شناسهٔ خبر: 24244042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

دفاع لوپن از حکومت 

خبرگزاری فرانسه: «ژان ماری لوپن»، بنیانگذار و رهبر سابق جناح راست افراطی فرانسه در کتاب خاطراتش نوشته «فیلیپ پتن»، رهبر فرانسه در زمان جنگ جهانی دوم با امضای پیمان آتش‌بس ۱۹۴۰ که به نیروهای نازی اجازه اشغال شمال فرانسه را داد، شرافتش را از بین نبرده است.

ترس پناهجویان روهینگیا از بازگشت

رویترز: در پی برگزاری نشست مقامات بنگلادش و میانمار برای گفت‌وگو درباره بازگشت پناهجویان روهینگیا قرار است در اولین مرحله ۶۰۰۰ پناهجوی روهینگیا به میانمار بازگردد. این پناهجویان برای فرار از سرکوب‌های خصمانه ارتش برمه در اواخر ماه اوت به بنگلادش رفته‌اند.در هفته‌های اخیر این پناهجویان برای بازگشت به میانمار تحت فشار قرار گرفتند. در همین راستا یکی از مقامات میانمار نسبت به عواقب ادامه حضور آنها در منطقه بدون سکنه هشدار داد.

حمله هکری به نوری مالکی

سومریه نیوز: دفتر «نوری المالکی»، معاون رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که صفحه رسمی‌ وی در فیس‌بوک از سوی افراد ناشناس هک شده است.

انفجار در سریلانکا

آسوشیتدپرس: ارتش سریلانکا اعلام کرد، انفجار امروز چهارشنبه در یک اتوبوس به زخمی شدن ۱۹ تن از جمله ۱۲ پرسنل ارتش منجر شد.

پیش بینی فروپاشی تشکیلات خودگردان

نیویورک تایمز: دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و از رهبران جنبش فتح در اظهاراتی جنجالی و بی‌سابقه لیبرمن را رئیس واقعی فلسطین دانسته و تاکید کرد که تشکیلات خودگردان به زودی نابود خواهد شد.

حاشیه لغو دیدار پنس

رویترز: مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، کره‌شمالی دیداری را که قرار بود در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی میان هیأت‌هایی از واشنگتن و پیونگ‌یانگ برگزار شود، در آخرین دقیقه لغو کرد. به گفته این مقام‌ها، «مایک پنس»، معاون رییس‌جمهوری آمریکا قرار بود با مقامات کره‌شمالی از جمله خواهر رهبر این کشور در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی دیداری داشته باشد اما کره‌شمالی این دیدار را در ‌دقیقه آخر لغو کرده است. 
 

نظر شما