شناسهٔ خبر: 24253304 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از تئاتر ؛

بازگشت «گِل» به ایرانشهر

تهران- ایرنا- نمایش «گِل» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی یاسر خاسب در سالن استاد سمندریان به روی صحنه می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، گروه «بدن دیوانه» اثر نمایشی «گِل» را از ٦ اسفند ماه در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان به روی صحنه ببرد، این اثر نمایشی پیشتر علاوه بر لرستان در استان های مرکزی، یزد، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و در شهرهای اراک، ساوه، یزد، بوشهر، بهبهان و شهرکرد به صحنه رفته است.
یاسر خاسب و رضا موسوی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند و از دیگر عوامل می توان به حسین اردستانی (مجری طرح)، طناز فضائلی اسکندری (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، محمد تجاری (مدیر فنی صحنه)، علی سینا رضانیا (طراحی صوت، سازهای ترکیبی و الکترونیک)، امیر صدیقیان (دیجریدو، کوبه ای، افکتیو، پایپ درام)، سیامک شریفان (مشاور طراحی صحنه)، رضا حیدری (طراحی و اجرای نور)، سید رضا موسوی (مدیر بخش تصویر)، حمید مهدوی، نوید محمدی، امیر خدامی (عکاسان)، یحیی پاکدل (طراحی پوستر)، رضا محمودی (طراحی و ساخت تیزر)، نگار پورشعبان (مدیر روابط عمومی)، سارا حدادی (مشاور رسانه ای - مکث) و امیر قالیچی ها (تبلیغات مجازی - تئاتر بازها) اشاره کرد.
در خلاصه این اثر آمده است: انسانی می خواهد موجودی را خلق کند، غافل از آنکه مخلوق زندگی او را دگرگون می سازد.
نمایش فیزیکال «گِل» برگزیده جشنواره تئاتر فجر و فستیوال‌های جهانی در آمریکا، ایتالیا، هلند، لهستان، برزیل، دانمارک و بنگلادش بوده است.
بلیت فروشی این نمایش از امروز، سوم اسفند در سامانه تیوال به نشانی tiwall.com آغاز شده و علاقه مندان می توانند از بلیت تخفیف دار سه روز نخست این نمایش بهره مند شوند.

**نمایش «ماراساد» تمدید شد
به گزارش ایرنا از روابط عمومی گروه پراکسیس، سومین تیزر نمایش ماراساد براساس اثر پیتر وایس به قلم عرفان ناظر و به کارگردانی ایمان اسکندری با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی همزمان با تمدید این نمایش تا ١٨ اسفند رونمایی شد.
این اثر با همراهی تعدادی بازیگر جوان از کارگاهی که توسط مرکز آموزش بنیاد فرهنگی هنری رودکی به مربیگری ایمان اسکندری، عرفان ناظر و آرمین خیردان برگزار شده بود.
در خلاصه این اثر چنین آمده است: در تیمارستانی به نام شارنتون تصمیم گرفته می‌شود نمایشی درباره زندگی و مرگ یکی از شخصیت‌های مهم انقلاب فرانسه به نام ژان پل مارا اجرا شود. این نمایش توسط مارکی دو ساد هدایت و کارگردانی شده و بیماران این تیمارستان آن نمایش را اجرا می‌کنند.
از جمله عوامل این نمایش می توان به نورالدین حیدری ماهر (مجری طرح)، هرلاند بیگدلی( طراح لباس) ، ایمان اسکندری (طراح صحنه و نور)، آرمین خیردان(آهنگساز)، ثمین سالک (طراح گریم)، فراز اسکندری (ویدیو ویژوال و ساخت تیزر)، رضا رضایی (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، حسین مقدم ( مهندسی صدا)، محمد صادق زرجویان (گرافیست و عکاس)، ایلیا شمس (مدیر روابط عمومی و تبلیغات- تئاتر بازها)، سارا حدادی (مشاور رسانه ای- مکث)، حمیدرضا دارینی (مشاور حقوقی)، قاسم غضنفری (ساخت دکور)، قاسم غضنفری، رضا تحقیقی، سپهر محمودی، سجاد دلیری (مجریان دکور)، فرشید رهرو (ساخت آکساسوار)، نرگس قربانی (تمرین نگار)، سجاد دلیری (مدیر صحنه)، پارسا تاک، سوگل جوادی مجد، غزاله منتظر ظهور (مجریان گریم)، موژان محمدپور (دستیار لباس) سعیده مجیب زاده، نعیمه شاهرخی (دوخت و مجریان لباس)، شیوا افخمی (جامه دار) حامد سلطانی و محمدرضا فرجی ( دستیاران کارگردان) اشاره کرد.
ماراساد به طراحی و کارگردانی ایمان اسکندری هر شب به جز شنبه ها ساعت ١٩:٣٠ در تالار حافظ به روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه تیوال به نشانی tiwall.com و یا گیشه تالار حافظ بلیت این نمایش را تهیه کنند.

** نزدیک شدن به روزهای نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره با دو رویداد مهم
نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره که از مهرماه به دبیری رضا مرشد در پنج بخش نمایشنامه‌نویسی، مسابقه صحنه، تجربه‌های نو، کارگاه تجربه‌های نو و رپرتوآر کلاسی شروع به‌کار کرده بود به روزهای برگزاری خود نزدیک می‌شود.
اولین رویداد مهم این دوره، تغییر در تاریخ برگزاری جشنواره از پنجم به دوم اسفندماه است.
در حاشیه برگزاری جشنواره کارگاه‌های آموزشی همچون کارگاه ترجمه به سرپرستی اصغر نوری، کارگاه پرفورمنس آرت به سرپرستی امیر راد، کارگاه تئاتر فیزیکال به سرپرستی یاسر خاسب، کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی محمد امیریاراحمدی و مجموعه کارگاه‌های «وقتی میخواهیم برای یک دکمه کت بدوزیم» به سرپرستی جابر رمضانی، یوسف باپیری و حسین توازنی‌زاده و کارگاه کشف کنش بدنی از طریق پانتومیم معاصر برگزار شده‌ است.
دومین رویداد مهم در مورد برگزاری نهمین جشنواره تئاتر سوره، می‌توان به همکاری با سالن‌ها و مکان‌های فرهنگی مختلف اشاره کرد.
مجموعه عمارت روبه‌رو از دیگر مراکز همراه جشنواره است که میزبانی برخی از کارگاه‌های جشنواره را بر عهده دارد.
اجرای عمومی اثر برگزیده بخش تجربه‌های نو نیز در سال 97 به این مجموعه معرفی خواهد شد و مرکز تئاتر مولوی از دیگر اماکن همراه این دوره از جشنواره است.
این مرکز که از دیرباز میزبان تئاترهای دانشگاهی بوده‌ است، در این دوره با در اختیار گذاشتن سالن‌ کوچک برای اجراهای جشنواره نقش مهمی در برگزاری این جشنواره را ایفا کرده‌ است.
اختتامیه این جشنواره در تاریخ دهم ‌اسفندماه با معرفی آثار برگزیده و تجلیل از فعالان و اساتید تئاتر دانشگاهی در دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

**رونمایی از پوستر نمایش «قرمز»
نمایش قرمز اثر ماندگار جان لوگان به کارگردانی اشکان امینی شب گذشته در میان استقبال مخاطبان در تماشاخانه پالیز آغاز شد.
«قرمز» به قلم جان لوگان خالق آثاری چون مجموعه جیمز باند، سویینی تاد، هوگو، گلادیاتور و هوانورد، به زندگی روتکو، زمانی که در حال آماده­سازی سفارش فیلیپ جانسون است می پردازد.
این نمایشنامه در سال ٢٠١٠ برنده بهترین نمایشنامه جایزه تونی شده و مهرنوش فطرت مترجم این اثر بوده و رضا گوران به عنوان مشاور کارگردان همراه این نمایش خواهد بود.
مهران وثوقی و کامیار حقی در این اثر ایفای نقش می کنند و از دیگر عوامل این اثر نمایشی می توان به امید رضایی (مجری طرح)، سارا حدادی (مدیر تولید و مشاور تبلیغات و رسانه)، امیر سپهر تقی لو (مدیر اجرا)، علیرضا حمیدین (بازیگردان)، فاطیما افتخاری (دستیار کارگردان و منشی صحنه)، اشکان امینی (طراح صحنه)، سوگل بهرام پور (طراح لباس)، رضا رضایی (طراح نور)، هیراد پناهی و سهراب ملک زاده (موسیقی)، هادی آموزگار (عکاس)، استودیو You ( ساخت تیزر)، تئاتر بازها (تبلیغات مجازی)، قاسم غضنفری (ساخت دکور)، رضا تحقیقی (تکنیکال دکور)، سجاد دلیری (دستیار نور) اشاره کرد.
نمایش قرمز که اثری از هنرجویان موسسه کارنامه است به مدت 15 شب و تا ١٨ اسفند در تماشاخانه پالیز به روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به تیوال از بلیت تخفیف دار این نمایش بهره مند شوند.
فراهنگ **1085**1055

انتهای پیام /*

نظر شما