شناسهٔ خبر: 24235415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بودجه97؛

جلسه غیر علنی مجلس درباره نحوه افزایش حقوق کارمندان دولت

تهران-ایرنا- مجلس شورای اسلامی برای بررسی نحوه و میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده جلسه غیرعلنی تشکیل داد.

صاحب‌خبر -

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درمورد این جلسه اظهارداشت: در این جلسه نمایندگان درباره نحوه و میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده گفت و گو کردند.
نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز مجلس وارد بررسی بند الف تبصره 12 بخش هزینه ای بودجه سال 97 کل کشور شدند ولی نتوانستند در این مورد به جمع بندی برسند، نمایندگان مجلس با اصل ، حذف و ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق مخالفت کردند، از این رو مقرر شد که پیشنهادهای آنان در این بند دوباره مورد بررسی قرار گیرد.
این بند در مورد میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات در سال آینده است.
به گزارش ایرنا، در بند الف تبصره 12 بخش هزینه ای بودجه 97 آمده، دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه های اجرایی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(29) قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به‌گونه‌ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 1396 ماهانه کمتر از 50 میلیون ریال است به‌صورت پلکانی نزولی، به میزان 10 درصد باشد. حداکثر میزان افزایش 20 ‌درصد خواهد بود.
همچنین در جز دیگری از این بند آمده است: حقوق و مزایای مستمر کارکنان شاغل دستگاههای اجرائی، اعضای هیأت علمی و قضات که در سال 1396، ماهانه بیش از 50میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده(71) قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره، رؤسای دستگاه های اجرایی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(29) قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان‌ها در سال 1397مشمول افزایش نمی‌شود و هرگونه افزایش حقوق و مزایا، فوق‌العاده‌ها و کمک‌هزینه‌ها و ایجاد کمک‌هزینه جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب و مرتکبین مشمول مجازات مقرر در ماده (598) قانون مجازات اسلامی(کتاب پنجم- تعزیرات) خواهند شد. هزینه‌های نگهداری و حق پرستاری مندرج در احکام حقوقی جانبازان از شمول این بند مستثنی است.
سیام**9121**1336

انتهای پیام /*

نظر شما