شناسهٔ خبر: 24267841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

کره جنوبی برضد آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

صاحب‌خبر - چند روز پس از هشدارهای کره جنوبی به آمریکا درباره اختلافات تجاری دو کشور و اقدام واشنگتن برای در نظر گرفتن تعرفه های سنگین بر روی برخی محصولات کره ای، این کشور علیه واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.
به گزارش ایرنا، کره جنوبی در شکواییه خود از اینکه آمریکا تدابیر ضد دامپینگ علیه فولاد وارداتی از این کشور در نظر گرفته انتقاد کرده و خواستار رسیدگی سازمان تجارت جهانی به دعوی طرفین شده است.
کره جنوبی در شکواییه خود از سازمان تجارت جهانی خواسته است با آمریکا رایزنی کرده و به این کشور اعلام کند که نباید مغایر مقررات سازمان، دیگر کشورها را در زمینه تجارت مجازات کند. این شکایت در شرایطی مطرح می شود که دو کشور هم اکنون بر سر امضای یک توافقنامه جدید تجارت آزاد اختلاف دارند و توافقنامه قبلی آنها، برای دولت آمریکا فاقد اعتبار است.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزارت بازرگانی آمریکا به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور توصیه کرده است که افزایش تعرفه بر روی فولاد وارداتی از چند کشور را مد نظر قرار دهد. در صورتی که این پیشنهاد مورد تایید قرار گیرد 12 کشور در زمره اعمال تعرفه قرار خواهند گرفت که یکی از آنها کره جنوبی است.

برچسب‌ها:

نظر شما