شناسهٔ خبر: 24263894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاشان| همزمان با ایام فاطمیه ۳.۵ تن سمنو در کاشان پخته شد

R7845/P1357/S6,1369/CT11

یکی از قدیمی‌ترین آئین‌های سنتی مذهبی کاشان پخت سمنو در ایام فاطمیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، صبح امروز همزمان بیش از 3.5 تن سمنو در هیئت مجمع دلسوختگان حضرت فاطمه پخته  و در بین عزاداران توزیع شد.

در پخت  این سمنو که بالغ بر 15o میلیون ریال هزینه شده است بیش از یک  تن  آرد، 300 کیلوگرم گندم و 50 کیلو بادام مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین  بیش از  200 نفر در مراسم   سمنو پزان مشارکت دارند.

آیین سمنوپزان که از دیر باز در کاشان مرسوم است ارادت و ولایت‌مداری مردم کاشان را به اهل بیت(ع) ترسیم می‌کند.

سید جواد ساداتی‌نژاد  با حضور در این آئین در جمع عزاداران فاطمی اظهار داشت: عشق به اهل بیت(ع) سرمایه و افتخار ما ایرانی‌ها است که باید حفظ و تقویت شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس افزود: کاشان را به دینداری و دوستداران اهل بیت(ع) می‌شناسند و از دیر باز مردم این منطقه صبغه دیرینه در ارادت به ائمه اطهار(ع) داشته‌اند چنانچه نخستین پایگاه شیعه کاشان بوده است.

وی اذعان کرد: مردم کاشان نخستین ایرانی‌هایی بودند که به دیدار امام وقت حضرت محمد بن باقر(ع) رفتند و طلب نماینده‌ای از ایشان برای منطقه خود کردند و این خود نشانگر عشق به اهل بیت(ع) که میراث کاشان  است.

ساداتی‌نژاد اظهار امیدواری کرد این نوع آئین‌های مذهبی در منطفه قوی‌تر و در خور شان شهرستان برگزار شود و همه ساله فرهنگ شیعی را در منطقه تقویت می‌کند.

وی با برشمردن فضائل حضرت زهرا(س)  از زنان جامعه دعوت کردند تا با الگو قرار دادن بانوی نمونه اسلام، میراث فاطمی را حفظ کنند.

 در این مراسم پر فیض تعدادی از مسئولان شهر در کنار مردم حضور  داشتند.

انتهای پیام/ح

نظر شما