شناسهٔ خبر: 24237374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی:

فرهنگ ناب اسلامی باید بر همه فعالیت‌ها و مباحث علمی حکمفرما باشد

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان بر بررسی مباحث اجتماعی از طریق سلسله مباحث علمی، فقهی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: فرهنگ ناب اسلامی بر همه فعالیت‌ها و مباحث علمی حکمفرما باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ‌ آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه از کانون شیعه مسائل جدید و موضوعات مهم بررسی و ارائه شود بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی خطاب به حجت الاسلام مبلغی گفت: شما کار بسیار خوبی را انجام می‌دهید و همیشه سراغ مسائل غیرتکراری و تازه‌ای می‌روید که از یک طرف، روی آنها کمتر تمرکز و بحث شده است.

استاد سطوح عالی حوزه بیان داشت: بررسی مباحث اجتماعی از طریق سلسله مباحث علمی، فقهی و اجتماعی کار بسیار خوب و جالبی است و نتیجه این کنفرانس و فعالیت‌های علمی آن، باید به خوبی منتشر و اطلاع‌رسانی شود.

وی خطاب به رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تصریح کرد: برای مسائل روز که مورد ابتلای شدید جامعه است فکر اساسی و کوشش کنید، ولی در این زمینه، تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار نگیریم بلکه فرهنگ ناب اسلامی بر همه فعالیت‌ها و مباحث علمی حکمفرما باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی گفت: امید است در سایه لطف امام زمان(عج) باشید و بتوانید به نحو احسن این برنامه و کنفرانس را اجرا کنید.

نظر شما