شناسهٔ خبر: 24264101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

لزوم برخورد قاطع با مخلان آرامش/نماز جمعه در کردستان اقامه شد

نماز عقیدتی سیاسی جمعه در شهرستان های استان کردستان اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ش کُردتودی، ماموستا سید احسن حسینی خطیب جمعه شهر سنندج در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: برپایی نماز جمعه رسالتی است بر دوش مسلمانان تا از آنها را از انجام گناه مبرا دارد.


وی افزود: انسان ها بر دو دسته انسان های متکبر و انسان های نیک سرشت تقسیم شده و هر کدام راه خود را می روند، فرد متکبر به دور از خوی آدمی و فرد نیک سرشت بر آموزه های الهی و بر همین راه خوی خود را ادامه می دهد.


وی همچنین با اشاره به لزوم قاطعیت در برخورد با مخلان امنیت و آرامش پاسداران تهران، عنوان کرد: حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری دردی بزرگ و ناراحت کننده برای ایرانیان بود که امیدواریم با یافتن اجساد انها هر چه سریع تر خانواده آنها هم به تسلی خاطر برسند.


حجت الاسلام حسن باباییان در خطبه های نماز جمعه قروه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری برای مسئولین ما و برای تریبون داران و افرادی که نقشی در عدالت اجتماعی دارند قابل توجه است.


وی افزود: ایران کشور امام زمان عج است و مردم آن مسلمان هستند و اسلام هدف ملت ایران است .


امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: وقتی انقلاب ما اسلامی بوده و شعار ما اسلامی است پس مردم توقع اسلامی رفتار کردن دارند و این توقعی به جا است و بنابراین باید با عدالت برخورد نمود.


وی افزود: کسی که مدیریتی بر عهده دارد در ایران اسلامی باید علی وار عمل نماید و عدالت را رعایت کند.


به گفته باباییان هم اکنون بسیاری از مدیران و مسئولین ما از مردم مخفی هستند و دفاتر خود را بر روی مردم بسته اند و پاسخگوی کسی نیستند و این خلاف رویه دینی و خلاف رویه اسلامی است و این است که باعث می شود رهبر معظم انقلاب بیان کنند که ما از عدالت عقب مانده ایم و بنابراین باید مسئولین ما از مردم عذر خواهی کنند.

 

ماموستا ملا عبدالله حیدری امام جمعه بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ با اشاره به عظمت و بزرگی قران به تبیین تاثیر این کتاب هدایتگر بر زندگی شخصی و اجتماعی انسان ها پرداخت.

 

وی افزود: قرآن کتابی کامل است که همه مطالب مورد نیاز برای سعادت و خوشبختی انسان ها و جامعه در آن وجود دارد و مادامیکه مسلمانان به دستورات و آیات روح بخش آن توجه و عمل کنند سعادتمند و با عزت خواهند بود.

 

ماموستا حیدری با انتقاد از کم رنگ شدن توجهات به قرآن در جامعه امروزی گفت: متاسفانه امروز قرآن در بین مسلمانان غریب است و کمتر به آن توجه می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما