شناسهٔ خبر: 24241246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از مجلس؛

از بررسی سقوط هواپیمای آسمان تا مخالفت سازمان بازرسی با یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق

تهران - ایرنا - بررسی سقوط هواپیمای آسمان . حادثه کشتی سانچی در کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مخالفت سازمان بازرسی با یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق از جمله حواشی جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز خانه ملت در جمع خبرنگاران از بررسی حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان ذیربط در جلسه این کمیسیون خبر داد.
وی گفت: این جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی، رییس سازمان هواپیمایی کشور، مسوولانی از اورژانس، هلال احمر، معاون عمرانی وزارت راه و شهرسازی، مدیران عامل هواپیمایی آسمان و هما برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه مسائل مختلفی از جمله حادثه کشتی سانچی و سقوط هواپیمای آسمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی درباره دلایل سقوط هواپیما مباحثی را مطرح کرد اما هرگونه اظهارنظر قطعی درباره دلایل سقوط را به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما موکول کرد.
کوسه غراوی تصریح کرد: آخوندی درباره علل سقوط هواپیما و حضور میدانی در منطقه که با مشارکت عوامل وزارت راه و شهرسازی، ارتش و سازمان‌های امدادی انجام گرفت، توضیحاتی ارائه کرد.
وی گفت: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بیان کرد که پیکر بیش از 30 نفر از جان باختگان سقوط هواپیما پیدا شده است و بقیه پیکرها نیز به زودی تجسس و منتقل می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: هر چه سریع تر مسئولان باید توضیحاتی در خصوص جزئیات این حادثه به مردم بدهند و از جامعه به خاطر این حادثه عذرخواهی کنند.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع که عده‌ای شایعه کردند بعد از سقوط هواپیما تماس‌هایی از سوی مسافران با خانواده‌هایشان گرفته شده و یا مسافران زخمی، زنده مانده و به دلیل سرمای کوهستان جان باخته‌اند اصلا با عقل جور در نمی‌آید زیرا هواپیما با سرعت 400، 500 کیلومتر در ساعت به دیواره کوه دنا برخورد کرده و علاوه بر تکه تکه شدن هواپیما، پیکر بسیاری از مسافران نیز چند تکه شده و از روی ظاهر اجساد شناسایی آنان ممکن نیست.

**مخالفت سازمان بازرسی کل کشور با یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس
معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه از نامه رسمی رییس سازمان بازرسی کل کشور و اعلام مخالفت قاضی سراج رییس این سازمان با یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد تکلیف اراضی واگذارشده به افراد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حمید پورمحمدی در جلسه علنی امروز مجلس در هنگام بررسی بند الحاقی 2 تبصره 11 بخش هزینه ای بودجه 97، نامه رییس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به رییس مجلس در خصوص مخالفت با این بند را به علی لاریجانی تحویل داد.
وی اظهار داشت: سازمان بازرسی کشور طبق این نامه با بند الحاقی 2 تبصره 11 مخالف است.
پورمحمدی ادامه داد: براساس اعلام رییس سازمان بازرسی، طبق قانون تکلیف اراضی واگذار شده به افراد در محدوده شهری و اراضی خارج از شهرها در تملک سازمان منابع طبیعی مشخص است و این بند الحاقی مجلس ممکن است مشکلات جدیدی را به وجود آورد.
پورمحمدی افزود: دولت و سازمان بازرسی کل کشور معتقدند این الحاق نه تنها به حفظ اراضی ملی کمک نمی کند بلکه مشکلات جدیدی را سبب خواهد شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت با این مصوبه کمیسیون تلفیق در جلسه علنی مجلس مخالفت کردند و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع دادند.
در بند الحاقی 2 تبصره 11 بخش هزینه ای بودجه که به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع شد، آمده است: وزارت خانه های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی مکلفند قیمت کارشناسی روز اراضی بالاتر از یک هزار متر مربع دولتی شهری و بالاتر از یک هکتار اراضی منابع طبیعی را که از سال 60 به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار و دریافت کنندگان آن اقدامی روی اراضی انجام نداده و یا بر خلاف کاربری اراضی موصوف اقدام و یا متناسب با اراضی مزبور در آن اعیانی احداث نکرده اند، دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز کند.
استنکاف از اجرای این حکمموجب استرداد اراضی واگذار شده به دولت می شود، آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارت خانه های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

**سوال مطهری از وزیر دادگستری اعلام وصول شد
سوال ملی علی مطهری نماینده تهران از علیرضا آوایی وزیر دادگستری اعلام وصول شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سوال ملی علی مطهری نماینده مردم تهران از علیرضا آوایی وزیر دادگستری در مورد علت ادامه حصر اعلام وصول می شود.
سیام**9121**1336

انتهای پیام /*

نظر شما