شناسهٔ خبر: 24233151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

پهنای باند اینترنت در ایلام مطلوب نیست

ایلام-استاندار ایلام از کم بودن پهنای باند اینترنت در این استان انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در دیدار با عضو هیات مدیره شرکت پست ایران اظهار داشت: امروزه بسیاری از فرآیندهای اجرایی بدون بهره گرفتن از شبکه اینترنت امکان پذیر نیست و در کنار آن با توجه به سرعت بسیار بالای رد و بدل شدن اطلاعات باید اینترنت پرسرعت و با کیفیتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: این وضعیت در استان ایلام چندان مطلوب نیست و باید از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این موضوع چاره اندیشی شود.

استاندار ایلام همچنین یکی از شاخص های توسعه یافتگی را ضریب نفوذ تلفن ثابت عنوان کرد و یادآور شد: درحالیکه متوسط این ظریب در کشور ۳۰ درصد است ، ایلام از میانگین کشوری نیز پایین تر بوده و حدود ۲۶ درصد است.

لزوم کاهش نقاط کور آنتن دهی در شهر ایلام و همچنین مسیرهای منتهی به مرز مهران

سلیمانی دشتکی همچنین خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای انتقال شبکه فیبر نوری به مرز چیلات شد تا برای اربعین سال آینده و در صورت بازگشایی این مرز مشکلی از نظر زیرساخت های ارتباطی نداشته باشیم.

وی خواستار کاهش نقاط کور آنتن دهی در شهر ایلام و همچنین مسیرهای منتهی به مرز مهران شد و یادآور شد: پهنای باند و سرعت اینترنت در ایلام نیز مطلوب نیست و امیدواریم مسئولان مربوطه اقدام لازم را برای بهبود این وضعیت انجام دهند.

وی اضافه کرد: تعداد بسیار زیادی از جوانان ایلامی در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات تحصیل کرده اند و امروزه نیز بسیاری از مشاغل با این حوزه سر و کار دارند و باید با برگزاری دوره های آموزشی و آشنایی فارغ التحصیلان با زوایای کار در این رشته ها بتوانیم اشتغال های متعددی را در استان ایجاد کنیم و در این زمینه توسعه استارت آپ ها باید در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما