شناسهٔ خبر: 24240139 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی ؛

هزینه‌های کشور بیشتر با درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بیشتر هزینه‌های کشور با درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به تحریم‌های کنونی و رکود اقتصادی حاکم در جامعه، اداره کشور با درآمدهای مالیاتی باعث کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت و عدم وابستگی به ابرقدرت‌ها و بیگانگان می‌شود.

صاحب‌خبر -
 به گزارش آناج به نقل از ایسنا، غلامرضا شریفی،  با بیان این‌که  ستون خیمه اقتصاد مقاومتی، مالیات است، افزود: تشخیص مالیات به مثابه قضاوت است و ماموران مالیاتی باید در نحوه تشخیص و وصول مالیات، عدالت را در اولویت قرار دهند.
 
وی نصب صندوق‌های فروش را موجب شفافیت اقتصادی و کمک به عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: اجرای ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم نیز سبب دسترسی نظام مالیاتی به اطلاعات لازم جهت تشخیص مالیات و مبارزه با فرار مالیاتی است.
 
وی  دریافت مالیات غیرواقع را خلاف قانون عنوان کرد و ادامه داد: تعیین مالیات بدون بازدید از محل و براساس اطلاعات ناقص غیر قانونی است و تذکرات لازم در این زمینه ارائه شده است.
 
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی افزایش رضایت‌مندی و تکریم مودیان با الکترونیکی کردن کلیه فرآیندهای مالیاتی، حذف تشخیص علی الرأس، شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی را از مزایای اجرای طرح جامع مالیاتی در راستای ارتقای نظام مالیاتی در استان برشمرد.

نظر شما