شناسهٔ خبر: 24236557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه ولی‌ عصر (عج) رفسنجان خبر داد:

افتتاح دانشکده ایران‌شناسی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان

رفسنجان - رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان از افتتاح دانشکده ایران‌شناسی در دانشگاه ولی‌ عصر (عج) رفسنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی دهقان پیش از ظهر چهارشنبه در دانشگاه ولی‌عصر(عج) با حضور معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه رئیس‌ جمهوری، اظهار داشت: دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و سال گذشته بیست و پنجمین سال تاسیس دانشگاه را جشن گرفتیم.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ولی عصر(عج) تحصیل می‌کنند و ۲۷۵ نفر هیئت علمی شامل ۱۸ نفر استاد تمام، ۳۸ نفر دانشیار و ۱۷۸ نفر استادیار ترکیب اعضای هیئت علمی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان را تشکیل می دهند.

وی تأکید کرد: با گذشت ۲۵ سال تأسیس با دانشگاه‌های همزاد رقابت خوبی داشتیم و می توان گفت از بسیاری از دانشگاهها در این زمینه جلوتر هستیم، تمام پیشرفت دانشگاه را مرهون خیرانی هستیم که در ساخت خوابگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف همکاری کردند.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در ادامه خبر داد: امروز دانشکده ایران‌شناسی در دانشگاه ولی‌ عصر (عج) رفسنجان که با همت مرحوم تجدد تاسیس شده افتتاح می‌شود. مرحوم تجدد انسانی فرهیخته و عاشق ایران بودند که علاقه داشتند بحث ایران و ایرانشناسی آکادمیک شود و در دانشگاهها دنبال شود.

دهقان بیان داشت: ایران در تمام بخش‌ها مشهور است و در زمینه‌هایی مانند معماری، اقوام، موسیقی، غذاها، حیات‌وحش و ... مباحث مفصلی است که جای کار دارد و امیدواریم، بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان تصریح کرد: در دانشکده ایران‌شناسی مقطع کارشناسی ارشد رشته ایران‌شناسی و رشته زبان‌های باستانی دایر می‌شود که موافقت اصولی آن با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و از امروز عملاً فعالیت همکاران ما آغاز می‌شود.

دهقان یادآور شد: این دانشکده بیشتر در بحث تحصیلات تکمیلی کار می کند و دانشگاه سعی دارد، محیط این دانشکده را گسترش دهد و موزه آن به فضای بسیار بزرگی نیاز دارد.

وی به موضوع جلسه اشاره و بیان کرد: باید تولید، فروش و صادرت پسته را از سنتی به سمت مدرن‌ شدن ببریم و اگر مقاومت کنیم، مانند رودی است که ما را همراه خود می‌برد، کسی موفق است که خود را به سرعت همراه تغییر سیستم به‌روز کند.

نظر شما