شناسهٔ خبر: 24234613 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| افزایش ۳۰ درصدی پرونده‎های تشکیل شده در پلیس فتا گلستان ‌

R41471/P41362/S6,70/CT11

سرپرست پلیس فتا استان گلستان گفت: پلیس و سازمان‎های مرتبط به موضوع هتک حیثیت اطلاع‎رسانی کامل داشته و در ۱۱ ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد حدود ۳۰ درصدی پرونده‎های متشکل در پلیس فتای استان گلستان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، وحید صاحبکاران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان  به عملکرد 11 ماه گذشته پلیس فتا اشاره کرد و اظهار داشت: فضای مجازی جزء زندگی مردم شده و همه اقشار و در همه سنین در فضای مجازی فعالیت می‎کنند، اعتیاد به اینترنت و وابستگی بیش از حد به فضای مجازی یکی از مشکلاتی است که امروز با گسترش فضای مجازی به آن روبه‎رو هستیم.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه بسیاری از کاربران اطلاعاتی از قوانین فضای مجازی ندارند و این مهم گاهی سبب جرم‎انگاری شده، یادآور شد: خانواده‎ها نیز نسبت به فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی اطلاعات زیادی ندارند.

وی با بیان اینکه دستگاه‎های متولی باید نسبت به تامین امنیت در فضای مجازی اقدام کنند، تاکید کرد: عدم آگاهی از قانون و جرائم فضای مجازی، عدم شناخت آسیب‎های فضای مجازی و عدم آگاهی نسبت به مسائل امنیتی و سیستم‎های کامپیوتر از دیگر موضوعاتی است که سبب آسیب  در فضای مجازی می‎شود.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان تاکید کرد: در بسیاری از پرونده‎ها شاهد هستیم به علت اعتماد بی‎جا و انتشار عکس‎ها و فیلم‎های شخصی سبب مشکل شدند و به این علت شاهد رشد روز‎افزون جرائم هتک حیثیت هستیم.

صاحبکاران گفت: پلیس و سازمان‎های مرتبط به موضوع حتک حیثیت اطلاع‎رسانی کامل داشته، در 11 ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد حدود 30 درصدی پرونده‎های تشکیلشده در پلیس فتا استان هستیم.

وی تاکید کرد: 86 درصد پرونده‎ها در سال 1395 کشف شده و این میزان امسال و در 11 ماه سال‌جاری به 92 درصد رسیده است.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان یادآور شد: برداشت غیرمجاز حساب افراد 19 درصد پرونده‎های ما را در 11 ماه امسال تشکیل می‎دهد، 13 درصد پرونده‎های متشکل در پلیس فتا را پرونده‎های رایانه‎ای تشکیل می‎دهد و 59 درصد پرونده‎ها هتک حیثیت و جرائم علیه افراد و 9 درصد دیگر جرائم پرونده‎های متشکل در پلیس فتا استان است.

صاحبکاران یادآور شد: جرم هتک حیثیت مرتبط با خانواده‎ها است و صدمه‎ای که این جرائم ایجاد می‎کند بیش از جرائم مالی است.

وی گفت: 38 هزار ساعت آموزش چهره به چهره در مقاطع مختلف تحصیلی در مساجد و ادارات برگزار شده و همچنین 31 هزار حلقه سی‎دی و دی‎وی‎دی در مدارس و دستگاه‎های اجرایی توزیع شده و به همین میزان نیز برگ بروشور و تیزر توزیع شده است.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان به نشست‎ها و برنامه‎های تلوزیونی اشاره کرد و افزود: برگزاری این برنامه‎ها و دوره‎ها و برگزاری نمایشگاه و اجرای طرح تقسیم کار استانی برای کاهش و کنترل آسیب‎های اجتماعی سبب شده که جرائم اینترنتی سیر نزولی داشته باشد.

صاحبکاران گفت: در سال 1395 نسبت به سال 1394 تعداد پرونده‎های ما 92 درصد افزایش پرونده‎ها و در مدت 11 ماه امسال رشد جرائم اینترنتی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما