شناسهٔ خبر: 24250958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران:

هیئات مذهبی یکی از مهمترین ظرفیت های حوزه فرهنگی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران گفت: باید از ظرفیت های هیئات مذهبی و تشکل های دینی استفاده کرد چون هیئات مذهبی یکی از مهمترین ظرفیت های حوزه فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران ظهر امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت‌های دینی اظهار داشت: دو نوع جهاد اصغر و جهاد کبیر وجود دارد و در جهاد اصغر، سلاح دشمنان دیده می شود اما جهاد اکبر جهادی با نفس می باشد که حدفاصل آن جهاد کبیر است.

وی گفت: نباید در مقابل دشمنان تبعیت کرد باید ایستاد و مقاومت کنیم، به فرموده آیات قرآن کریم تبعیت نکردن از دشمنان یکی از وظایف انسان ها است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران، جهاد کبیر را جهادی خاموش و پنهان دانست و افزود: همه انسان ها می توانند در این جهاد نقش آفرین باشند، در جهاد کبیر به انسان مدال افتخار داده نمی شود، این جهاد پیچیدگی های خاصی دارد که برای تشخیص آن نیاز به بصیرت است.

حجت الاسلام نوری زاده تصریح کرد: دشمنان در مسائل اقتصادی فشار می آورند تا ملت ایران را با شکست رو به رو کنند اما مردم با بصیرت کشور تمام بحران هایی که دشمن ایجاد کرده را پشت سر می گذارند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا ملت را در حوزه اقتصاد وابسته خود سازد، ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در مسائل فرهنگی هشدار دادند و امروز دشمن تمام توان خود را در بحث های فرهنگی گذاشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران خاطرنشان کرد: باید در جمهوری اسلامی ایران شبکه های اجتماعی امنی را ایجاد کنیم و این مسأله نیز نیازمند فکر و اندیشه است و باید در این حوزه تلاش کنیم.

حجت الاسلام نوری زاده اظهار کرد: باید از ظرفیت های هیئات مذهبی و تشکل های دینی استفاده کرد، هیئات مذهبی یکی از مهم ترین ظرفیت های حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی نقش مهمی برای تصحیح افکار غلط و نشان دادن دشمنی دشمنان در زوایای مختلف به مردم دارند، افزود: 92 هزار هیأت مذهبی در کشور فعال است و حدود 70 هزار مداح نیز در سطح کشور فعالیت دارند./880/پ203/ب1

نظر شما