شناسهٔ خبر: 24260820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه پيشروي ارتش سوريه در غوطه شرقي

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما، ارتش سوریه به پیشروی خود در غوطه شرقی و قطع راه‌های تدارکاتی گروه‌های تروریستی در این منطقه به منظور پایان دادن به گلوله باران دمشق توسط تروریست‌ها ادامه می‌دهد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مقدمات عملیات نظامی در غوطه شرقی در جریان است و ارتش سوریه به پیشروی خود برای بستن همه راه‌های تدارکاتی گروه‌های مسلح و محاصره کامل ادامه می‌دهد. جنگنده‌های ارتش سوریه نیز در چارچوب فراهم کردن مقدمات این عملیات، خطوط دفاعی افراد مسلح و انبار‌های تسلیحاتی آن‌ها را هدف قرار می‌دهند.
دیمه ناصیف خبرنگار این شبکه گزارش داد، تصویری رسمی ازتجهیزات ارتش سوریه برای نبرد غوطه شرقی وجود ندارد، اما تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است گستردگی نیرو‌ها و تجهیزات برای نبردی که دمشق آن را در مهمترین نبرد در حومه پایتخت سرنوشت ساز می‌داند نشان می‌دهد. ارتش سوریه بستن آخرین مسیر تدارکاتی گروه‌های مسلح از طرف صحرا به طرف غوطه را کامل می‌کند. ده‌ها حمله هوایی به خطوط دفاعی و انبار‌های تسلیحاتی برای فراهم کردن مقدمات این عملیات صورت گرفته است.
میانجی گری مصر جنگ در غوطه را متوقف نکرده است و یک منبع آگاه در گفتگو با المیادین تاکید کرد ارتباط قاهره با همه طرف‌ها به منظور برقراری آتش بس و ورود کمک‌ها و توقف گلوله باران دمشق شکست خورد و به گفته این منبع، جبهه النصره با هفتصد نیروی خود که دمشق را از جوبر گلوله باران می‌کنند بزرگترین مانع برای دستیابی به راه حل بود. النصره که از فیلق الرحمن به عنوان ابزاری در مقابله با جیش الاسلام استفاده می‌کند تا از انحصار طلبی این گروه در غوطه جلوگیری کند و از خارج کردن فیلق الرحمن از غوطه در ماه گذشته پس از آنکه به روسیه متعهد شده بود خودداری کرد، امروز با تصمیم خود موجب توقف دستیابی به راه حل مسالمت آمیز و توقف درگیری‌ها شد.
حمله به اداره خودرو‌ها در حرستا و محاصره آن در اواخر سال گذشته، تصمیم در خصوص پایان دادن به اوضاع در غوطه و از بین بردن جبهه النصره را که حامیان مالی آن در خلیج فارس همچنان آن را به حرکت در می‌آورند تا ارتش سوریه را به جنگی در نزدیکی دمشق سرگرم کند، قطعی کرد. پلیس نظامی روسیه در ورودی اردوگاه الوافدین حضور دارد و مسکو خیلی زود برای میانجی گری در غوطه اقدام کرد و توانست جیش الاسلام را با میانجی گری مصر به توافقات کاهش تنش وارد کند. ده‌ها کاروان هلال احمر سوریه با کمک‌های بشردوستانه و پزشکی از این منطقه عبور کردند، اما محاصره غوطه از داخل است و گروه‌های مسلح از تونل‌های زیادی برای قاچاق استفاده می‌کنند و تظاهرات ضد عاملان جنگ و سیطره آن‌ها بر بازار‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

نظر شما