شناسهٔ خبر: 24250727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس/

استاندار هرمزگان: باید در جلب رضایت مردم بیشتر بکوشیم‌

نمایندگی هرمزگان

‌استاندار هرمزگان با بیان اینکه استان باید ضمن توجه به قانون و مقررات مدبرانه اداره شود، تصریح کرد: تکیه گاه نظام بعد از خداوند و مقام معظم رهبری به مردم است که با تمامی تهدیدهای خارجی و آسیب‌های اجماعی در کنار ما بوده‌اند، اما اگر این آسیب‌ها را خوب مدیریت نکنیم، بستر ساز تهدیدهای خارجی خواهد شد، بنابراین باید در جلب رضایت مردم بیشتر بکوشیم.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌فریدون همتی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، افزود: از همکاری مناسب دستگاه قضایی استان هرمزگان در این 5 ماه که توفیق خدمت در این استان را داشتم، تشکر می‌کنم‌.

همتی با اشاره به اینکه این دستگاه در کنار اعضای شورا تامین نقش موثر و هم افزایی در جهت ایجاد امنیت و آسایش در استان هرمزگان دارند، تصریح کرد: فضای همدلی مناسبی در بین اعضای شورای تامین استان به عنوان بالاترین رکن اداره امنیت استان هرمزگان در بستر مسائل سیاسی، اجتماعی و ... برقرار است.

وی با بیان اینکه تسلط کاملی بر دریا داریم و در سطح مطلوبی از امنیت قرار داریم، افزود: شرایط استان به دلیل مبارزات خوبی که در شرق برای مبارزه با قاچاق صورت گرفت، وضعیت مناسبی است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی به گونه ای بوده که زندگی مردم با دریا گره خورده است، اضافه کرد: اعتقاد داریم تمامی استعدادهای کشور در هرمزگان وجود دارد و باید در سایه تلاش تمامی مدیران و نیروهای مردمی بتوانیم استان را در سطح مطلوب اداره کنیم و هم نقش بی بدیلی که در اقتصاد کشور داریم را به خوبی ایفا کنیم و خوب ظاهر شویم.

‌وی با اشاره به اینکه در حفظ رضایت مردم باید تلاش بیشتری کنیم، تصریح کرد: اگر قانون را هم پیاده کنیم اما اقداماتی که باید صورت می‌گرفته، انجام نشده باشد، سبب نارضایتی می‌شود و این افراد به دایره نارضایتی‌ها وارد می‌شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید کار و پیشگیری کنیم و اقدام و برخورد مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: این مردم هستند که در تمامی صحنه‌ها بوده‌اند، همین راهپیمایی‌های اخیر را ببینید و مسئولان نباید فراموش کنند، هرکدام در سمت خود اقدامات‌شان، چقدر می‌تواند مردم را راضی یا ناراضی کند.

همتی با اشاره به هماهنگی دستگاه‌ها و اهمیت آن اضافه کرد: خدا را شاکریم این هماهنگی و هم افزایی در شورای تامین استان وجود دارد، فضای خوبی در استان داریم و این هماهنگی‌ها هم افزایی مناسبی ایجاد کرده است.

وی ضمن تشکر از اسدی دادستان سابق شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: برای دادستان جدید بندرعباس که استان را می‌شناسد و زحمات زیادی برای ارتقای آن داشته است، در سمت جدیدش آرزوی توفیق دارم و اطمینان دارم در سایه هماهنگی و هم افزایی در کنار هم می‌توانیم در تامین امنیت با تکیه بر رضایت مندی مردم، تولید اشتغال و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را ایجاد کنیم.

استاندار هرمزگان در پایان با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی امروز در حوزه اقتصاد است، اظهار کرد: اگر تولید رونق پیدا نکند و اقتصاد بهبود نیابد، از باب معضلات اجتماعی و فرهنگی برای دشمنان بستر ساز می‌شود، همه باید دست به دست هم دهیم تا این دغدغه مقام معظم رهبری را به سرانجام برسانیم.

‌چشم طمع بسیاری افراد به دنبال دریاست‌

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان هم در این مراسم گفت: قضات زود می‌توان فاسدان را بشناسند، فقط در این میان قدرت لازم است که رو ندهند، اعتنا نکند و به قدرت نمایی شان بی اعتنا باشد، این افراد قدرت ندارند اما در سایه بی توجهی قدرت می‌گیرند، پس باید به درستی با آن‌ها مبارزه کرد.

به گزارش ایسنا، ‌آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ‌افزود: اخیرأ مقام معظم رهبری بر روی مطالبی تأکید و پافشاری دارند مبنی بر اینکه ما در بحث عدالت اجتماعی آنطور که باید موفق نبودیم.

وی ادامه داد: این موضوع نخست روح بزرگ رهبر عزیز و فرزانه نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند که به آنچه کمبود در جامعه است، اشاره می‌کنند و اشکالات مجموعه را می‌پذیرند و موضوع دوم پس از این بیانات وظیفه ما چیست.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه بحثی را در خطبه های نماز جمعه بندرعباس شروع کردم مبنی بر اینکه عواملی که مانع اجرای قانون است، را مردم بیشتر بشناسند، اضافه کرد: چهار خطبه حرف زدم و به طور حتم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دوعامل را تا حدودی اشاره کردم، اول خطرناک ترین پدیده به تصریح سخن مولا علی (ع)، از آخرین نامه های این امام عزیز در نهج البلاغه مبنی بر اینکه چرا ملت های قبل شما ساقط شدند، چون حقشان را نمی دادند مجبور بودند حقشان بخرند و رشوه عامل از بین رفتن حکومت ها بود.

امام جمعه بندرعباس، دادستان کل کشور را به عنوان یک فقیه کارشناس و دغدغه دار در مسائل انقلابی و اجتماعی دانست و عنوان کرد: از قدیم شما را می شناسم و دغدغه هایت را می دانم و امیدوارم برای مبارزه با رشوه باب جدیدی را باز کنید و با توجه به بیان امام علی(ع) باید نسبت به این موضوع حساس تر شویم زیرا از همان دری که رشوه وارد شود، قانون می گریزد و مشخص است کشور بی قانون چه سرانجامی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رشوه دهندگان سخت ترین دست ها را عاقبت باز می کنند زیرا پول پر جاذبه است، اضافه کرد: بنده در خطبه ها در حد توان و تکللیف به پرداخت این موضوع شروع کرده ام اما مسئولیت اجرایی ندارم اما شما به برکت قدرت اجرایی حساس بودید و امیدوارم حساس تر شوید، تاکنون مردانه مبارزه می کردید و از امروز مصمم تر شوید زیرا به چیزی که قابل خرید و فروش باشد، اعتباری نیست.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه هرکس از پول بگذرد مرد است، تصریح کرد: عامل دیگر در این موضوع قدرت های محلی است، استان می خواهد طبق میل خود عمل کند، نیرو خودش بگذارد عزل و نصب کند و گاهی هم نیروهای خارج استان دخالت می کنند.

وی ادامه داد: 15 سال پیش مقابل مسجد حضزت علی بن ابی طالب(ع) می خواستند دریا را مورد تجاوز قرار دهند، ایستادم و نگذاشتم زیرا دریا لغمه لذیذی است و چشم طمع بسیاری افراد به دنبال آن است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: آب دریا نور چشم را اضافه می کند، موجش شادی دارد، قیمتش هم که بالاست، من جلوی آن را گرفتم، همینطور که الان دارم می گیرم.

وی با بیان اینکه وزیر وفت از تهران زنگ زد که کنار برو حرفت خریدار ندارد، عاقبت کارشان را می کنند و شما خجالت زده می شوید اما  اعلام کردم بنده به سخنانم ادامه می دهد، هرچه می خواهد بشود، اضافه کرد: از تهران و درون استان، قدرت ها دخالت می کنند، این شاخ ها باید شکسته شود، مگر می شود کشور و استانی زیر افراد ذی نفوذ قرار بگیرد و عدالت در آن برقرار  شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه قضات زود می توان فاسدان را بشناسند فقط در این میان قدرت لازم است که رو ندهند، اعتنا نکند و به قدرت نمایی شان بی اعتنا باشد، اظهار کرد: این افراد قدرت ندارند اما در سایه بی توجهی قدرت می‌گیرند پس باید به درستی با آن ها مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه جایگاه دادستان که همان مدعی العموم است را باید به خوبی معنا کنیم، خاطرنشان کرد: تخلفاتی که انجام می شود بر دو قسم است، یک قسمت در حریم افراد است که خانه را خراب می کنند به شخصی اهانت می کنند و بسیاری از اقدامات دیگر و تکلیف من است شکایت کنم اگر حقم را می خواهم.

آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: قسمت دوم ظلم هایی است که به عموم می شود، اینجا جای داستان و مدعی العموم است که وارد شده و جلوی کار خلاف را بگیرد به طور مثال اگر ببینیم بندرعباس کنارش بندرعباس دیگری هم درست شد، بدون مجوز خانه ساخته اند، بلوک ها را شب بالا برده اند و  همان بلوک ها تبدیل به خانه مسکونی می شوند؛ نه کوچه کوچه است نه دیوار نه دیوار، منتظرند زلزله ای بیاید، بگویند بندرعباس چندین هزار کشته داد.

وی ادامه داد: آن تکلیفی که به عهده مدعی العموم است، در زمین های اطراف شهر بندرعباس، چند هزار چاه غیر قانونی حفر شده که باید جلویش گرفته شود همین چاه های غیر مجاز سبب خشکی قلات ها و بی آبی زمین ها شد و اکنون زمین ها در اثر بی آبی فرورفته و رسیدگی به این موارد کار مدعی العموم است، کس شکایت کند یا نه باید جلویش را بگیرد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه از مجموعه دستگاه قضایی و دادستان تقاضا می کنیم، جلوی این تجاوزات را بگیرند، تصریح کرد: ساعت 2 بامداد صدای فریاد موسیقی به گونه ای که همه را اذیت می کند بلند است، کار دادستان است جلویش را بگیرد؛ اگر مدعی العموم ها حضورشان را پررنگ تر کنند، شاهد بندرعباس دوم، سوم و چهارم نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر اکنون زلزله ای بیاید دیگر چیزی از این منازل مسکونی نمی ماند و اگر خانه ای آتش بگیرد، ماشین آتش نشانی از چه طریقی به این منازل دسترسی پیدا کند، اضافه کرد: رئیس کل دادگستری هرمزگان را عادل می دانم و از دادستان جدید شهرستان بندرعباس تقاضا می کنم اگر امروز جلویش را نگیریم فردا مشکل خواهیم داشت؛ اگر می خواهیم بندرعباس در آینده دچار مشکل نشود باید امروز محکم ایستاد، می دانم برای گرفتن جلوی یک ساختن خانه باید چندین تلفن و ... شود اما اعتنا نکنید.

آیت الله نعیم آبادی با تقدیر از استاندار هرمزگان، ابراز امیدواری کرد دادستان و استاندار را در کنار هم ببینیم و هرچه زودتر شاهد مرگ این بازار فساد و تجاوز باشیم، تصریح کرد: سنای آمریکا موارد تخلف سازمان سیا را در کتابی بیان کرده با این انگیزه که اگر سیا جنایت کرد آبروی آمریکا به خیال خود با افشا گری سنا حفظ شود، غافل از اینکه سنا و سیا فقط در جابجایی نقطه متفاوت اند.

وی در پایان با بیان اینکه خداوند اول سنا و بعد سیا را لعنت کند، خاطرنشان کرد: بهتر است آمریکا را خوب بشناسید خودشان می گویند و اعتراف می کنند چه جنایاتی کرده اند.


انتهای پیام

نظر شما