شناسهٔ خبر: 24237577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون استاندار هرمزگان؛

۹۸ درصد بیکاران هرمزگانی فارغ التحصیل دانشگاه هستند

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان، حرکت به سمت تربیت دانشجوی خلاق و کارآفرین را راه حل مشکل بیکاری در کشور برشمرد و گفت: از مجموع ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار هرمزگانی ۹۸ درصد فارغ التحصیل دانشگاه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، علی رئوفی در هیجدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی، پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در هتل هما به تشریح موقعیت استراتژیک هرمزگان پرداخت و گفت: هرمزگان با 150 کیلومتر مرز آبی، 22 بندر صیادی، 14 جزیره، پنج منطقه ویژه اقتصادی، دو منطقه آزاد کیش و قشم و جمعیت یک میلیون و 740 هزار نفری و ظریب شهرنشینی 50 درصدی، کم تراکم ترین استان کشور است.

 

وی با اشاره به رشد کمی دانشگاه ها پس از پیروزی انقلاب در کشور، تصریح کرد: امروز شاهد افت کیفیت در مراکز دانشگاهی هستیم و این واقعیتی است که باید بپذیریم.

 

معاون استاندار هرمزگان افزود: در حال حاضر 57 هزار و 500 نفر بیکار در استان هرمزگان وجود دارد که 98 درصد از آنها فارغ التحصیل دانشگاه ها می باشند و از مجموع بیکاران تنها 2 درصد بیسواد هستند.

 

رئوفی با اشاره به انجام بیش از 70 درصد از صادرات و واردات کشور در هرمزگان، وجود صنایع بزرگ، نفت، گاز، فولاد، الومینیوم، معادن، مناطق آزاد اقتصادی و تجاری، واقع شدن در کریدر شمال جنوب و ...، اذعان کرد: با توجه به مسئولیتم در استانداری افرادی با تحصیلات دکتر نظیر دکترای معماری و حقوق و حتی خلبان برای یافتن شغل به دفترم آمده است و حتی فردی را می شناسم که با دکتری حقوق مشغول کار نگهبانی است و برای اینکه کارش را از دست ندهد مدرکش را نشان نمی دهد.

 

وی در پایان، نسل امروز جامعه را ماحصل تلاش و زحمات معلمان دیروز دانست و عنوان کرد: نسل آینده نیز به دست معلمان امروز تربیت خواهند شد دقت کنید چه کسانی را برای مدیریت آینده کشور تربیت می کنید.

 

 

نظر شما