شناسهٔ خبر: 24266008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده کویت:امیدوارم امروز قطعنامه آتش بس در سوریه تصویب شود

نیویورک-ایرنا-رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد امیدوار است در ساعت 2.30 روز جمعه به وقت محلی، قطعنامه آتش بس در سوریه تصویب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور العتیبی که با 9 عضو غیر دائم دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، گفت: ما اینجا هستیم تا نشان دهیم که یکپارچه هستیم و قطعنامه امروز در ساعت 2.30 تصویب خواهد شد.
وی ادامه داد: من به عنوان رئیس شورای امنیت از همکاری و پشتیبانی 9 عضو غیر دائم شورای امنیت از پیش نویس این قطعنامه سپاسگزارم.
سفیر کویت اظهار امیدواری کرد این قطعنامه امروز به تصویب برسد.
وی درباره نگرانی های سوریه و روسیه از حضور تروریست ها در غوطه هم گفت: به موضوع غوطه در این پیش نویس توجه شده است.
رئیس شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس در عفرین هم اظهار کرد: ما در این پیش نویس، خواستار آتش بس در تمام سوریه شده ایم.
نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی کویت و سوئد به منظور آتش بس 30 روزه در سوریه از روز گذشته(پنج شنبه) آغاز شد اما به دلیل مخالفت برخی کشورها به خصوص روسیه با مفاد آن، رای گیری به امروز موکول شد.
این نشست قرار بود در ساعت 11 صبح به وقت محلی برگزار شود اما به دلیل وجود اختلافات درباره مفاد برخی بندها و جملات آن ، با وجود تغییر و اصلاح چندین باره آن همچنان به تعویق افتاده و طبق اعلام نماینده کویت در سازمان ملل متحد که در ماه جاری میلادی ریاست شورای امنیت را هم به عهده دارد، این نشست در ساعت 2.30 جمعه به وقت محلی برگزار خواهد شد.
در صورتی که این نشست برگزار شود، احتمال رای آوردن قطعنامه بسیار زیاد است چرا که اختلافات، پیش از آن بررسی و حل شده است.
چگونگی ایجاد کانال امن برای رسیدن کمک های انسان دوستانه به مردم در غوطه شرقی با توجه به حضور تروریست ها، جدا شدن تروریست های داعش، النصره و القاعده چه به صورت گروهی و چه فردی از شمولیت در آتش بس و همچنین ضمانت های اجرایی بر این آتش بس موضوعاتی است که محل بحث قرار گرفته اند.
اروپام*1429

انتهای پیام /*

نظر شما