شناسهٔ خبر: 24262728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

درخطبه های نمازجمعه استان همدان مطرح شد؛

عده ای به نام دین وعرفان جنایتی نابخردانه و وحشیانه مرتکب شدند/ دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت ولایی است

ائمه جمعه استان همدان درخطبه های نمازجمعه این هفته؛ ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر برخی اغتشاشگران در تهران عنوان کردن: عده ای درویش مسلک تحت تأثیر تبلیغات زهرآگین فضای مجازی به اسم دین و عرفان، جنایتی نابخردانه و وحشیانه مرتکب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،ائمه جمعه استان، درخطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته ؛ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و با پرداختن به موضوعات روز در جامعه،گفتند: باید دانست که کارشکنی ها و توطئه های دشمنان برای جمهوری اسلامی ایران همواره ادامه دارد و توطئه گران به دنبال ناکارآمد نشان دادن حاکمیت ولایی می باشند.

 

مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته برخی شهرستان های استان:

 

امام جمعه همدان: اغتشاشگران درویش مسلک تهران تحت تأثیر تبلیغات زهرآگین فضای مجازی جنایتی نابخردانه مرتکب شدند

آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان، درخطبه های  نماز جمعه امروز،با اشاره به جریان اغتشاشات کور اخیر در کشور اظهار کرد: دراین قائله به نام دین وعرفان چهارتن از بهترینهای روزگار را شهید کردند و اینجاست که باید پرسید انسانیت افراد کجاست؟

 

وی با بیان اینکه حرمت انسانیت مانع از بروز چنین جرائمی است عنوان کرد: انسان در نگاه دین بسیار بزرگ و بارزش است و هرگز و در هیج شرایطی چنین برخوردهایی را بر نمی تابد.

 

امام جمعه شهر همدان تبیین کرد: همه آفریده ها و مخلوقات خدا هریک به نوعی درخدمت انسان آفریده شده اند و این نشان از جایگاه والای اشرف مخلوقات دارد.

 

وی افزود:حرمت انسان در دین تا جایی مورد تأکید است که روایت داریم هرکه یک درهم از مال کسی را حبس کند در دنیای آخرت سالها بر سر پل صراط خواهد ماند.

 

وی با اشاره به حدیثی که عنوان میکند حقیقت انسانیت، ذات اقدس الهی است گفت: حقیقت انسان، ساختمانی است که خداوند با حکمت خود آن را ساخته است و این حقیقت، حجتی است بر هرکس که بخواهد حقیقت را انکار کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به خرید و فروش آزاد اسلحه در آمریکا گفت: در چنین جامعه ای که شبیه جنگل اداره میشود انسانیت کجاست؟

 

آیت الله محمدی متذکر شد: اغتشاشگران درویش مسلک تهران تحت تأثیر تبلیغات زهرآگین فضای مجازی به اسم دین و عرفان، جنایتی نابخردانه و وحشیانه مرتکب شدند.

 

وی در ادامه با طرح این سوال که آمریکایی ها با چه هدفی مردم مظلوم دیرالزور را در سوریه بمباران میکنند خاطرنشان کرد: خداوند انسان را در مسیر خیر خلق و هدایت کرده اما برخی از ابناء بشر روح خود را به سمت شرارت هدایت میکنند و آثاری مانند جنایت دراویش در تهران یا جنایات آمریکا در سوریه خلق می کنند.

 

امام جمعه شهر همدان بیان کرد: امروز غیر از مکتب اسلام و به غیر از مسیر نجات بخش تشیع، هیچ راه نجاتی وجود ندارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن منتظر بود تا در اغتشاشات اخیر یک نفر به دست نیروهای انتظامی کشته شود تا پیراهن عثمان علم کند گفت: حالا که چهار تن از نیروی انتظامی مظلومانه شهید شدند صدایی از مدعیان حقوق بشر در نمی آید.

 

آیت الله محمدی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و تشریح کرد: این شهدا و صالحین نشان می دهند انقلاب ما رو به رشد است.

 

امام جمعه رزن: کاهش ازدواج و افزایش طلاق نمونه ای از موفقیت تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالعظیم مولازاده، امام جمعه رزن هم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه اسلام تبرج را رد کرده است بیان داشت: متاسفانه امروزه در برخی محل ها در جامعه ما خودنمایی میکند که این یکی از عوامل فساد است.

 

مولازاده در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات دین مبین اسلام نسبت به حیای زنان اشاره و عنوان کرد:در این رابطه قرآن برای راه رفتن تحریک آمیز زنان هم دستور جلوگیری میدهد.

 

امام جمعه رزن در بخش دیگر از سخنانش افزود: کاهش ازدواج و افزایش طلاق نمونه ای از موفقیت تهاجم فرهنگی است وبرگزاری جشن طلاق نشان می دهد که شبکه های ماهواره ای در برخی موارد موفق بوده اند.

 

وی همچنین بیان کرد: طلاق مشکلات خانواده ها را زیاد کرده است وفضای مجازی امروز به یکی از مبادی ورودی مشکلات اجتماعی تبدیل شده است.

 

امام جمعه اسدآباد: تجمعات و رفتارهای داعشی وار نزد همگان محکوم است/ لزوم تشدید نظارتها بر بازارهای نوروزی

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد نیزدر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به درسهایی از قرآن، بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان تاکید کرد و گفت: در روایتی داریم که سه جیز موجب هلاکت مردم میشود که آن حرص، حسد و تکبر است و باید از آن دوری کرد.

 

امام جمعه اسدآباد در ادامه با تاکید بر تشدید نظارت و بازرسی ها در آستانه نوروز امسال، گفت: باید حقوق مصرف کنندگان را در فروش اجناس در نظر گرفت و نباید با گرانفروشی به مردم ظلم کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت : مسئولان ارشد کشور و به تبع آن مدیران در سطح شهرستان باید به فرمایشات رهبری توجه ویژه داشته باشند.

 

حسینی مجد با اشاره به حوادث خیابان پاسداران تهران و شهادت سه تن از ماموران انتظامی با محکوم کردن تجمعات و رفتار افراد داعشی صفت به خانواده های شهدا تسلیت گفت.

 

 وی همچنین به رخداد حوادث قتل در اسدآباد اشاره کرد و خواستار برخورد قاطع قوه قضائیه و اشد مجازات برای قاتلان شد.

 

امام جمعه قهاوند:دشمن به دنبال ناکارآمد ساختن حاکمیت ولایی است

حجت الاسلام والمسلمین حاج حسین امام جمعه قاوند هم  با بیان اینکه،کسانی که هشت سال مسولیت داشتند و درراس کار بودند امروزه چهره اپوزسیون به خود گرفته‌اند گفت: امروزمتاسفانه همین افراد پای خود را عقب کشیده اندو مسولیت را بر گردن مقام معظم رهبری می اندازند .

 

وی ادامه داد: برخی می‌گویند در منبر نباید کار سیاسی کرد اما اگر در تبلیغ و منبر کار سیاسی صورت نگیرد یعنی دین را کنار گذاشته ایم وباید دانست که سیاست یعنی ولایت و ولایت یعنی سیاست .

 

امام جمعه شهرستان قهاوند همچنین بیان کرد:دشمن امروز به دنبال این است که حاکمیت ولایی را ناکارآمد نشان دهد .

 

حجت السلام محققی تصریح کرد : حاکمیت غیر ولایی از جیب مردم هزینه می کند و حاکمیت ولایی از جیب خود برای مردم خرج میکند .

 

وی گفت: در جشنواره فجر فیلمی که سیمرغ می‌گیرد فیلمی است که به ولایت تیکه می اندازد و فیلم به وقت شام حاتمی کیا را زیر سوال می برند.

 

امام جمعه بهار:شهدای مدافع حرم از افتخارات شهرستان بهار هستند

امام جمعه شهربهار نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به برگزاری با شکوه یادواره ۶۰۰ شهید شهرستان بهار گفت: یکی از افتخارات شهرستان بهار وجود دو شهید مدافع حرم می باشد و ما با الگو قرار دادن این شهدا باید رهرو آنان باشیم.

 

حجت الاسلام حاتم‌نیا در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: ایامی همچون ایام فاطمیه فرصت بسیار مغتنمی است تا بعد های مختلف شخصیتی حضرت فاطمه (س) برای مردم بازگو شده و به عنوان الگویی آسمانی برای مردم بازشناسانده شود.

 

امام جمعه نهاوند:دشمنان توان مشاهده پیشرفت های انقلاب اسلامی را ندارند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفتهای زیادی کرده ایم که رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیرشان به این عرصه ها اشاره کردند.

 

وی اظهار داشت: با وجود این همه کار شکنی ها و توطئه ها و دشمنی ها اما ملت ایران امروز در دنیا در بخش های مختلف حرف برای گفتن دارد.

 

امام جمعه نهاوند افزود: دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران تمام شدنی نیست چون آنها با اصل انقلاب مشکل دارند بنابراین باید دشمن را خوب بشناسیم.

 

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر به نکات بسیار مهمی در مورد انقلاب و کارکرد اصلی آن و آسیب شناسی انقلاب اشاره کردند که باید توجه ویژه ای به این بیانات شود.

 

مغیثی گفت: کار دشمن توطئه و سنگ اندازی است و رهبری هم اعلام کردند که دشمنان چشم دیدن پیشرفت های مردم ایران را ندارند بنابراین باید با تبلیغ بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما