شناسهٔ خبر: 24263018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انقلابی گری در چارچوب نظام ولایی راه حل مشکلات

امام جمعه قم 'گفت : راه حل مشکلات کشور و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی، انقلابی گری در چارچوب نظام ولایی است و غیر از آن ، انقلابی نمایی است.

صاحب‌خبر -

نماز جمعه قمبه گزارش خبرگزاري صداوسيما ، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با تشریح و تحلیل محورهای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان شرقی، تغییر نظام طاغوت سالار به نظام مردم سالار را یکی از کارکردهای محوری انقلاب اسلامی دانست .

وي گفت: در این نظام ، رابطه ملت و حاکمان براساس اسلام، قرآن و ولایت است و ساخت قدرت از صندوق انتخابات است.

امام جمعه قم افزود: در  نظام مردم سالار، ساخت کشور با مشارکت همه جانبه مردم در همه عرصه ها است و با حضور فراگیر ملت است که آسیب های زیادی از کشور رفع شده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر کشور در عرصه های مختلف گفت: البته در تحقق عدالت در بخش هایی دچار عقب ماندگی هستیم.

امام جمعه قم افزود: باید برای تحقق عدالت کار فراوان می شد. البته رهبری انقلاب اسلامی جور کم کاری، ضعف و ندانم کاری برخی مدیران بی تدبیر و بی کفایت را تحمل و به جای آنان از خدا و مردم عذرخواهی کردند.

خطیب جمعه قم گفت: مدیران ارشدی که مقدرات کشور را در دست دارند باید به وظایف خود عمل و برای مطالبات مردم تلاش کنند که لازم نباشد رهبری به جای آنها از مردم عذرخواهی کند.

امام جمعه قم افزود: انصاف نیست مدیران با فرافکنی، کم کاری و ضعف و سستی، به جای پاسخگویی و عذرخواهی، نظام را مقصر وانمود کنند.

خطیب جمعه قم گفت: مردم به خوبی این واقعیت را درک  ، و بین نظام انقلابی امت و امامت و تشکیلات دیوان سالاری تفکیک قائل می شوند و از نظام بر آمده از حرکت خود دفاع می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ارتجاع ، فرسودگی و تردید  را از آفات بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این آفت ابتدا دامان مدیران و دست اندرکاران را می گیرد که باید مراقب باشند . 

امام جمعه قم افزود :  مسئولان بدانند ، مشکلات ملت در سایه مدیریت مومن  ،انقلابی و مردمی و کارآمد حل می‌شود و انقلابی گری نباید خارج از نظام ولایی تعریف شود و خارج از آن در واقع انقلابی نمایی است.

 خطیب جمعه قم گفت: مردم فریب انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی‌خورند . 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی راه تحقق آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی را توکل به خدا، عمل به تکلیف، بستن چشم امید به بیگانگان و تکیه بر توان خود و ایستادگی ملت و مسئولان در برابر دشمنان عنوان کرد.

 امام جمعه اصفهان ،  حوادث اخیر در تهران را با ماهیت تروریستی توصیف کرد که به اسم دروایش و به رسم داعش موجب تخریب اموال عمومی و صلح و امنیت مردم شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد :  انتظار مردم از مسئولان این است با این افراد که با اعمال شرارت آمیز ثابت کردند لیاقت رأفت اسلامی  را ندارند با قاطعیت برخورد کنند .

امام جمعه قم گفت:  فتنه‌گران، اخلالگران و ورشکستگان سیاسی بدانند با وجود این ملت و رهبر و نظام اسلامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

خطیب جمعه هم با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای مسیر تهران- یاسوج و قدردانی از نیروهای امدادی و مسئولان بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از حوادث مشابه و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی کشور تأکید کرد.

نظر شما