شناسهٔ خبر: 24252863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تصویب بیش از ۶۴۶ میلیارد تومانی بودجه شهرداری همدان در سال ۹۷

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان اظهار کرد: ۶۴۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبلغ بودجه سال ۹۷ است که نسبت به سال ۹۶ از رشد ۳۵ درصدی برخوردار بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حسین قره باغی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان امروز (3 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: بررسی بودجه سال 97 شهرداری نیز برای اولین بار در شورای پنجم مورد بررسی قرار گرفته است که این برنامه نیز توانست مصوبه صحن شورای اسلامی شهر همدان را دریافت کند.

 

وی با بیان اینکه عوارض ساخت هتل در راستای توسعه امر گردشگری در همدان نیز تخفیف و رایگان شده است، افزود: در دفترچه عوارض سال 97 تعمیرات منازل مسکونی به صورت جزئی رایگان شده است.

 

وی تصریح کرد: برای باززنده سازی بافت‌ها و خانه های واجد ارزش نیز طرح ‌های  موجود در این عرصه مشمول دریافت عوارض در سال 97 نمی‌شوند.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان ابراز داشت: حسینیه ها، مساجد، منازل خادم، موقوفات و... مشمول پرداخت عوارض نمی شوند.

 

قره باغی بیان کرد: همچنین مساجد تا 30 متر احداث تجاری، ساخت و ساز ویژه خانواده های جانبازان و شهدا تا سقف 6 میلیون تومان و روحانیون غیرشاغل تا سقف سه میلیون تومان از پرداخت عوارض معاف هستند.

 

وی در خصوص بودجه سال 97 نیز گفت: 646 میلیارد و 375 میلیون و 200 هزار تومان مبلغ بودجه  سال 97 است که نسبت به سال 96 از رشد 35 درصدی برخوردار بوده است .

 

وی با بیان اینکه بودجه 12 سازمان تحت نظر شهرداری 189 میلیارد و 998 میلیون تومان است، افزود: همچنین بودجه چهار منطقه شهرداری نیز 456 میلیارد و 377 میلیون و 200 هزارتومان است .

 

وی با بیان اینکه بودجه جاری سال آینده شهرداری همدان 285میلیارد و 604میلیون تومان است، ابراز کرد: بودجه عمرانی شهرداری برای سال آینده 360 میلیارد و 369 هزار تومان است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان اظهار کرد: برای موضوع مهم آسفالت هم شورای شهر 30میلیارد تومان و برای خدمات شهری و جمع آوری زباله نیز 31میلیارد تومان در نظر گرفته است.

 

قره باغی خاطرنشان کرد: سرانه فضای همدان 10 مترمربع است که امیدوارم به بالاتر از نرم استاندارد کشوری برسیم و به همین منظور برای ایجاد پارک و توسعه فضای سبز 17 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

وی، بودجه در نظرگرفته شده برای تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی را 30 میلیارد تومان خواند و افزود: ساماندهی میدان 13 آبان چهار میلیارد تومان، ایجاد پارکینگ آقاجانی بیگ هشت میلیارد و 500 میلیون تومان، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی 14 میلیارد و 600 میلیون تومان، تجهیز سازمان آتش نشانی 13 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

 

وی ابراز کرد: سرمایه گذاری در بافت های واجد شرایط سه میلیارد و 360 میلیون تومان، احداث و بازسازی تپه حاج عنایت 700 میلیون تومان، تقویت مسیر گردشگری به گنج نامه 500 میلیون تومان ، مسیر گردشگری انتهای بلوار 500 میلیون تومان، راه تفریحی بلوار کولاب 500 میلیون تومان، مجموعه پارک ها و فضای سبز 9 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 97 در نظرگرفته شده است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی همدان گفت: در بحث بودجه فرهنگی نیز هفت میلیارد و 800 میلیون تومان برای آموزش شهروندی در نظرگرفته شده است.

 

قره باغی با بیان اینکه کل بودجه فرهنگی سال آتی 16 میلیارد تومان است، افزود: احداث فرهنگسرای علی آباد، ایجاد فضاهای آموزشی، مسیرگردشگری، راه تفریحی کولاب، احداث فازیک دهکده ورزشی محلات، تالارقرآن نیز در زیر مجموعه بودجه فرهنگی محسوب می شوند.

نظر شما