شناسهٔ خبر: 24262563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گلستان| قوه قضائیه با مخلان نظم عمومی برخورد قاطع کند

R41471/P1336/S6,70/CT11

امام جمعه شهرستان‌های استان گلستان ضمن تسلیت شهادت ۵ نفر از حافظان حریم امنیت در تهران تاکید کردند: از قوه قضائیه برخورد قاطع و اجرای احکام الهی عامل شهادت فرزندان ملت را در محل جنایت خواستاریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های گلستان، حجت الاسلام والمسلمین رضا کشیری امام جمعه کلاله در خطبه نخست این هفته نمازجمعه با توصیه نمازگزاران به پرهیز از گناه و تقوای الهی، به ادامه بحث خود درباره حقوق والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر پرداخت و اظهار داشت: فرزندان با  نیکی در حق والدین، خیر و ثواب برای آنان نزد خدا فراهم سازند.

امام جمعه کلاله با بهره‌گیری از آیات و روایات گفت: احترام به پدر و مادر واجب است و بی‌حرمتی و بدی در حق والدین، انسان را از رحمت خدا محروم می‌سازد.

امام جمعه کلاله با اشاره به سانحه هوایی و جان باختن تعدادی از هموطنان را تسلیت گفت و به شهادت 5 نفر از حافظان حریم امنیت در تهران پرداخت و تصریح کرد: گوش به مظلوم‌نمایی‌های برهم زنندگان نظم عمومی نکنید و باید با ریز و درشت حادثه اخیر برخورد شود.

امام جمعه کلاله گفت: از قوه قضائیه برخورد قاطع و اجرای احکام الهی با عامل شهادت فرزندان ملت را در محل جنایت خواستاریم. نقش بیگانگان در تغذیه شرارت‌ها روشن است و عربستان و اسرائیل به تقویت ناامنی‌ها در منطقه می‌پردازند.

امام جمعه کلاله به سالروز تاسیس امور تربیتی پرداخت و گفت: همه برای تربیت دینی فرزندانمان باید تلاش کنیم، کار تربیتی کاری جهادی است و با کمک اولیاء و مدرسه شکل می‌گیرد.

امام جمعه کلاله به دیدار مقام معظم رهبری با مردم تبریز اشاره کرد و گفت: اگر نبود رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری، معلوم نبود کشور به کدام سو می‌رفت. باید روحیه جهادی در مدیریت ها شکل بگیرد تا همه در کنار یکدیگر به مستضعفین و جامعه توجه کنیم تا خدمت بی‌منت و تاثیرگذار انجام شود.

امام جمعه گنبدکاووس: وزیر راه چرا برکنار نمی‌شود؟

امام جمعه گنبدکاووس با انتقاد از عملکرد وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه کارنامه‌ای پر از خالی دارد و تنها چیزی که از وی دیده‌ایم انتقاد از مسکن مهر است و نمایندگان مجلس چرا وی را استیضاح نمی‌کنند؟

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: تنها کار خوب این بود که پروازهای شرکت آسمان متوقف شد اما حتی مسئول هواپیمایی آسمان یک بار برای توضیح به مردم حاضر نشد و با این اتفاق او هم مفقود الاثر شده است.

ترابی ادامه داد: این همه حوادث در این مدت در حوزه وزارت راه اتفاق افتاده است ، معلوم نیست این وزیر به کجا وصل است و نمایندگان چکار می کنند؟!

امام جمعه گنبدکاووس به اتفاقات اخیر تهران و شهادت ماموران نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت:  همان‌گونه که گفته شده هر جا دفاع از ظلم و آمریکا و خشنونت است نام زیبا کلام می درخشد و در این اتفاق هم این فرد به دفاع از اغتشاشگران پرداخته است و از آن تعبیر به عدم قبول نظام می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر می‌بینیم نماینده مردم در مجلس به جای حمایت از امنیت و حقوق مردم عادی از این درویش نمایان دفاع می‌کند. منش درویشی ساده زیستی و پوشیدن لباس پشمی و زبر است نه پوشیدن فاستونی انگلیسی و اغتشاش و سپس هم عده‌ای چون زیباکلام و قلم به دستان مزدور بیایند از آنها دفاع کنند.

وی تصریح کرد: 38 سال نقشه استکبار این  است که حیا را از بین ببرد و مفاسد را گسترش دهد و در این میان عده‌ای سکوت می‌کنند و عده‌ای با دودوزه بازی این مسائل را به غلط دعوای بین شریعت و طریقت جلوه می‌دهند در حالی که مشابه همین اتفاق در آمریکا رخ داد و با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شد.

ترابی همچنین به سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفین کشور به گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: این سفر سیزدهم وی به استان ما بود و انتظار می‌رود دیگر مدیران و مسئولان خصوصا در نهادهای منتسب به مقام معظم رهبری این مدیریت جهادی را الگو قرار دهند و به مناطق مربوط به حوزه فعالیت خود بیایند.

امام جمعه بندرترکمن: با جدیت با فرقه دراویش برخورد شود

حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری امام جمعه بندرترکمن هم ضمن تسلیت شهادت ماموران انتظامی گفت: فرقه دراویش انحرافات زیادی داشته و قوه قضائیه باید با جدیت با فرقه دراویش برخورد کند.

وی افزود: در فرقه دراویش گنابادی معتقدند تجسم صورت مرشد در عبادت است و اگر فردی بخواهد عبادتی انجام دهد باید چهره مرشدش را در نظر بگیرد و هر فردی به دیدن نورعلی تابنده می‎رود باید غسل کند و عشریه به جای خمس در نظر گرفته شده و سجده کردن برای قطب را جایز و بوسیدن پای او را ثواب می‎دانند.

امام جمعه بندرترکمن تاکید کرد: چرا باید با دراویش گنابادی که در سال‎های مختلف در برابر مردم و نظام ایستادند این‌گونه مماشات شود، دراویش در 24 بهمن سال 1384 در قم با نیروی انتظامی و مردم برخورد کردند و تعدادی از ماموران انتظامی و مردم را زخمی کردند حال سوال این است چرا آن زمان دولت و قوه قضائیه با آنها برخورد نکردند.

وی یادآور شد: در سال 1390 در شهر کوار استان فارس دراویش یک روحانی شیعه که بر ضد آنها تبلیغ  می‌کرد را کتک زدند و آن را تهدید به قتل کردند و مردم از سوی میدان شهدا به سوی مصلی راهپیمایی تشکیل دادند و در بین راه دراویش راه را برمردم بستند و با سلاح سرد و گرم با مردم درگیر شدند و 180 نفر از نیروها دستگیر شدند که متأسفانه دستگاه قضایی ما با آنها برخورد جدی نکرده است.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: امروز نیز در درگیری‎های اخیر شاهد مظلومیت نیروی انتظامی و بسیجیان در برخورد با این فرقه انحرافی بودیم، چرا نباید با خشونت با این فرقه برخورد شود و دست نیروهای انتظامی ما بسته است.

منصوری افزود: چگونه با فرقه دراویش برخورد نمی‌شود در حالی که مصطفی آزمایش که از فرقه گنابادی است  با دیان علایی، نماینده بهائیان اسرائیل و با رضاه پهلوی در آمریکا ملاقات داشت.

امام جمعه بندرترکمن افزود: در کجای دنیا در مقابله با آشوبگران سلاح به‎کار برده نمی‎شود و آقای رئیس جمهور در جلسه‎ای عنوان کرده که به نیروی انتظامی گفتیم با سلاح وارد نشوند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما