شناسهٔ خبر: 24258302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی طرح ساخت 3000 واحد مسکونی را در قدس تصویب کرد

تهران- ایرنا- شهرداری صهیونیستی قدس شب گذشته از تصویب طرح ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در خارج از کمربند سبز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه خبری المیادین، ' مئیر توجمان ' معاون شهردار قدس و رئیس کمیته محلی برنامه ریزی گفت: این واحدهای مسکونی در میان شهرک یهودی 'گیلو' واقع در جنوب غربی قدس و منطقه 'خیابان تونل‌ها' احداث می‌شوند.
بر اساس اعلام رادیو رژیم صهیونیستی، منطقه مذکور به دلیل وجود درخت های زیتون به همین نام منطقه درخت زیتون نام دارد.
وی خاطرنشان ساخت که این واحدهای مسکونی در مساحتی بالغ بر ۲۸۰ دونم (هر دونم برابر با 1000 مترمربع است) از زمین‌های فلسطینی احداث می‌شوند.
'تورجمان' افزود: امروز روز تاریخی برای شهر قدس که نیاز به زمین های بیشتری دارد است وما با تصویب ساخت هزاران واحد مسکونی در گیلو و مدلول، در صدد توسعه شهر قدس و اسکان زوج های جوان در این شهر هستیم .
این اقدام در حالی صورت می گیرد که تلویزیون رژیم صهیونیستی در دسامبر / آذر سال گذشته فاش ساخت که اسرائیل پروژه ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در مناطق خارج کمربند سبز (بخش شرقی قدس اشغالی) را تدوین کرده است که آن را در چارچوب طرح به اصطلاح 'قدس بزرگ' به اجرا در می‌آورد.
این طرح شامل ساخت و تجهیز زیر ساخت های حمل ونقل و مناطق تجاری نیز می شود.
یواف گالانت وزیر مسکن رژیم صهیونیستی ادعا کرد هدف از این طرح، ساخت واحدهای مسکونی در قدس یکپارچه به عنوان پایتخت اسرائیل است.
رژیم صهیونیستی به ساخت منازل در اولین شهرک صهیونیست نشین جدیدی روی آورده که از بیش از ۲۵ سال گذشته در کرانه باختری فلسطین در حال احداث آن است.
خبرگزاری فرانسه چندی پیش گزارش داد، ۱۲ خانه پیش‌ساخته و آماده به شهرک جدیدی که 'عمیحای' نام دارد، منتقل شده است. این شهرک در نزدیکی شهرک 'شیلو' در شمال کرانه باختری اشغال شده از سال ۱۹۶۷ قرار دارد.
قرار است شهرک 'عمیحای' ۴۰ خانواده را در خود جای دهد که مقامات صهیونیستی با حکم قضایی در فوریه ۲۰۱۷ آنها را از شهرک 'عمونا' در کرانه باختری اخراج کردند. این شهرک در زمین‌های متعلق به شهروندان فلسطینی ساخته شده است.
رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۲ شهرک‌های جدیدی بنا نکرده است اما از آن زمان اقدام به توسعه و گسترش شهرک‌های موجود می‌کند.
طبق این گزارش، بیش از ۶۰۰ هزار اسرائیلی در زمین‌های اشغالی فلسطین ساکن هستند؛ از این میان ۲۰۰ هزار تن در قدس شرقی و ما بقی در مناطق دیگری از کرانه باختری هستند. این در حالی است که طبق قانون بین‌الملل تمام شهرک‌ها و هرگونه فعالیت شهرک سازی اسرائیلی در زمین‌های فلسطینی غیرقانونی است.
خاورم** 1453**1485
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

انتهای پیام /*

نظر شما