شناسهٔ خبر: 24259240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مودت، رحمت و محبت شاخصه های رابطه وجودی بین زن و مرد است/ازدواج میثاقی الهی

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ازدواج به فرموده دین اسلام تنها یک عقد نیست بلکه یک میثاق الهی است وهر۲ طرف باید برای عمل کردن به آن تلاش کنند، افزود:مودت، رحمت و محبت شاخصه های رابطه وجودی بین زن و مرد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه (3 بهمن) در افتتاحیه دهمین کاروان طرح ازدواج دانشجویی در مشهد با اشاره به این که یکی از اوصاف خداوند حیات است و جوانی اوج حیات می باشد گفت:وقتی انسان با یک جوان صحبت می کند احساس جوانی می کند وحال که در این محیطی قرار گرفته ایم که در آن هزاران جوان دور هم قرار گرفته اند و در نقطه اوج زندگی خویش قرار گرفته اند.


وی با اشاره به این که  زندگی زیبا ترین چیزی است که می توان چشید افزود: این جشن ازواج دانشجویی در کنار مضجع امام رضا(علیه السلام) فضایی سرشار ازانرژی و حیات را ایجاد کرده است و چه خوب که این جلسه و چه ایامی که در کنار یکدیگر هستید قدریحک دیگر را بدانید واین سفر را به عنوان خاطرع ای موثر در زندگی خود حفظ کنید.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که گاهی گمان می کنیم همه زمان ها یکسان هستند ولی همه لحظات و ساعت ها یکسان نیستند افزود: این سفر سه روزه فقط یک سفر سه روزه نیست بلکه سفری است ک برای شما می تواند آغاز بزرگی باشد و نگاه شما به این سفر باید به همان گونه که یک عمر بزرگ را شروع می کنید باشد پس این سفر را به مشهد دست کم نگیرید.


صالحی ضمن تشکر از نهاد رهبری برای برگزاری این جشنواره افزود: ازدواج یک قرار داد و ارتباط حقوقی عمیق است و با دیگر قرارداد ها تفاوت اساسی دارد زیرا ازدواج به فرموده دین اسلام تنها یک عقد نیست بلکه یک میثاق است وهر2طرف باید برای عمل کردن به آن تلاش کنند.


وی با اشاره به این که  در برخی ازدواج ها تعهد نسبت به طرف مقابل کم می شود و ریشه بسیاری از جدایی ها همین است ادامه داد:ازدواج یک رابطه ناب است به طوری که در ازدواج یک معنای هستی شناسانه پدید می آید و این همان بعد اصلی ازدواج است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره ه این که ازدواج حضرت علی (علیه السلام)و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) برای ما الگو است گفت:زندگی امام خمینی (رحمه الله) به گونه ای بود که رابطه ناب وجودی در آن به چشم می خورد  و توصیه می کنم کتاب بانوی انقلاب را مطالعه و فیلم مستند بانوی قدس ایران را مشاهده کنید.


صالحی با اشاره به این که امام(رحمه الله)  تنها یک سیاست مدار نبود بلکه یک همسر برجسته بود افزود:باید ادبیات امام را در نامه ای که به همسر خود می نویسند الگو قرار داد زیرا این نامه به گونه ای است که آدم گمان می کند یک جوان 19 ساله آن را نوشته است و این نشان دهنده همان رابطه ناب است که رابطه وجودی خاصی را به وجود می آورد.


وی با اشاره به این که رابطه وجودی بین زن و مرد 3 شاخصه دارد ادامه داد: اولین شاخصه مودت است و دومین رابطه رحمت است  لذا در یک رابطه ناب علاوه بر این که دل ها پر از محبت می شود، این محبت در قالب های رفتاری هم باید نمود پیدا کند تا  زن و شوهر با هم ناامیدی ها و یاس را از هم دیگر رفع می کنند.

 

نظر شما