شناسهٔ خبر: 24253805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از دردسر‌های یک دکل نفتی تا نقش موثر جنگ بر زنان

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را برای بازدید از یک نمایشگاه و یا رفتن به سینما اختصاص دهیم.

صاحب‌خبر -
از دردسر‌های یک دکل نفتی تا نقش موثر جنگ بر زنانبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم.
 
به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را فارغ از مسائل روزمره کند.
 

سینمایی آخر هفته

  فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضا جدیدترین ساخته وحید جلیلوند و دومین اثر سینمایی است که به جشنواره فیلم فجر ۹۵ راه پیدا کرد.

خلاصه فیلم:
 
کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که او را پیش از این می‌شناخته است.

بازیگران: امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادى، و نوید محمدزاده، ‎بامعرّفی: زکیّه بهبهانی، بازیگر خردسال: ماهان نصیری نیا، با حضور تعداد زیادی از هنرجویان تئاتر.

تئاتر آخر هفته

نمایش «آف» به نویسندگی ملیکا جباری و کارگردانی سیاوش شوهانی از یکشنبه ۶ اسفند در تئاتر باران روی صحنه می‌رود. محمدرضا فوج، آزاده آقامیری و گلبرگ اعظمی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «آف» تاثیر جنگ بر زنان است و تنش میان هویت زنانه و جنگ مرد‌ها.

این گروه نمایش که دارای اعضای جوان و مستعد هستند این بار موضوع جنگ را از زاویه دیدی متفاوت نگاه کرده و سعی دارد به بررسی تاثیرات جنگ بر زنان بپردازد که خود این امر باعث جذابیت جنبه دراماتیک نمایش می‌شود حال باید به تماشا نشست که آیا این تیم توانسه اند از این امر استفاده کنند و یک نمایش متفاوت را به روی صحنه ببرند؟.

سایر عوامل نمایش «آف» عبارتند از: طراح صحنه: سیاوش شوهانی، موسیقی: سهیل اصانلو، گریم: مبینا عسگری، طراح لباس: مروارید عسگری، طراح پوستر: بنفشه اسلامی، اجرای لباس: ویدا محمدزاده، روابط عمومی: مریم رودبارانی، مدیر صحنه: هدیه رسولیان، مدیر هنری: احسان نصری، تیزر: علی و علیرضا مردان

گالری آخر هفته

نمایشگاه نقاشی خط و سرامیک بهروز زیندشتی با عنوان «زرین خط» از روز جمعه ۲۰ بهمن ماه در گالری سیحون گشایش یافته و تا ۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

نادر سیحون مدیر گالری سیحون درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «زرین خط» متشکل از ۱۰ تابلوی نقاشی خط و ۸ کاسه سفالی است که روی آنها نیز نقاشی خط طلایی نقش بسته است. طرح های خوشنویسی روی کاسه ها با تکنیک نقاشی روی سرامیک انجام شده است.

‎‏‎گفتنی است؛ گالری سیحون روزهای دوشنبه تعطیل است.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

 فیلم سینمایی «دکل» به کارگردانی پیتر برگ، جمعه 4 اسفندماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم سینمایی دکل درباره‌ مایک ویلیامز است که بر روی دکل نفتی «دیپواتر هورایزون» در خلیج مکزیک کار می‌کند و عازم ماموریت می‌شود. این دکل بزرگ ترین دکل اکتشاف نفت شناور آمریکاست که در سواحل مکزیک مشغول به کار است. شرکت نفت و چند شرکت سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرند دکل را که از قطعات سرهم ساخته شده جمع‌آوری کرده و به جای دیگری منتقل نمایند.

مارک والبرگ، کیت هادسن، کرت راسل و جان مالکویچ در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

 
انتهای پیام/

نظر شما