شناسهٔ خبر: 24265522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارشی از خطبه های نمازجمعه در لرستان؛

دستگاه قضایی با اخلال گران نظم و امنیت با قاطعیت برخورد کند

ائمه جمعه در خطبه های نمازجمعه این هفته در شهرستان های استان لرستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلال گران نظم و امنیت عمومی تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک آیت الله سیداحمدمیرعمادی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلای الغدیر خرم آباد با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافری تهران-یاسوج و جانباختن 66سرنشین آن گفت: به همه خانواده های داغ دار تسلیت می گوییم ان شالله مسئولان تدابیری بیندیشند که دیگر شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.

 

وی افزود: در شب شهادت حضرت زهرا(س) عده ای فریب خورده، جاهل، متعصب، تندرو و اغتشاشگران داعشی مسلک در خیابان گلستان تهران برای یک درخواست غیرقانونی و غیرمعقول مبنی بر آزاد کردن یک انسان سارق آشوبی به پا کردند که با دامن زدن بیگانگان منجر به جنایت وحشیانه ای شد و پنج نفر به شهادت رسید.

 

خطیب جمعه خرم آباد گفت: در این حادثه نیروی انتظامی در ابتدا با خویشتن داری با این ها مماشات کرد  و رفتار مناسب داشت اما این ها با سواستفاده  از این رفتار ملایمت آمیز دست به آشوب زدند  و با رفتار واعمال زشت و زننده موجب برهم زدن نظم و امنیت شدند و خسارات مالی فراوانی به اموال عمومی و مردمی وارد کردند.

 

آیت الله میرعمادی با اشاره به قاطعیت نیروی انتظامی در جمع کردن قضیه، اظهار داشت: این برای مردم بسیار سنگین است کجای دنیا برهم زنندگان پنج نفر از نیروهای مسلح را به شهادت برسانند اما از آن ها یک نفر کشته نشود از این تدبیری که نیروی انتظامی و بسیجیان به خرج دادند تشکر می کنیم در آمریکا یک تظاهرات منجر به درگیری 10نفر از مردم کشته می شود  اما یک نفر از پلیس مجروح نمی شود اما در اینجا برعکس است لذا از نیروی انتظامی که با تدبیر همراه با قاطعیت و خویشتن داری عمل کرد صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

 

وی با اشاره به خسارات مالی آشوبگران به اموال عمومی گفت: از دستگاه قضایی می خواهیم با اخلال گران نظم و امنیت با قاطعیت برخورد کند امروز انتظار مردم قاطعیت است متاسفانه در ماجرای مفسدان اقتصادی قوه قضائیه برخورد قاطع نکرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که دستگاه قضایی کسانی را که آدم کشتند به اشد مجازات برساند،تصریح کرد: تا کی مردم صبر کنند قاتلی که آدم کشته آزاد باشد مفسد اقتصادی اختلاسگر آزاد باشد صبر مردم حدی دارد ان شالله دستگاه قضایی این بار امتحان خوبی پس دهد و آن ها را به اشد مجازات برساند.

 

آیت الله میرعمادی با اشاره به امور تربیتی و تربیت اسلامی در روز هشتم اسفند اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر نهادی در آموزش و پرورش به نام نهاد امور تربیتی شکل گرفت  که این نهاد مسئولیت سنگینی را بر دوش گرفت و آن جلوگیری از تفکرات الحادی، انحرافی و غلط و همین طور  بسط و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی است.

 

وی با بیان این که امور تربیتی مسئولیت تربیت جوانان پرشور،آرمان گرا و ولایی  را برعهده دارد،عنوان کرد: امور تربیتی باید نسلی را تربیت کند که هم تراز با انقلاب اسلامی باشد جوانان را خلاق، متفکر و اندیشمند بار بیاورد و ارزش های اسلامی و انقلابی به نسل جوان منتقل شود و زمینه رشد، ترقی و تعالی جوانان فراهم شود.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به بیانات مهم و بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی مطالب کلیدی و حساس را نقش های مختلف بیان نمودند و تدام انقلاب را مورد تأکید قراردادند.

 

به گفته آیت الله میرعمادی امروز این انقلاب باید بالنده تر، شکوفاتر، زنده تر وبا نشاط تر از گذشته ادامه پیدا کند همه بر تداوم و استمرار انقلاب بیندیشند که تداوم انقلاب در این 40سال چیزی شبیه معجزه بوده است و ما باید این معجزه را حفظ کنیم.

 

وی با بیان این که امروز سه خطر انقلاب را تهدید می کند،گفت: ارتجاع و بازگشت از انقلاب، سست شدن از آرمان های انقلاب و نادیده گرفتن اهداف آن خطر بزرگی است اگر جامعه ، دستگاه های دولتی، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، روحانیت، دانشگاه و دانشجو انقلابی نباشند این خطر است باید مواظبت کرد و نگذاشت انقلاب دچار ارتجاع شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: اشرافی گری، تجمل گرایی، کاخ نشینی، فاصله گرفتن از مردم، عدم توجه به محرومین، اعتنا کردن به مشکلات مردم، خوی و منش طاغوتی گرفتن خطر بزرگی است مسئولان حواسشان جمع باشد مردم با هوشیاری در برابر کسانی که طاغوتی فکر و عمل می می کنند بایستند مبادا اشرافی گری دوباره زنده شود.

 

آیت الله میرعمادی با تأکید بر این که اساس انقلاب مردم ، دین و عدالت است، گفت: این برای ما خیلی سنگین است که رهبری انقلاب از مردم به خاطر عدم تحقق عدالت عذرخواهی کنند پس دستگاه های دولتی چه می کنند؟

 

وی تصریح کرد: باید جلوی تبعیض، فساد، باندبازی، پارتی بازی و رشوه را گرفت و این ها را افشا کرد تا انقلاب حفظ شود نباید مسامحه کرد.

 

خطیب جمعه خرم آباد با بیان این که ایران اسلامی اگر آباد شود باید به دست مردم باشد،گفت: چشم طمع به بیگانگان نداشته باشیم باید با تکیه بر مردم و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی را حل کنیم متاسفانه اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نمی شود برنامه ها به سمت تولید و اشتغال نیست که باید چاره اندیشی شود.

 

تفکر اشرافی گری مسئولان سبب بی توجهی به اقشار ضعیف جامعه می شود

حجت الاسلام "حسن ترابی " امام جمعه بروجرد در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به دیدار رهبری با مردم آذربایجان گفت: رهبری در این دیدار فرمودند در این سالهایی که از عمر انقلاب گذشته ملت ایران در عرصه های مختلف پیشرفت کرده و موفقیت های ایران اسلامی علیرغم همه توطئه ها و مانع تراشی دشمنان حیرت آور است به طوری که امروز دوست و دشمن به موفقیت های ملت ایران اعتراف می کنند که این پیروزی ها و موفقیت ها ثمره و نتیجه مردم سالاری است و در این مدت پیشرفت فوق العاده بوده اما در زمینه پیاده کردن عدالت اجتماعی عقب هستیم.

 

وی اضافه کرد: گرچه خدمات شایانی به بیشتر مناطق خصوصا مناطق محروم صورت گرفته اما از آنجا که نظام اسلامی و الهی است، توقع مردم از نظام این است که در استقرار عدالت اجتماعی بیش از این پیشرفت کنند که مسئولین باید آستین همت بالا بزنند و برای اجرای عدالت اجتماعی گام های مهمی بردارند.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: رهبری در این دیدار به ارتجاع از انقلاب اشاره کرد و فرمودند یکی از آفت هایی که انقلاب را تهدید می کند ارتجاع است که به معنای سست شدن و متوقف شدن است و ارتجاع خطری است که انقلاب را تهدید می کند به طوری که تجمل گرایی مسئولان از مصدایق ارتجاع انقلاب است در حالی که ملت انقلاب کردند که مسئولان هم زندگی متوسطی داشته باشند تا درد و رنج آنها را درک کنند.

 

به گفته وی تفکر اشرافی گری در مسئولان نتیجه سبب بی توجهی به اقشار ضعیف جامعه می شود در حالی که همین طبقات ضعیف در پیروزی انقلاب و در دفاع از ان به خوبی نقش خود را ایفا کرده اند.

 

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: رهبری در این دیدار به تکیه بر توانمندیهای داخل اشاره کردند و فرمودند که نباید مسئولان به جای تکیه به مردم و داخل چشم امید به خارج داشته باشند و همه این موفقیت مرهون روحیه خودباوری ملت ایران است اما متاسفانه برخی از مسئولان دچار خود باختگی شده و تنها راه حل مشکلات را در این می دانند که دست به سوی خارج از کشور دراز کنند.

 

وی بیان کرد: ملت ایران 39 سال پیش انقلاب کردند تا از وابستگی به غرب رها شوند و امروز مسئولین باید به این موضوع مهم توجه ویژه ای داشته باشند چرا که وابستگی به اجانب ضد ارزش است.

 

خطیب جمعه بروجرد در بخش دیگری با اشاره به سقوط هواپیمای تهران –یاسوج افزود: چند روز پیش با سقوط این هواپیما 66 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند که در میان انها دو نفر از نخبه های بروجردی بودند که ضروری است تا علل این سانحه بررسی شود.

 

به گفته وی متاسفانه وزارت راه و شهرسازی رها شده و نیاز است بررسی شود که ضعف وزیر راه باعث عامل افزاش حوادث طی 2 سال گذشته بوده که کسی پاسخگو نیست و در این میان حتی حاضر به عذرخواهی هم نیستند و مجلس و دولت باید فکری اساسی برای وزارت راه و شهرسازی کنند.

 

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث خیابان پاسداران گفت: چند روز گذشته عده ای اوباش و مزدور آمریکا که خود را پیرو یکی از فرق دراویش معرفی کردند با آمادگی قبلی و تجهیزات کامل و انواع سلاح های سرد به مردم و نیروی انتظامی حمله کردند و اموال عمومی تخریب کردند و متاسفانه داعشی وار سه نفر پلیس و دو بسیجی را به شهادت رساندند و 30 نفر را مجروع کردند.

 

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی که گروه های تروریستی را شکست داده حالا عده ای در خیابان تهران اقداماتی انجام می شوند که رعب و وحشت ایجاد کرده و تعدادی را به شهادت می رسانند و نیاز است مسئولین اقدامی اساسی در این راستا انجام دهند و در کمترین زمان ممکن با اخلال گران برخورد کنند و آنها را مجازات نمایند.

 

مرفهان بی درد با کرنش در مقابل دشمنان بدنبال ذلت آفرینی برای ملت هستند

حجت الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان اشاره کرد وگفت: طبق نظر برخی از صاحب نظران سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری را  پر اهمیت ترین سخنان در طول رهبری ایشان دانشته اند و  فرازهایی بسیار قابل توجه و تامل بیان نمودند.

 

وی با اشاره به اینکه ارتجاع آفت هر انقلابی است بیان کرد: متاسفانه عده ای با وجود درک طاغوت و اثرات انقلاب بعد از گذشت 40سال به علت دنیاپرستی رنگ عوض نموده و با تفکر انقلابی فاصله گرفته اند.

 

امام جمعه الیگودرز اضافه کرد: متاسفانه عده ای ازمسئولین می خواهند آمریکا را بجای اول برگردانند و زمانیکه  این ملت با پشتیبانی رهبر سیلی محکمی بر دهان مستکبران زدند را به فراموشی سپرده اند این درحالی است  که نظام مقدس جمهوری اسلامی  امروز با توکل به خدا و پشتیبانی مردم با عزت واقتدار در مقابل توطئه ها ونفوذ دشمنان ایستاده است  ولی عده ای با کرنش در مقابل مستکبران بدنبال ذلت آفرینی هستند.

 

خطیب نماز جمعه الیگودرز گفت: وزیر امور خارجه عربستان به صراحت به هتاکی و توهین به ملت ایران پرداخته و انقلاب اسلامی را حامی تروریست ها و سبب ایجاد ناآرامی وناسازگاری  در منطقه می دانند متاسفانه در این زمان  وزیر امور خارجه کشورمان اعلام می کند که ما دستمان را برای اعلام دوستی به سمت عربستان دراز نموده ایم.

 

مسئول ستاد احیا امربه معروف ونهی از منکر شهرستان الیگودرز به روحیه اشرافی گری در جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولین در ابتدای انقلاب مانند  افراد کم درآمد وضعیف کشورزندگی می کردند ولی متاسفانه امروز عده ای در زمانی که برای دیدار با زلزله زدگان به  کرمانشاه سفر می کنند در بهترین هتل اقامت نموده و برای ناهار میگو سفارش می دهند و وزیرانی درمجلس به صراحت اعلام می کند که سرمایه آنها بیش از 8هزار میلیارد تومان است چگونه از این افراد انتظار دارید درد فقر وگرسنگی مردم را بفهمند.

 

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از کرنش ذلت بار در برابردشمنان واقدامات مرفهان بی درد اعلام خطر نمودند: عده ای که در اوایل انقلاب برخلاف روش و منش امام ومقام معظم رهبری خواستار اعدام ارتشیها بودند هم اکنون خواهان کنار گذاشتن تفکر انقلابی وتغییر مسیر این انقلاب هستند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای نیروی انتظامی وبسیجی در اغتشاشات تهران گفت: متاسفانه در اغتشاشات تهران افرادی با سلاح گرم وسرد در مقابل نیروی انتظامی قرار می گیرند و شیشه های منازل  ودرب خانه ها را تخریب نموده و با چندین جوان زیر 20سال را در زیر چرخ اتوبوس به  شهادت می رسانند ولی  متاسفانه عده ای بجای برخورد قاطع  در برابر بیگانگان با افتخار بیان می کنند که نیروی انتظامی بدون سلاح با اغتشاشگران مقابله کرده است.

 

امام جمعه الیگودرز اظهار داشت: عده ای آنقدر سست و با انفعال با اغتشاشگران برخورد  کرده اند که حتی آنها طلبکار شده اند و افراد بی شخصیت و بی ادب برای نیروی انتظامی خط ونشان می کشند و روز گذشتنه عده ای ازدروایش با دسته گلهایی به درب منازل ساکنین تهران رفته اند و با وقاحت بیان کرده اند که اغتشاشات کار ما نبوده و توسط لباس شخصیها وبسیجی ها انجام شده است.

 

خطیب نماز جمعه الیگودرز به سخنان مادر بسیجی شهید در اغتشاشات اشاره کرد وبیان نمود: دولت و قوه قضاییه باید این اغتشاشگران به شدت برخورد کند و متاسفانه عده ای در کشور مسئولیت گرفته اند ولی فقط حرف می زنند.

 

حجت الاسلام ارزنده ضمن عرض تسلیت به جانباختگان سقوط هواپیما بیان کرد: چه کسی باید پاسخگویی این همه  کشته شدگان حوادث  زمینی و هوایی باشد ما از وزیر راه شهرو سازی که میکروفون خبرنگار را پرتاب می کند انتظار پاسخگویی نداریم نمایندگان مجلس باید در این خصوص اقدام جدی انجام دهند.

 

امام جمعه الیگودرز افزود: متاسفانه بعد از گذشت چندین ماه 30هزار نفر از مردم زلزله زده سرپل ذهاب در چادر وبا بدبختی زندگی می کنند وهنوز بعد از گذشت این مدت هیچ اقدایم از سوس دولتمردان انجام نشده است و بسیج سازندگی سپاه الیگودرز جهت ساخت منزل مسکونی  برای آنها نیازمند کمک ها وحمایت شما مردم عزیز است.

 

قانون فصل الخطاب مسائل آموزش وپرورش است/ راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه پویایی انقلاب است

حجت‌الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر در خطبه های این هفته در واکنش به اتفاقات اخیر آموزش وپرورش شهرستان اظهار داشت: قانون باید فصل الخطاب همه مسئولان باشد التزام عملی به قانون لازمه خدمت رسانی به مردم است.

 

وی بابیان اینکه پایبندی به قانون وظیفه‌ای همگانی است بیان کرد: پلدختر یک شهرستان ولایتمدار که به نام "هویزه ثانی"از آن یادمی شود بایستی مطیع قانون باشیم واز حرکات ضد قانونی انجام ندهیم.

 

امام جمعه پلدختر با تاکید براینکه قانون در تمام مسائل ریزودرشت ساری و جاری است افزود: در هر مرحله و مسئله‌ای باید از آن تبعیت کرد و آن را سرلوحه کار خود قرارداد.

 

سوری تصریح کرد: و در هیچ مسئله‌ای بن‌بست ندارد و بی‌قانونی آفات زیادی دارد که نباید دنبال بی‌قانونی بود.

 

وی ادامه داد: مردم نسبت به برخی مسائل از مسئولان انتقاد می‌کنند اما این بدان معنا نیست که انقلاب را قبول ندارند بلکه هرکجا لازم باشد از نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

 

 امام جمعه پلدختر به دیدار رهبر معظم انقلاب به مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد وافزود: ایشان به بصیرت وهوشیاری ملت اشاره داشتند و اینکه ،حضور مردم در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه تداوم، استمرار و پویایی انقلاب است.

 

وی ادامه داد: باگذشت ۳۹ سال از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز مردم مدافع انقلاب هستند و از آن حمایت می‌کنند.

 

سوری اضافه کرد: انقلاب اسلامی باعث عزت مردم ایران شد و انقلاب برای مردم  دستاوردهایی به همراه داشت که دشمن  نمی‌تواند آن‌ها را انکار کند.

انتهای پیام/

نظر شما