شناسهٔ خبر: 24254757 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| اورژانس بیمارستان منظریه خمینی‌شهر پاسخگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری نیست

R41346/P1377/S6,51/CT7

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه بیمارستان ۱۷۴ تخت خوابی منظریه که اکنون افتتاح شد برای این جمعیت کم است، گفت: اورژانس این بیمارستان پاسخگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید محمد‌جواد ابطحی در آیین افتتاح بیمارستان 9 دی منظریه که با حضور وزیر بهداشت و مسئولان استانی همراه بود، اظهار داشت: بیمارستان 174 تخت‌خوابی منظریه که اکنون افتتاح شد برای این جمعیت کم بوده و اورژانس این بیمارستان پاسخگوی جمعیت 300 هزار نفری نیست.

وی افزود: برآورد جمعیت این شهرستان در 20 سال آینده 800 هزار نفر بوده و این امر به دلیل مهاجرپذیر‌بودن خمینی‌شهر است، تجهیزات خوب است ولی کادر درمانی با تجربه و متخصص نیاز داریم.

از افتخارات نظام، مراجعه بیمار از خارج از کشور برای درمان

امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر نیز در این آیین با بیان اینکه بزرگ‌ترین کار در اسلام خدمت به خلق خداست، بیان کرد: مردم خانواده خدا هستند و محبوب‌ترین فرد کسی است که به این خانواده کمک کند، پس از ایمان به خدا هیچ کاری بالاتر از خدمت کردن به مردم نیست.                   

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عباس رحیمی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب با وجود جمعیت 35 میلیون نفری کشور، بیمارستان درست و حسابی نداشتیم و مردم برای درمان به خارج کشور می‌رفتند، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی پزشک صادر می‌کنیم و نه تنها بیماران به خارج نمی‌روند بلکه بیماران از خارج برای درمان به داخل کشورمان مراجعه می‌کنند، اینها از افتخارات نظام و انقلاب اسلامی است.

آماده‌سازی بیمارستان در 100 روز

رئیس بیمارستان 9 دی منظریه شهرستان خمینی‌شهر نیز در این آیین با بیان اینکه این بیمارستان جنرال است و تمام بخش‌ها را دارد، اظهار داشت: در شهرستان خمینی شهر داشتن 5 ICU بسیار کم است.

کریم سهرابی با اشاره به اینکه زمانی که این بیمارستان را تحویل گرفتیم 100 روزه آماده کردیم که یک رکورد است، افزود: این بیمارستان پس از 26 سال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت، زمانی که تحویل گرفتیم براساس اصول اعتبار‌بخشی ما نبود و مجبور به تغییرات شدیم که این امر سبب افزایش هزینه‌ها شد ولی وزارت مسکن و شهرسازی زیرساخت این بیمارستان را به خوبی انجام داده بود.

وی خاطرنشان کرد: هتلینگ این بیمارستان یعنی رضایت مردم و به دنبال رضایت خداست، در همین راستا طرح توسعه این بیمارستان را در بخش‌های مختلف دنبال کردیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما