شناسهٔ خبر: 24264833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نمازجمعه مطرح کردند:

دستگاه قضائی با اغتشاشگران اخیر تهران قاطعانه برخورد کند/ اولین نتیجه تفکر اشرافى و تجمل‌گرایى مسئولین بى‌توجهى به قشر ضعیف و محرومان جامعه است

آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

کرمانشاه

دستگاه قضائی با اغتشاشگران اخیر تهران قاطعانه برخورد کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت همگان به تقوا و پرهیزگاری گفت: انسان جز با یاد خدا نمی‌تواند به آرامش برسد و کسی که با خالق یکتا مأنوس شود خداوند عزت دنیا و آخرت را به او عطا خواهد کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم تبریز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب جزو کشورهای برتر دنیا در حوزه های مختلف بوده است.

وی افزود: ایشان در دیدار با مردم تبریز به پیشرفت‌های خیرکننده کشور پس از انقلاب اشاره کردند و شکل گیری انقلاب اسلامی را براساس مردم‌سالاری دینی دانستند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری رمز موفقیت کشور در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی شکل گیری انقلاب براساس مردم سالاری دینی بوده است.

وی به پیشرفت‌های کشور در حوزه های پزشکی اشاره کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی جوانان ما دانش های فراوانی بخصوص در حوزه پزشکی کشف کرده اند.

آیت الله علما تصریح کرد: پیش از انقلاب در حوزه های پزشکی پیشرفت های چندانی در کشور نداشتیم و بیمارستان ها و مراکز درمانی ما پر از پزشکان و متخصصان هندی، پاکستانی و بنگلادشی بود.

وی انقلاب اسلامی را عامل استقلال و پیشرفت کشور دانست و افزود: امروز دشمنان انقلاب نیز به این پیشرفت ها معترف بوده و از این مسئله عصبانی و ناراحت هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه یادآور شد: تمام کشور در تسخیر دشمنان بود و حتی شهر کرمانشاه نیز روزی جولانگاه آمریکایی ها بود اما پیروزی انقلاب جریان را عوض کرد.

وی افزود: با رو کار آمدن انقلاب، ایران اسلامی توانست روی پای خود بایستد و به موفقیت های زیاد و بزرگی دست یابد.

این مسئول اشاره ای نیز به حوادث اخیر کشور چون سقوط سانحه هواپیما و شهادت چند تن از نیروهای انتظامی و یکی از بسیجیان تهران در حوادث خیابان پاسداران اشاره کرد و بر حفظ خون شهدا تاکید کرد.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: امنیت و ایثارگری این شهداست که امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آورده است.

آیت الله علما حادثه اخیر تهران را محکوم کرد و گفت: این اغتشاشات با دشمنان ما در خارج از کشور مرتبط بوده و مخلان نظم و امنیت نیز به دستور عوامل بیگانه دست به این اقدامات زده بودند.

وی خواستار برخورد قاطع از سوی دستگاه قضایی با اغتشاشگران خیابان پاسداران تهران شد و افزود: عاملان این حادثه باید به سزای عمل خود برسند تا دیگر شاهد چنین وقایعی در کشور نباشیم.

امام جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به مناسبت های هفته داشت و گفت: هشتم اسفند ماه روز تعلیم و تربیت است وعلاوه بر مسئولان، دانشگاه ها و مدارس هم نقش بسیار مهمی در تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان دارند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در تربیت نوجوانان و جوانان افزود: ما در تربیت دینی و اسلامی نسل جوان مسئولیم تا در مسیر انقلاب و اسلام حرکت کنند.

 

اسلام آبادغرب

اولین نتیجه تفکر اشرافى و تجمل‌گرایى مسئولین بى‌توجهى به قشر ضعیف و محرومان جامعه است/ بیش از حد با داعش‌هاى خیابان پاسداران مدارا شد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد  به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مردم آذربایجان شرقى در هفته‌اى که گذشت، اظهار کرد: بیانات پر مضمون رهبر معظم انقلاب اسلامى در چهار محور ارائه شد؛ انقلاب و کارکرد اصلى انقلاب، آسیب‌شناسى انقلاب، اولویت‌ها و ترجیحات انقلاب در این مقطع و آینده انقلاب.

وی افزود: معظم‌له درباره آسیب‌شناسى انقلاب هم گفتند، اگر انقلاب به آفاتى، چون «اشرافى‌گرى، دل سپردن به طبقات مرفه و زیاده‌خواه به جاى توجه به طبقه ضعیف، تکیه و امید بستن به خارجى‌ها به جاى تکیه به مردم» مبتلا شود، به «حرکت در سمت ارتجاع» دچار شده است.

امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: مقوله آسیب‌شناسى، موضوع تازه‌اى نیست ولى با این‌وجود، تحولات و فرازوفرودهاى مسیر انقلاب، ضرورت توجه به مباحث آسیب‌شناسانه را بیشتر کرده است. شناخت ضعف‌ها و آسیب‌هاى قطعى یا احتمالى، مى‌تواند مقدمه‌اى براى چاره‌اندیشى و علاج باشد و آسیب‌شناسى انقلاب از این‌حیث، نه‌تنها امرى منفى و مضر نیست بلکه مفید و ضرورى به‌شمار مى‌آید.

وی تصریح کرد: یکى از اهداف اصلى انقلاب اسلامى که بر پایه آموزه‌هاى دینى بنانهاده شده و قوانین و محورهاى آن برگرفته از سنت پیامبر و سیره ائمه اطهار(ع) است، محو طاغوت و تفکر طاغوتى بوده است؛ بر همین اساس، صفات برگرفته از نظام طاغوتى از قبیل تجمل‌گرایى، اشرافیگرى، ویژه‌خوارى، سهم‌خواهى و زیاده‌طلبى در زمره مذموم‌ترین رفتارهاى کارگزاران نظام اسلامى برشمرده شده و رهبر حکیم انقلاب نیز على الدوام، مسؤولان را در تمام رده‌هاى حاکمیتى، از این صفات ناپسند برحذر داشته‌اند.

حجت الاسلام مهری بیان داشت: لذا یکى از ملاک‌هاى اصلى سنجش مسؤولین با معیارهاى انقلاب، شیوه زندگى و نوع رفتار آنان با مردم است. مسؤولان و مدیران جامعه به هر میزان که به معیارهاى انقلابى پایبند باشند، به همان اندازه از صفات مغایر با آرمان‌هاى انقلاب فاصله گرفته و خود را با ارزش‌هاى اسلامى و انقلابى هماهنگ خواهند ساخت و هر مقدار که تجمل‌گرایى و اشرافى‌گرى در سبک زندگى شخصى و ادارى آن‌ها رخنه کرده باشد، از آرمان‌ها و ارزش‌هاى انقلابى دور مى‌شوند.

وی افزود: درست به همین علت است که آن‌دسته از دست‌اندرکاران نظام که از فرصت خدمتگزارى به مردم، براى ثروت‌اندوزى سوءاستفاده مى‌کنند، به‌تدریج از عامه مردم که دغدغه انقلابى دارند، فاصله گرفته و وجهه همت خود را برآورده ساختن نیازها، توقعات و مطالبات طبقه مرفه جامعه قرار مى‌دهند. در چنین شرایطى، مردم حس مى‌کنند مواضع و اظهارات برخى که على‌القاعده باید به‌دنبال برآورده کردن نیازهاى اساسى آنان باشند، کمترین سنخیتى با خواسته‌هاى آنان نداشته و قادر به درک شرایط آنان نیستند. دردناک‌تر از این حالت، آن است که ثروت‌اندوزان و متجاهرین به اشرافى‌گرى، به‌عنوان گنجینه و ذخیره کشور معرفى شده و بر به‌کارگیرى این قشر مدعى و همیشه طلبکار در مناصب مدیریتى، اصرار شود! در این صورت، خطرى که سکان‌دار انقلاب در اظهارات حکیمانه خود به آن اشاره داشتند، اتفاق افتاده، اعتماد مردم به مسؤولان کاهش‌ یافته و میان مردم و مسؤولین، شکاف ایجاد خواهد شد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: اگر اولین نتیجه تفکر اشرافى و تجمل‌گرایى را بى‌توجهى به قشر ضعیف و محرومان جامعه بدانیم، یقیناً سخنى به‌گزاف نگفته‌ایم. این قشر، بنابر توصیف امام راحل، «ولى‌نعمتان انقلاب» هستند و در تمام بزنگاه‌هاى انقلاب، به‌دور از تزویر و خودنمایى در صف اول ایستاده‌اند ولى سهم آنان از معیشت عزتمندانه به‌اندازه‌اى که برخى براى رفاه حداکثرى قشر برخوردار جامعه تلاش مى‌کنند، ادا نشده است. متأسفانه قضاوت مردم از توجه بعضى مسؤولین به اقشار محروم جامعه، قضاوتى است که با کارگزار تراز انقلاب، فاصله‌اى معنادار دارد و باید این خطر را جدى گرفت. ضمن این‌که رفع فقر و محرومیت، در شمار اهداف طراز اول نظام محسوب شده و پایبندى به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه محرومیت‌زدایى از مستضعفین، سخنى‌ بى‌معنى و ادعایى پوچ است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هاى جمهورى اسلامى در تمام زمینه‌ها اعم از هوا - فضا، نانو تکنولوژى، پزشکى، هسته‌اى، نظامى و... را حتى دشمنان عنود و سلطه‌گران جهانى نیز نتوانسته‌اند تکذیب کنند ولى بااین‌حال، برخى به‌جاى اتکا و تمرکز بر این توانمندى‌هایى خارق‌العاده، هنوز راه‌حل خروج از مشکلات و معضلات کشور را در نگاه امیدوارانه به بیگانگان تعریف مى‌کنند. اعتراض اصلى مردم در دوران ستم‌شاهى، وابستگى ریشه‌دار به غرب و آمریکا بود و این‌که با گذشت ۳۹ سال از عمر درخت تناور انقلاب اسلامى، با این کارنامه پرافتخار در همه عرصه‌هاى فنى و تکنیکى، بعضى از مسؤولین و جریان‌ها، راه چاره را در بازگشت به نگاه پوسیده و ذلت‌بار ۴ دهه پیش، مى‌بینند، زنگ خطرى است که به‌اندازه همه تهدیدات کشور باید به فکر مقابله با آن بود.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: در کنار مخاطراتى که گفته شد این نکته را نباید از نظر دور داشت، هرگونه تفکر و اقدامى که به «عمیق‌تر، وسیع‌تر و خردمندانه‌تر» شدن حرکت انقلاب منتهى نشود، عاقبتى جز توقف و عقب‌گرد نخواهد داشت و یقیناً در چارچوب اهداف انقلاب نمى‌گنجد.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود گفت: در شب شهادت بانوى دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها که مردم مسلمان در حال عزادارى براى آن‌حضرت بودند، تعدادى از عوامل فریب‌خورده و تندرو فرقه دراویش و مخلان نظم و امنیت در ادامه تجمعات اخیر خود در خیابان پاسداران در عملى مذبوحانه و خباثت‌آمیز با حمله به نیروهاى تأمین‌کننده امنیت، سه تن از دلاورمردان سبزپوش و حافظان نظم و امنیت نیروى انتظامى و دو نفر از بسیجیان جان بر کف را که براى سامان‌بخشى به امنیت در منطقه حاضر بودند، به شهادت رساندند و به برخى از اموال عمومى و مردم خساراتى وارد کردند.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: مسأله اصلى در ناآرامى‌هاى شب شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در تهران، دراویش صوفیه نیستند، این یک آدرس غلط و رد گم‌کنى است، اساساً دراویش و یا فرقه صوفیه اگرچه ممکن است مورد توجه سرویسهاى بیگانه و حتى سوءاستفاده جریانهاى ضدانقلابى با حربه نفوذ به موضوع فرقه‌ها و بلکه قومیتها در ایران باشند اما هرگز در ایران یک مسأله و یا عامل نگران‌کننده‌اى نبوده است؛

وی افزود: مسأله اصلى از یک‌سو اراده واضح و رصدشده ضدانقلاب به‌ویژه منافقین است که با هدف ایجاد خشونت پى‌درپى و مزمن در کشور و در نهایت با استفاده از حربه اغتشاش و ایجاد ناامنى، حرکت به سمت پروژه مرموز تخریب ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند و البته از سوى دیگر نیز پروژه یک جریان سیاسى ورشکسته و کاملاً شناخته‌شده در کشور است که خشونت را فرصتى براى باج‌خواهى از کشور و مردم مى‌داند و موریانه‌وار به جان ارزشهاى ملى و دینى و انقلابى ملت ایران افتاده است. بنابراین شواهد نشان مى‌دهد فرمان اصلى در پشت پرده حوادث اخیر ازجمله ناامنى‌هاى خیابان پاسداران تهران آن‌هم در شب شهادت ناموس خلقت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در دست بیگانگان و دشمنان قسم‌خورده ملت ایران است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب ابراز کرد: البته توهم دانستن دشمنی دشمنان یا بر اثر جهل و خوش‌خیالى و بى‌بصیرتى است و یا خود خیانت دیگرى است که موریانه‌هاى داخلى در مقام خوش‌خدمتى به بیگانگان و بوقهاى استکبارى و امپریالیسم خبرى علیه جمهورى اسلامى انجام مى‌دهند.

وی افزود: آنچه قابل توجه و تأمل است، به سر آمدن کاسه صبر ملت است چه آن‌که بیش از حد، رأفت و مدارا نسبت به اغتشاشگران داعشی‌مسلک صورت مى‌گیرد و گواه این حقیقت صدماتی است که نیروهاى انتظامى و بسیجى در صحنه اغتشاشات متحمل شده و با نهایت دقت و رأفت، حجت را بر همگان تمام کردند که جایى براى سوءاستفاده بدخواهان و دشمنان باقى نماند و لذا حرف دل همه آحاد مردم این است که بیش از حد ممکن با داعش‌هاى خیابان پاسداران مدارا شد .

حجت الاسلام مهری بیان داشت: واقعیت و انصاف این است که این مدارا دیگر به سقف خود رسیده است و باید با قاطعیت و بدون هیچ ملاحظه‌اى با عوامل اصلى آن برخورد گردیده و در چارچوب قوانین جارى کشور به اشد مجازات برسند. خصوصاً که ما اکنون با مردمى مواجه نیستیم که فریاد بیکارى، ندارى، آسیب‌هاى اجتماعى و نهادینه شدن فسادهاى گوناگون را بر سر مسؤولان امر سر داده باشند چه آن‌که آن فریادها هرچه باشد فریادى از ناحیه شیفتگان و دلسوزان وطن و انقلاب و جامعه اسلامى مى‌باشد. این در حالى است که مسأله امروز اغتشاشگران داعش‌صفت این است که کسانى اراده کرده‌اند به هر روش ممکن به جان مردم بیفتند و آرامش را از ایران آرام بگیرند، این‌بار دیگر جاى مماشات نیست زیرا زیبنده کشورى که خاورمیانه را امن کرده است، این نیست که قمه‌کش‌ها، وسط خیابان پایتخت جولان بدهند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برخورد قاطعانه مسؤولان امر به‌ویژه عزیزانمان در قوه قضائیه و نیروهاى امنیتى و اطلاعاتى با عوامل اصلى اغتشاش و ناامنى، از این‌پس شاهد این قبیل حوادث در میان جامعه و کشور عزیزمان ایران نباشیم، ان‌شاءالله.‌

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو(شنبه8 اسفندروز امور تربیتى و تربیت اسلامى گفت: روز امور تربیتى و تربیت اسلامى‌ صدقه جاریه شهیدان رجایى و باهنراست .

وی افزود: در دوره نخست‌وزیرى شهید رجایى و در دوران تصدّى شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش، آن‌ها به تأسیس ستادهاى امور تربیتى در مدارس کشور اقدام کردند تا فرهنگ اسلامى را گسترش دهند و دانش‌آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌هاى اسلامى ترغیب کنند. پاسدارى از ارزش‌هاى اسلامى و دستاوردهاى انقلاب، برنامه‌ریزى و ایجاد هماهنگى بین عملکرد عوامل تربیتى، توجّه جدى به نقش معلمان در فعالیت‌هاى تربیتى و توجه به نقش دانش‌آموزان در فعالیت‌هاى تربیتى ازجمله اهداف ستادهاى امور تربیتى است.

حجت الاسلام مهری بیان کرد: بنابراین مهم‌ترین اهداف تشکیل امور تربیتى را حراست از مرزهاى اعتقادى و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهاى انقلاب در مدارس باید دانست چراکه انگیزه‌هاى انقلابى و اسلامى همراه با شعار «مربیان امور تربیتى، سربازان انقلابند» موجب تأسیس این نهاد انقلابى شده است. این مجموعه در طى سالهاى شکل‌گیرى خود تلاش گسترده‌اى را در جهت رفع کاستى‌ها و پرورش مذهبى و انقلابى دانش‌آموزان به انجام رسانده است.

وی یادآور شد: که ارزیابى فعالیتها نیاز به شناختن اهداف و راهبردهاى اجرایى دارد لذا فعالیتهاى امور تربیتى باید همراه و هم‌قدم با نظام پرورشى باشد تا بتواند نسبت به رسالت و نقش خویش و اهداف بنیادى این نهاد جامه عمل بپوشاند.

سرپلذهاب

دستگاه قضایی قاطعانه با عوامل اصلی اغتشاشات و ناامنی برخورد کند / تسریع در بازسازی شهرستان نیازمند توجه مسئولین در بخشهای مختلف است

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد  به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان بااشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اظهارداشت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تقویت ایمان وتربیت دینی مردم به خصوص جوانان بود که به تعبیر مقام معظم رهبری تربیت جوانان مهومن وانقلابی فتح الفتوح امام راحل بود.

وی بابیان اینکه فتح الفتوح امام بزرگوارما ساختن جوانان مومن، مخلص،سالم وبی اعتنای به شهوات دنیوی بود ادامه داد: جوانانی توسط امام راحل تربیت شد که دلهایشان متوجه سمت خداوند بود و در طول تاریخ در هیج مملکت اسلامی از این جوانان صالح و خوب نبوده است.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: درسالهای نخست انقلاب اسلامی نهاد امور تربیتی باهدف گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شکل گرفت و شهیدان رجایی و باهنر در زمان تصدی وزارت آموزش وپرورش به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس پرداختند تا دانش آموزان را به ارزشهای اسلامی ترغیب کنند.

حجت الاسلام فاطمی نسب بابیان اینکه امور تربیتی اهداف مهمی را در مدارس دنبال می کند افزود: انتقال ارزشهای دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضای انقلاب اسلامی، زمینه سازی برای ورود نگرشهای دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی،غقلی، اجتماعی  و حفظ ارزشها از مهمترین اهداف امور تربیتی است.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر تهران و عرض تسلیت شهادت 5نفر از نیروهای انتظامی و بسیج اظهارداشت: در حالیکه در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردم درحال عزاداری بودند تعدادی از عوامل فریب خورده و تندرو فرقه دراویش گنابادی و مخالفین نظم و امنیت کشور درادامه تجمعات غیرقانونی خود در خیابان پاسداران بااسفاده از خودرو و سلاح سرد سه نفر از سبزپوشان حافظ امنیت و دونفر از بسیجیان جان برکف را به شهادت رساندند و خسارات بسیاری را به اموال عمومی  و خصوصی مردم وارد کردند.

حجت الاسلام فاطمی نسب ضمن محکوم کردن این حرکت زشت و خباثت آمیز و با تقدیر از حلم و بردباری نیروی انتظامی خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی و نیروهای اطلاعاتی وامنیتی با عوامل اصلی اغتشاشات و ناامنی ها شد.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به سقوط هواپیمای مسافربری پرواز تهران –یاسوج اشاره کرد و ضمن تسلیت به بازماندگان مسافرین این هواپیما اظهارداشت: جان باختن 66نفر از هم وطنانمان حادثه ای غم انگیز بود که امیدواریم با همبستگی دستگاههای مختلف درکوتاهترین زمان ممکن اجساد این عزیزان شناسایی وتحویل خانواده های آنها گردد.

وی  درخاتمه به وضعیت سخت زلزله زدگان کرمانشاه خصوصا درایام اخیر بارانی اشاره کرد وگفت: مردم زلزله زده سرپل ذهاب نیازمند توجه بیشتر مسئولین هستند تا بتوانند این روزهای سخت را پشت سر گذاشته و بازسازی شهر را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

 

گیلانغرب

حربه اغتشاش اراده واضح رصد شده ضد انقلاب است / با سیاسیون حامی اغتشاش و بوقچیهای توئیتری آنها قاطعانه برخورد شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد  به نقل از مطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته گیلانغرب اظهار داشت: در کشور ما همانند بسیارى از کشورها تنوع قومیتى و فرقه ‏هاى مختلف وجود دارد و طبق اسلام فرقه ‏هاى مختلف در محدوده عمل به اعتقادات شخصى تا زمانى که این عملکرد شخصى به جایى نرسد که به مرز براندازى برسد و نخواهند به امنیت کشور صدمه‏اى بزنند با آن‏ها مدارا می‏شود.
 

 وی تصریح کرد: اما اگر این اعتقادات شخصى از یک جمع خصوصى به صدمه ‏زدن به اموال عمومى تبدیل شود و جان مردم را به خطر بیاندازد، اهل هر فرقه ‏اى که باشد، حکومت اسلامى وظیفه دارد تا براى حفظ جان، مال و ناموس مردم با این افراد برخورد کند و متأسفانه امروز شاهد هستیم که تعدادى از دراویش گنابادى به این فاز وارد شده و امنیت مردم را به خطر انداختند.


خطیب نماز جمعه گیلان غرب افزود: دراویش سالیان دراز در کشور ایران زندگى کرده‏ اند و ریشه آن‏ها به چندین قرن قبل باز مى‏گردد و این‏که امروز وارد فاز خشونت شده ‏اند باید ریشه ‏یابى شود و عوامل تحریک ‏کننده آنان مورد بررسى قرار گیرد.


امام جمعه گیلانغرب ابراز داشت: مسأله اصلى در ناآرامى‏هاى شب شهادت حضرت زهرا(س) در تهران، دراویش صوفیه نیستند، این یک آدرس غلط و رد گم‏ کنى است، اساساً دراویش و یا فرقه صوفیه اگرچه ممکن است مورد توجه سرویسهاى بیگانه و حتى سوءاستفاده جریانهاى ضدانقلابى با حربه نفوذ به موضوع فرقه ‏ها و بلکه قومیتها در ایران باشند اما هرگز در ایران یک مسأله و یا عامل نگران ‏کننده‏ اى نبوده است.

 وی گفت: مسأله اصلى از یک‏سو اراده واضح و رصدشده ضدانقلاب به‏ ویژه منافقین است که با هدف ایجاد خشونت پى‏درپى و مزمن در کشور و در نهایت با استفاده از حربه اغتشاش و ایجاد ناامنى، حرکت به سمت پروژه مرموز تخریب ایران اسلامی را در سر می‏پرورانند،که ان شاءالله آن را به گور خواهند برد.

 حجت الاسلام موسوی افزود: اما این نکات قابل توجه است‏  از آن جمله اینکه؛ در رابطه با این حادثه باید از همه نیروهاى نظامى و انتظامى که با وجود عربده‏ کشى این عده و توسل آن‏ها به اتوبوس و سلاح سرد و کوکتل مولوتف، با خویشتن‏دارى براى حفظ جان مردم تلاش کرده ‏اند، تشکر کرد.

*اراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نیروهاى نظامى و امنیتى سوء‏استفاده مى‏ کنند
امام جمعه گیلانغرب به سو استفاده اوباش  از رافت نظام  اشاره کرد و یاد آور شد: اراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نیروهاى نظامى و امنیتى سوء‏استفاده مى‏کنند؛ در حالى‏که براساس روح قانون اساسى کشور ما، همه گروه‏ها و تفکرات چندین سال است که در کنار هم به ‏صورت مسالمت‏آمیز زندگى کرده ‏اند و این‏ها هم یک عده معدود هستند و هیچ‏کس هم قصد ندارد حرکت آن‏ها را به تمام دراویش تعمیم دهد.

وی به تشریح  آمار شهدای این اغتشاشات پرداخت و گفت:  براى اثبات مدارا و احتیاط نظام همین بس که حالا که غائله ختم شده، حافظان امنیت حداقل ۵ شهید داده ‏اند اما از مهاجمان حتى یک نفر کشته نشده است، حتماً بیشتر افرادى که در ماجراى آشوب اراذل و اوباش حضور داشته و دستگیر شده‏اند، فریب‏خورده هستند. علی‏رغم فراخوان، تعداد اندکى از شهرستان‏ها به تهران آمده ودراین آشوب شرکت کرده‏ اند. البته برخى از سران آن‏ها مى‏خواهند خودشان را بزرگ کنند و دست به این حرکات مى‏زنند.
 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب قانون را فصل الخطاب هر اعتراضی دانشت و تصریح کرد: این‏که کسى تخلفى کرده و پرونده ‏اش در مرجع قضایى در دست پیگیرى است، اگر کسى نسبت به حکمى نیز اعتراض دارد، باید از راه قانونى پیگیرى کند و قطعاً این قابل پذیرش نیست که هر کسى با لشکرکشى در داخل خیابان به‏دنبال رسیدن به خواسته خودش باشد.

وی گفت: لازم است مجلس از قوه قضائیه و ناجا بخواهد که با جدیت و اهتمام با این هنجارشکنی‏ها برخورد کنند، اگر این اتفاق در آمریکا که اینقدر مدعى حقوق بشر است مى‏افتاد، به جاى ۳۰۰ نفر بازداشت حتماً ۳۰۰ نفر کشته به‏جاى مى‏گذاشت، اما مشى نیروى انتظامى پیشگیرى و مداراست.


حجت الاسلام موسوی  افزود: نیروهاى پلیس در روزهاى اخیر چندین بار به فردى که خودش را بزرگ این جماعت مى‏داند، گفته‏اند که بیاید بنشیند تا مذاکره کنند اما دست به این خشونت زدند،ضرورت دارد مجلس شوراى اسلامى به‏ویژه کمیسیون امنیت ملى به این مسأله ورود کندو مسأله باید به سرعت جمع شود؛ چراکه کشور اینقدر گرفتارى و مشکل دارد که نوبت به این مسائل نمى‏رسد.

* با سیاسیون حامی اغتشاش و بوقچیهای تویتری انها قاطعانه برخورد شود

وی  ابراز داشت:جمع‏بندى‏ها این است که قطعاً سرنخ این خشونت و ناآرامى به خارج از کشور مى‏رسد، لذا از وزارت اطلاعات درخواست داریم که حتماً و با جدیت این مسأله را پیگیرى و خنثى کنند.
 

امام جمعه گیلانغرب گفت :با سیاسیونى هم که تا خشونتى آغاز مى‏شود جانب خشونت‏طلبان را مى‏گیرند و اساساً خشونت را براى خود «فرصت چانه‏زنى» مى‏دانند باید با قاطعیت تعیین تکلیف کرد، قمه به دستان در خیابان، با بوقچى‏هایشان در تلگرام و توئیتر هیچ فرقى ندارند


حجت الاسلام موسوی ابراز داشت:مماشات بیشتر موجب زیر سؤال رفتن نیروهاى انتظامى و امنیتى است، امنیت مردم چیزى نیست که بر سر آن بخواهند ریسک کنند، «مماشات بس است» و با «مشت آهنین» با اوباش و مخلین امنیت جامعه اسلامى برخورد کنند

خطیب نماز جمعه گیلانغرب خاطر نشان کرد :واقعیت این است که این مدارا دیگر به سقف خود رسیده است، مسأله امروز این است که کسانى اراده کرده‏اند به هر روش ممکن به جان مردم بیفتند و آرامش را از «ایران آرام» بگیرند.

 

صحنه

تکیه و اعتماد به بیگانگان خطرناک است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد  به نقل از امروله، حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته اظهار داشت: امام صادق ع فرمود هر کسی به سبب پروای الهی به خداوند پناه ببرد پروردگار به او توجه می کند و نگهدار آن می شود .

وی در ادامه با بیان اینکه انسان به سبب تقوا از هر بلایی در امان می ماند تصریح کرد: همه افراد باید به داشتن تقوای الهی توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین الیاسی اشاره ای به اهمیت تربیت انسان داشت و گفت: مسئله تربیت از مهمترین مولفه های حیاتی ما هستند . بنابراین آشنا سازی دانش آموزان با مسائل دینی برای تذهیب بسیار مهم است .

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: اگر دانش آموزان از لحاظ اخلاقی ، تربیتی و دینی به دور باشد دچار مشکل می شود.

وی اشاره ای به دیدار مقام معظم رهبری با مردم تبریز داشت و خاطر نشان کرد: سخنان مقام معظم رهبری راهگشای مشکلات ملت است، بنابراین توصیه میکنم که گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشیم .

حجت الاسلام الیاسی بیان کرد: فضای تفرقه افنکی دشمنان علیه نظام جمهورس اسلامی ایران بسیار بالاست ولی هوشمندی مردم عظمت آفریده اند و با عظمت حضور خود در عرصه های مختلف همه فتنه ها را خاموش کرده اند.

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: تکیه به بیگانه خطرناک است و اگر تکیه به بیگانگان ادامه داشته باشد ارام ارام دشمن بر کشور نفوذ پیدا می کند.

 

 

 

 

 

نظر شما