شناسهٔ خبر: 24255366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جنگ آتي ضررهاي بسياري به ما وارد خواهد کرد

وزير آموزش رژيم صهيونيستي گفت جنگ آتي زيانهاي بسياري به ما وارد خواهد کرد، زيانهايي که اسرائیلی ها بايد تحمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پايگاه اينترنتي راي اليوم، نفتالي بنت وزير آموزش رژیم صهیونیستی گفت: ميزان خطري که شهروندان در اسرائيل (فلسطین اشغالی) با آن مواجهند افزايش يافته است و در صورتي که هر نوع جنگ جديدي در آينده به وقوع بپيوندد، پيش بيني مي شود که خسارت هاي بي سابقه اي به ما تحميل خواهد کرد.

زهير اندواوس خبرنگار اين روزنامه در ادامه نوشت: اين اظهارات وزير اسرائيلي بيانگر اعتراف رسمي اسرائيل به اين مطلب است که نظريه اي که نام ديويد بن گوريون موسس رژيم اسرائيل را بر آن مي نهند، ديگر به تاريخ پيوسته است. بن گوريون دهه پنجم قرن گذشته اين نظريه را مطرح کرد که جنگ ضد اسرائيل ظرف چند روز به پايان مي رسد و اين رژيم اجازه نخواهد داد عمق اسرائيل به ميداني براي جنگ تبديل شود، هرچند اين نظريه با توجه به تحولات نظامي جديد به تاريخ پيوسته است.

از سوي ديگر؛ اسرائيل هارئيل از شهرک نشينيان برجسته در کرانه باختري که به مدت پانزده سال رئيس شوراي موسوم به شوراي شهرک هاي اسرائيلي (صهیونیست نشین) را به عهده داشته است، در مقاله اي که در روزنامه هاآرتص منتشر کرد گفت: واکنش افراد ساکن شمال اسرائيل (فلسطین اشغالی) در حملات موشکي جنگ دوم با لبنان و فرار جمعي ساکنان النقب در حملات حماس در طول عمليات صخره استوار تابستان 2014،نشان داد که جبهه داخلي اسرائيل از توان نظامي بسيار کم و نگران کننده اي براي رويارويي در هر جنگي برخوردار است.

هارئيل؛ فخرفروشي هاي فرمانده ناوگان هوايي رژیم صهیونیستی را که گفته است در پنج سال گذشته صد حمله به سوريه داشته ايم، به شادي فقرا توصيف کرد زيرا به گفته هارئيل، اين حملات نتوانسته است انتقال يکصد و پنجاه هزار موشک ديگر را به حزب الله متوقف کند.

يادآوري مي شود که اظهارات مسئولان امنيتي و سياسي در تل آويو اين مطلب را تاکيد مي کند که در صورتي که جنگي با حزب الله رخ بدهد، سامانه هاي دفاعي رژیم صهیونیستی براي تاسيسات و مکان هاي راهبردي و پايگاه هاي نظامي تخصيص داده خواهند شد و اين سامانه از صهیونیستها دفاع نخواهد کرد.

نظر شما