شناسهٔ خبر: 24234977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایش آنفولانزای پرندگان

گشت و پایش مشترک کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست وشبکه دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ با هدف کنترل آنفلوانزای جدید پرندگان در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با اعلام این خبر گفت: براساس گزارش های مردمی مبنی برمشاهده تعدادی لاشه پرنده در برخی از مناطق شهرستان ساوجبلاغ، بلافاصله اکیپی از کارشناسان این اداره به همراه نماینده شبکه دامپزشکی شهرستان به محلهای مورد گزارش مراجعه و خوشبختانه برطبق اعلام اداره دامپزشکی، تلفات مشاهده شده مربوط به بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان نبوده وحدسیات برروی بیماری نیوکاسل ویامسمومیت غذایی (به علت خونریزی ازمنقارپرندگان مشاهده شده) است که اداره دامپزشکی پس از بررسی وانجام آزمایشات ، نظرقطعی خود را اعلام خواهند کرد.

وی افزود: در دو نوبت بازدیدب عمل آمده از یک واحد مرغداری، یک آبگیر وموارد گزارش شده ازسوی مردم ، خوشبختانه تا این لحظه موردی از بیماری  دراین شهرستان یافت نشده است.

وی از شهروندان خواست به محض مشاهده  تلفات پرندگان به دلیل حساسیت بالای انتشار این بیماری موضوع را سریعا به اداره محیط زیست این شهرستان به شماره تماس ۴۴۲۲۵۸۱۱ و یا اداره دامپزشکی برای انجام نمونه برداری و تعیین علت مرگ گزارش دهند و تحت هیچ شرایطی  تماس مستقیم با پرندگان به ویژه لاشه آنها نداشته باشند.

نظر شما