شناسهٔ خبر: 24263026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| مردم خواستار مجازات افرادی هستند که امنیت و آرامش کشور را بر هم می‌زنند

R7840/P1357/S6,60/CT11

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به آشوب اخیر در خیابان پاسداران بر لزوم مجازات این افراد و ورود با صبابت قوه قضائیه تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قرچک، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: از اتفاقات تلخی که این هفته رخ داد بسیار متأسفیم، سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا که منجر به جان باختن 66 نفر از مسافران شد، هزینه‌های دقت و مدیریت صحیح قبل از این اتفاقات خیلی کمتر از تلاش‌های بعد از سانحه است.

وی افزود: اتفاق تلخی دیگر که در خیابان پاسداران تهران افتاد و منجر به شهادت چهار تن از جوانان مؤمن و انقلابی شد، سه نفر از سبزپوشان نیروی انتظامی و یک نفر از بسیجیان مخلص و فداکار به شهادت رسیدند و 30 مأمور پلیس هم مجروح شدند در هر مسلکی افراطی‌گری وجود دارد و این عده همیشه مزدور وابسته و عناصر شیاطین هستند.

امام جمعه شهرستان قرچک با اشاره به لزوم رسیدگی هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمن تصریح کرد: اگر این عوامل شناسایی شده بودند، چرا باید آنقدر مماشات می‌شد تا به کف خیابان کشیده شود و نیروی انتظامی با دست خالی آن‌ها را جمع کند و اگر شناسایی نشده بودند که بدتر ماه‌ها تهدید می‌کردند، سرکرده‌شان مشخص بود، چرا باید بگذاریم نظام و ملت تاوان یک عده عناصر توخالی را بدهند.

اسماعیلی تأکید کرد: ضعیف‌ترین و پست‌ترین آدم‌ها به خاطر چه باید این همه ناامنی به وجود آورند و دشمن شاد شویم حالا که آمدند نیروی نتظامی هم منتظر دستورات باید بماند تا عزیزانی پرپر شوند و جان و مال مردم به خطر افتد این آشوبگری کار تفاله‌های داعش در پوشش دراویش است.

وی با اشاره به لزوم مجازات برهم‌زنندگان آرامش کشور افزود: این حرکت قابل تحمل نیست و همه ملت، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان خواهان اشد مجازات برای آشوبگران و قاتلان هستند، نیرویی که کمتر از 15 دقیقه توانست به این قائله خاتمه دهد.

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: دلسوزان اقتصادی، نیروهای انقلابی و جهادی طرح‌های خوبی برای اشتغال و تولید ارائه دادند که قابلیت عملیاتی شدن با کم‌ترین هزینه را دارد ولی مسئولان اقتصادی دولت توجه نمی‌کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: کاش برخی مسئولان حداقلی از دغدغه‌ای که برای جاسوسان مزدور دارند برای مردم داشتند، آفت‌های انقلاب اشرافی‌گری، بی‌توجهی به مستضعفان و اعتماد به بیگانه است، بدون لحظه‌ای تردید کشور باید به سمت هر چیزی که برای دفاع نیاز دارد حرکت کند حتی اگر همه دنیا مخالف باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: نتیجه اتکا به خارجی‌ها را در فتنه برجام مشاهده کردیم و به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم، روی کار بودن آدم‌های سابقاً انقلابی که خط و راه انقلاب در میان آن‌ها عوض شده به معنی ارتجاع است، این حرکت مدتی است شروع شده و بسیار هم خطرناک است.

مردم خواستار مجازات افرادی هستند که امنیت و آرامش کشور را بر هم می‌زنند

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته شهریار ضمن اشاره به حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: این اتفاق برای همه ما بسیار ناراحت‌کننده بود، مردم از مسئولان انتظار دارند که به این‌گونه مسائل توجه کنند چراکه به تازگی اتفاقی نیز در رابطه با قطار باری افتاده در مورد کشتی سانچی چه اتفاقی افتاد چرا به مردم توضیح ندادند معلوم نیست چرا برخی مردم را بی‌اطلاع می‌دانند اما تا زلزله‌ای رخ می‌دهد مسکن مهر را دستاویز قرار می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به شهادت تعدادی از جوانان در خیابان پاسداران تصریح کرد: امروز برخی منافقان به دنبال این هستند که در کشور مشکلاتی به وجود بیاورند تا بگویند جامعه ناامن است، ضمن اینکه برخی در داخل این سیاست را دنبال می‌کنند البته این اتفاقات همه از خارج کشور مدیریت می‌شود.

امام جمعه شهریار ادامه داد: مسئولان امنیتی و قضایی توجه داشته باشند که صبر ملت به سر آمده و مردم خواستار برخورد و مجازات افرادی هستند که امنیت و آرامش کشور را بر هم می‌زنند، امروز معلوم نیست چرا برخی حرف‌هایی علیه نظام و خلاف وحدت می‌زنند و کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد تا جایی که داد مادر ان شهید بسیجی بلند می‌شود، مردم انتظار دارند که مسئولان در مقابل این‌گونه رخدادها کوتاه نیایند.

سالمی با اشاره به اختلاس‌های میلیاردی بیان کرد: چرا به افرادی که در این کشور میلیاردها تومان می‌برند کاری ندارند، اما افرادی که از سر بدبختی 2 میلیون وام گرفته را چنان مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند که گویا اختلاس کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اتفاقات اخیر هم کار دشمن است، نباید به دشمن اعتماد کرد امروز اگر عربستان در منطقه برای آمریکا شیرین است به این خاطر است که آن کشور و دولت‌مردانش خدمت‌گزار آمریکا و محلی برای فروش محصولات این کشور و به نوعی حیاط خلوت آمریکا است.

امام جمعه شهریار در ادامه با اشاره به موضوع برجام گفت: برجام نمونه بارز بدعهدی امریکا است و امروز نه تنها اتفاقی رخ نداده بلکه تحریم‌ها بیشتر شد، حال وقت آن است که مسئولان مستحکم مقابل دشمنان بایستند و نگذارند اتفاقات مشابهی رخ دهد.

سالمی خاطرنشان کرد: دشمن برای آموزش و پرورش جهان نسخه پیچیده و نام آن را 2030 گذاشته که به همین خاطر هم دادها در کشور بلند شد اما مخفیانه در حال اجرا است که باید نسبت به این مسئله هوشیارتر بود.

شهید حدادیان‌ها و شهید بایرامی‌ها ریشه فتنه شمال شهر را خشکاندند

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به نشانه‌های انسان متقی اظهار داشت:‌ نشانه‌های انسان ‌متقی از منظر امیرالمؤمنین سه مورد است و بدترین غش‌ها، غش به خود و بدترین فریب‌ها فریب خود است.

وی بیان کرد: هر کار می‌کنیم باید برای خدا باشد، آرزوهای دنیوی تمامی ندارد و انسان نباید در راه دستیابی به آن‌ها خدا را گم کند، انسان باید همواره قدر مهلت‌های خیر را در طول زندگی دانسته و از تک تک فرصت‌ها استفاده کند.

امام جمعه کن در خطبه دوم ضمن تشکر از نیروی انتظامی در برخورد همراه با رأفت آن‌ها با فتنه درویش‌نماها افزود: گوارا باد نوشیدن شربت شهادت بر فداییان جوان ولایت که هر چقدر فتنه‌های فرهنگی گسترش پیدا می‌کند بر تعدادشان افزوده می‌شود و این مصداق امدادهای غیبی است که خداوند وعده آن را داده است.

صالح‌نیا تصریح کرد: اگر شهید حججی‌ها فتنه خارجی را خشکاندند، شهید حدادیان‌ها و شهید بایرامی‌ها از بسیج و ناجا ریشه فتنه درویش‌نماهای شمال شهر را خشکاندند و مسئولان نیز باید بین عارف، صوفی و درویش تفاوت قائل شوند و این کلمات را کنار هم و در ردیف هم قرار ندهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سوانح هوایی، دریایی و جاده‌ای اخیر در کشور و کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان گفت: عذرخواهی سبب تکریم و نه تحقیر انسان می‌شود، از این رو من به عنوان یکی از سربازان این نظام و همچنین از طرف مسئولان به ویژه در حوزه وزارت راه و شهرسازی از اینکه هواپیمایی با 66 سرنشین سقوط کرد، کشتی که با ده‌ها سرنشین غرق شد، صدها نفر هر ماه در جاده‌های کشور جان‌شان را از دست می‌دهند، بابت رشد قیمت مسکن که از تورم جلوتر است و غیره از طرف وزرای مسئول از مردم عذرخواهی می‌کنم.

امام جمعه کن با اشاره به بازدید از فعالیت نخبگان تصریح کرد: در هفته گذشته دیدار با نخبگانی داشتم که بدون استفاده از بودجه دولتی و با هزینه 150 میلیون تومان موتوری ساختند که برق، آب گرم و گرمایش لازم برای 5000 نفر را فراهم می‌کند که فناوری آن فقط در اختیار آمریکا است، این کار کاملا آتش به اختیار است منتهی حتی یک مقام مسئول برای بازدید از این پروژه نیامده، در کنار آن پروژه مشابه دولتی وجود دارد که با 500 کارمند و میلیاردها بودجه هنوز به ثمر نرسیده است.

مردم خواستار اشد مجازات برای اغتشاشگران منطقه پاسداران هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت سقوط هواپیمایی تهران- یاسوج، با اشاره به شهادت  چهار تن از افراد نیروی خدوم انتظامی و بسیجی در حادثه منطقه پاسداران تهران اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران تمامی فرقه‌ها تا زمانی که پایبند به قانون باشند و دست به آشوب نزنند آزادانه زندگی می‌کنند، اما در غیر این صورت قانون با آن‌ها برخورد می‌کند، چرا که همه در برابر قانون باید تسلیم باشیم.

وی تصریح کرد: مذاکره اخیر سخنگوی دراویش با مریم رجوی سرکرده منافقان نشان می‌دهد اغتشاشات اخیر در کشور یعنی برهم زدن نظم و امنیت، تخریب اموال عمومی و آتش زدن حسینیه‌ها و مساجد از جمله کارهایی است که از سوی منافقان و دشمنان نظام هدایت می‌شود.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: امروز مردم از مسئولان نظام انتظار دارند که با برهم زنندگان نظم و امنیت و عاملان شهادت کوی پاسداران با اشدّ مجازات برخورد شود.

میراحمدی همچنین با اشاره به تشییع پرشکوه رضا علمداری شهید مدافع کیان وطن توسط مردم ولایی شهرستان قدس ادامه داد: وداع پرشکوه و وصف‌ناپذیر با این شهید والامقام در ایامی که ملت ایران بیرق عزای دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) را برافراشته‌اند، نشان داد که شهادت و اخلاص این جوان مؤمن، شجاع و پاک‌باخته، محور وحدت و عزت ملی شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم امنیت را دوست دارند خاطرنشان کرد: نباید فرق، احزاب و تفکرات متفاوت ملعبه دست دشمنان علیه کشور شود و امیدواریم که در این راستا دستگاه‌های مجری هر چه سریع‌تر برای برخورد با این گروه‌های انحرافی وارد عمل شوند.

قوه قضائیه در مسئله پاسداران با صلابت وارد شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین با اشاره به حوادث خیابان پاسداران تهران اظهار داشت: دراویش اقلیتی در کشور هستند که از نظر فکری و اعتقادی انحرافات جدی دارند، افرادی که از زمان ائمه نیز وجود داشتند و احادیث بسیاری در تأیید انحراف آن‌ها از سوی ائمه وجود دارد.

وی افزود: صوفیان از نظر همه فقها و مراجع تقلید در اعتقادات دچار انحراف هستند و امیدواریم پیروان این فرقه با مشاهده حوادث اخیر از سران خود فاصله بگیرند و بتوانند راه صحیح را در زندگی خود بیابند، صوفیان ادعا می‌کنند که اهل گوشه‌گیری و دوری از دنیا هستند اما مشاهده می‌کنیم که در سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی فعالیت دارند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه با وجود همه انحرافاتی که در این فرقه‌ها وجود دارد به عنوان شهروند محترم شمرده می‌شوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و برهم زدن آرامش در کشور است و این افراد نیز به آلت دست آنان تبدیل شده‌اند و آن‌ها را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌کنند، همچنان که امنیت را از ساکنان منطقه پاسداران سلب کرده‌اند.

محمودی عنوان کرد: مسئولان و دستگاه‌ها باید خیلی زودتر از اینها وارد عمل شده و پیش از اینکه فجایع اخیر رخ دهد و جوانان انقلابی ما به شهادت برسند، با این افراد برخورد جدی می‌کردند، و در حال حاضر هم مردم ما از دستگاه قضایی می‌خواهند با صلابت و اقتدار قاتلان جوانان انقلابی ما را به مجازات برسانند، هر چند این اقدام دراویش به عنوان لکه ننگی بر پیشانی آن‌ها باقی می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار برخی مطالب کذب و انحرافات در فضای مجازی تصریح کرد: چرا مسئولان در مقابل این مسائل اقدامی انجام نمی‌دهند و بی‌تفاوت از کنار آن‌ها عبور می‌کنند؟ چرا دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ چرا با ارازل و اوباش فضای مجازی مقابله نمی‌شود؟

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه فرزندان قلم به دستان و عناصر سیاسی در مبارزه با فتنه‌گران حاضر نمی‌شوند عنوان کرد: آیا اگر جوانان خودتان هم در این حوادث شهید می‌شدند باز هم سکوت می‌کردید؟! پس چرا در کناری ایستاده و فقط نظاره‌گر هستید و به وظایف خود عمل نمی‌کنید؟

محمودی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های پزشکی، هسته‌ای، دفاعی غیره گفت: انقلاب توانست به مردم ایران شخصیت و جایگاه بزرگی بدهد و در دنیا سرافراز زندگی کنند و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است، و باید مراقب باشیم تا به سوی اشرافی‌گری حرکت نکنیم، چرا که این مسئله حرکتی ارتجاعی است، همچنین مسئولان باید نسبت به بیت‌المال و مصرف صحیح آن نیز دقت وافی داشته باشند.

قانون‌شکنان داعشی‌مسلک باید مجارات شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته با اشاره به نعمت حکومت اسلامی اظهار داشت: بزرگ‌ترین نعمت، حکومت اسلامی و الهی است حکومتی که هدف آن اجرای عدالت و احکام خداوند است، چرا که پیامبران برای تشکیل این‌گونه حکومت‌ها قیام کردند و مردم در هر جامعه‌ای به حاکمان عادل نیاز دارد.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی حقوق متقابل حاکم و مردم ادا می‌شود و مردم و رهبری می‌توانند دستورات الهی را اجرا کنند، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی خیرخواه مردم بوده و مردم را نصیحت کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه مردم و نظام هر دو بر گردن یکدیگر حق دارند تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدا رابطه قوی میان مقام معظم رهبری و مردم وجود داشته است و هرگاه که رهبری مردم را فراخواندند به صحنه آمده و از دستورات ایشان پیروی کردند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر این عقیده‌اند که در عرصه عدالت کم‌کاری داشته‌ایم افزود: همه باید برای ایجاد و اجرای عدالت قیام کنیم که این دستور خداست، بر همین اساس مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کردند، پیشرفت خوبی در جامعه داشتیم اما به اندازه پیشرفتمان عدالت اجرا نشده که اجرای عدالت از وظایف حاکمیت است و اگر عده‌ای به دنبال اشرافیت و سوءاستفاده از بیت‌المال هستند باید معرفی و مجازات شوند.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ در مملکت ما این است که ترس از گناه کم شده خاطرنشان کرد: اگر دزدان دانه درشت بدانند که اگر جرمی مرتکب شوند مجازات می‌شود دیگر جرمی صورت نمی‌گیرد، دلیل افزایش جرم در کشور، کاهش بازدارندگی از خلاف و جرم است.

امام جمعه شهرستان دماوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سانحه هوایی سقوط هواپیما تأکید کرد: در کشور ما مسئولان عذرخواهی هم نمی‌کنند چه برسد به استعفا، این درحالی است که در برخی کشورهای غیراسلامی در صورت کم‌کاری مسئولان، آن وزیر را اعدام می‌کنند اما در ایران محاکمه مسئول یا وزیر چیز عجیبی به نظر می‌رسد.

فتاح دماوندی همچنین با اشاره به قانون‌شکنی و خرابکاری در خیابان پاسداران اظهار داشت:‌ برخی افراد با مسلک داعشی‌ها امنیت مردم را به مخاطره انداختند و اموال عمومی و خصوصی را تخریب کردند، اگر با این مجرمان قاطع برخورد شود و قاتلان به سرعت اعدام شوند دیگر کسی به خود اجازه نمی‌دهد تا در پایتخت ایران چنین غلطی بکند.

انتهای پیام/ح

نظر شما