تیمی کسب شد. از طرفی نبود لازلو که 40 سال سابقه داشت و مهره سنگینی بود کار را سخت می‌کند. دوست داریم مدال‌ها و موفقیت‌های ما تکرار شود. ورزشکاران برای بازی‌های آسیایی اینچئون زحمت زیادی کشیده‌اند اما تکرار آن هم هزینه زیاد و هم زمان زیادی می‌خواهد. 

اینانلو افزود: قبلا در هر رشته 3 نفر اعزام می‌شدند اما حالا دو نفر. با این حال تیراندازی جزو رشته‌های پرمدال است ما می‌توانیم حتی بیشتر از اینچئون مدال بگیریم اگر توجه بیشتری به ما شود. 

* ورزشکاران تفنگ خفیف می‌توانند جزو بهترین‌های دنیا باشند

مربی تیم ملی تفنگ ایران درباره مشکلات فشنگ که بارها تکرار شده، اظهار داشت: حدود 10 سال است ما توانسته‌ایم برای تعداد محدودی از ورزشکاران شرایط را فراهم کنیم. دوست داشتم می‌توانستیم مسابقات خفیف را هم به صورت قهرمانی کشوری آزاد برگزار کنیم. در این صورت همه استان‌ها می‌توانستند حضور داشته باشند. اما در حال حاضر رقابت ما فقط برای تعداد محدودی از ورزشکاران است. ما ورزشکارانی داریم که می‌توانند در خفیف جزو بهترین‌های جهان باشند در حالیکه شاید در تفنگ بادی خیلی قوی نباشند. به این نتیجه رسیده‌ایم که بچه‌های ما در رشته خفیف بهتر می‌توانند کار کنند اما پیدا کردن استعدادها مثل ورزشکاران تفنگ بادی میسر نیست.

انتهای پیام/س

نظر شما