شناسهٔ خبر: 24246163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدوین برنامه عملیاتی سال 97 استانداری خراسان رضوی در مراحل پایانی

تدوین برنامه عملیاتی سال 97 استانداری خراسان رضوی در حال اتمام است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه عملیاتیتدوین برنامه عملیاتی سال 97 استانداری خراسان رضویدر مراحل پایانی سال 97 استانداری خراسان رضوی در مرحله پایانی تدوین قرار دارد و تا دهم اسفند نهایی می شود.

سیدجواد حسینی افزود: خوشبختانه برنامه عملیاتی سال 96 به صورت 100 درصد محقق شد و در سال جدید نیز ارتقای مدیریت استان در چهارچوب نظام برنامه ریزی با محورهای مهمی مانند ارتقای مدیریت، جوان گرایی، استفاده از همکاری زنان، اقوام و گروه ها در دستور کار است.
وی یکی از محورهای مهم برنامه عملیاتی استانداری خراسان رضوی را در راستای سیاست های دولت و بحث جوان گزینی در مدیریت های استان و کاهش میانگین عمر مدیریت از 48 به 40 سال برشمرد و افزود: تا کنون سعی بر این بوده است تا در استان با شناسایی جوانان توانمند و انتخاب آنان در پست های مدیریتی از توانمندی آنان بهره گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه به دلیل ایجاد همگرایی بیشتر، نگاه عدالت محور و فرصت آفرینی برای همه گروه های اجتماعی از اقوام و برادران اهل سنت نیز در پست های مدیریتی بیش از گذشته در استان استفاده خواهد شد، افزود: هم اکنون 13هزار و 704 کارمند اهل سنت و 65 هزار و 842 مددجوی کمیته امداد از مناطق اهل تسنن هستند و 78 مدیریت دولتی، بانکی و شهرداری استان را برادران اهل تسنن بر عهده دارند.
وی تاکید کرد: باید خارج از مرزهای جغرافیایی، سنی، جنسیتی و قومی، اصل شایسته سالاری را در استان پیش ببریم.
حسینی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های عملیاتی استان در سال آینده، اعلام هفته فرهنگی برای هر یک از شهرستانها با هدف ارتقای فرهنگ، مدیریت فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت خواهد بود که در این هفته با امکان عرضه کالاهای فرهنگی، دستاوردها و آداب و رسوم، می توان به معرفی هر چه بیشتر و بهتر شهرستانهای استان کمک کرد.
وی در ادامه با اشاره به گسترش روابط مردم با دولت، افزایش سمن ها را یکی دیگر از اولویت های کاری استان دانست و افزود: همچنین طرح افزایش جامع تعاملات گرم در سطح برنامه ریزی فرهنگی، علمی و اجتماعی با رویکرد افزایش تعاملات گرم در خانواده ها مورد توجه است که در این راستا ارائه تخفیف های 50 درصدی برای استفاده خانواده ها از برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی مد نظر است.

نظر شما