شناسهٔ خبر: 24266609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت کنندگان در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران ۸ اسفند ماه جهت بازدید از سواحل مکران به چابهار سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران و تاکید دولت محترم مبنی برمعرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این سواحل همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران ۶ و ۷ اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در ادامه شرکت کنندگان در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران در تاریخ ۸ اسفند ماه جهت بازدید از سواحل مکران به بندر چابهار سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی برگزاری این همایش حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بندر چابهار و آشنایی نزدیک با فرصت‌های بی نظیر این منطقه در حوزه حمل و نقل دریایی، پتروشیمی، ترانزیت، گسترش صنایع فولاد، شیلات، کشاورزی با سیستم‌های جدید تامین آب از دریا و گردشگری برای ایجاد بستر مناسب جهت توسعه اقتصاد دریا محور است.

آقایی با اشاره به اینکه این همایش در ۹ پنل تخصصی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: معرفی سواحل مکران و فرصت‌های سرمایه گذاری در این منطقه به سرمایه گذاران و ارائه برنامه‌ها و راهکار‌های اجرایی دستگاه‌های متولی در خصوص اجرای سیاست‌ها و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران و همچنین تلاش در جهت ایجاد فضای مناسب تعامل بین مسئولین و دست اندرکاران، وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله اهداف اصلی برگزاری این همایش است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و همچنین ترخیص کالا در بندر چابهار از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن در سال از جمله پروژه‌های مهم مورد بهره برداری در سال جاری برای توسعه سواحل مکران بود که نیاز به معرفی بیشتر دارد.

وی گفت: البته دولت اقدامات مهمی دیگری نیز برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه‌ها زمینه حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه را فراهم کند.

انتهای پیام/ع

دولت اقدامات مهم دیگری برای توسعه سواحل مکران دارد

نظر شما