شناسهٔ خبر: 24263194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کردستان| "اتحاد و یکدلی" بین شیعه و سنی دشمنان نظام را خوار و ذلیل می‌کند

R7848/P1336/S6,66/CT7

ائمه جمعه شهرستان‌های کردستان تأکید کردند: "اتحاد و یکدلی" بین شیعه و سنی دشمنان نظام را خوار و ذلیل می‌کند و وحدت مسلمانان رمز پیروزی بر استکبار جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان کردستان، ماموستا عبدالله حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بانه با اشاره به عظمت و بزرگی قرآن به تأثیر این کتاب هدایتگر بر زندگی شخصی و اجتماعی انسان‌ها پرداخت.

وی گفت: قرآن کتابی کامل و همه مطالب مورد نیاز برای سعادت و خوشبختی انسان‌ها و جامعه در آن وجود دارد و مادامیکه مسلمانان به دستورات و آیات روح‌بخش آن توجه و عمل کنند، سعادتمند و با عزت خواهند بود.

امام جمعه بانه با انتقاد از کمرنگ شدن توجهات برخی افراد به قرآن تصریح کرد: متأسفانه امروز قرآن در بین مردم جامعه غریب است و کمتر به آن توجه می‌شود.

وی گفت: دلیل بسیاری از بدبختی‌هایی که امروز گریبانگر کشورهای اسلامی شده همین بی‌توجهی به آیات حیات‌بخش این کتاب هدایتگر است.

ماموستا حیدری افزود: چنانچه مسلمانان عصر حاضر به مانند مسلمانان صدر اسلام و دوره‌های اسلامی گرایش به قرآن پیدا کنند، بسیاری از این اختلافات از بین رفته و دوباره عزت و اقتدار خود را به دست می‌آورند.

وی اظهار کرد: خاورمیانه جای جنگ و خون ریزی نیست بلکه مهد دین و عزت مسلمانان است و امیدواریم مسلمانان با تبعیت از دستورات قرآن، همانند همیشه اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند تا دشمنان نظام خوار و ذلیل باشند.

امام جمعه بانه خاطر نشان کرد: "اتحاد و یکدلی" بین شیعه و سنی دشمنان نظام را خوار و ذلیل می‌کند و وحدت مسلمانان رمز پیروزی بر استکبار جهانی است.

حفظ کرامت انسانی در جامعه ضروری است

ماموستا یدالله محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و کشته‌شدن تعدادی از هموطنان اظهار داشت: بلایا و مصیبت، آزمایش الهی بوده و انسان‌ها در زمان‌های مختلف مورد آزمایش حق تعالی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به عظمت نعمت‌های خداوند گفت: همه باید شکرگزار درگاه الهی باشیم چراکه کسانیکه شکرگزار نعمت‌های الهی باشند خداوند روزی آنان را فراهم و از بلا و مصیبت به‌دور هستند.

امام جمعه دهگلان با اشاره به ضرورت کسب رزق و روزی حلال تصریح کرد: سرپرست خانوار، مسئولیت تأمین معاش و نیازهای خانواده را برعهده دارد و باید این افراد در جهت کسب روزی حلال تلاش کنند تا خداوند نیز از آنان ارضی و خشنود باشد.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند و حق هیچ کسی را پایمال نکنند و حق‌الناس در جامعه جدی گرفته شود.

ماموستا محمدی افزود: حق الناس حقوقی است که انسان در رابطه با دیگران باید رعایت کند و رعایت نکردن حقوق دیگران سبب گرفتاری انسان در دنیا و قیامت می‌شود.

امام جمعه دهگلان با تاکید بر لزوم صیانت از کرامت و عزت انسان‌ها، خاطر نشان کرد: یکی از توصیه‌های ارزشمند دین مبین اسلام حفظ کرامت انسانی است و باید همه افراد این امر را رعایت کنند و حق و حقوق هیچ کسی پایمال نشود.

کردستانی‌ها همواره پشتیبان نظام هستند

حجت‌الاسلام علی مرادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیجار ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و پرهیز از حریم‌شکنی نسبت به حدود خداوند سبحان، اظهار داشت: از آتش جهنم بترسید، از گناه پرهیز کنید و در انجام واجبات و دستورات خداوند کوشا باشید.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و قدردانی از حضور پرنگ مردم شهرستان بیجار در عزاداری و تجمع فاطمیون گفت: ادراک، تحلیل و برداشت به‌موقع از حوادث در فرهنگ فاطمی مطرح است و باید زنان تلاش کنند از ویژگی و خصوصیات این بانوی بافضیلت در زندگی فردی و خانوادگی خود الگو بگیرند.

امام جمعه بیجار در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز به‌مناسبت 29 بهمن‌ماه، تصریح کرد: همه ما باید با نهایت غیرت پشتیبان انقلاب، نظام و نیروهای مدافع امنیت کشور باشیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر خیابان پاسداران تهران عنوان کرد: عده‌ای افراد فرصت‌طلب دست به اغتشاش زدند و امنیت و آرامش مردم را برهم زدند، اقدام این افراد به شدت محکوم و خواستار اشد مجازات برای عاملان این حادثه هستیم.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و کشته‌شدن تعدادی از هموطنان افزود: این حادثه غمی دردناک برای مردم ایران بود و باید مسئولان پیگیر علت حادثه باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مراسم تقدیر و معارفه فرمانده سپاه بیجار که با حضور سردار رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: «سرهنگ عسگری» فردی با اخلاص، صادق، سخت‌کوش و دلسوز بودند و در طول دوران خدمت فرماندهی خود در این شهرستان اقدامات خوبی انجام دادند.

امام جمعه بیجار خاطر نشان کرد: فرمانده جدید سپاه بیجار نیز فردی باسابقه، دلسوز، با وقار و ولایت‌مدار هستند و برای وی آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما