شناسهٔ خبر: 24230168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار وزیر خارجه اسپانیا؛

ولایتی: ایران آماده تبادل نظر برای حل مسالمت آمیز مشکلات منطقه است

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار وزیر خارجه اسپانیا آمادگی ایران را برای تبادل نظر در حل مسالمت آمیز مشکلات منطقه طبق قوانین بین‌المللی اعلام کرد و گفت: راه حل مشکلات منطقه ای، سیاسی است و سرنوشت منطقه را باید به مردم آن واگذار و از دخالت بیگانگان جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در دیدار آلفونسو داستیس وزیر خارجه اسپانیا به مناسبات دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: منطقه حساس خاورمیانه نیاز به یک نوع مشارکت و محافظت همگانی جهانی برای حل مسائل مهم دارد و خوشحالیم که اروپا به طور عام و اسپانیا به طور خاص سیاست متفاوت و مثبت تری نسبت به کشورهای این منطقه دارند.
وی خاطرنشان کرد: روابط ایران و اسپانیا 500 ساله است و ما خاطرات خوبی از اسپانیا داریم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: وقتی که وزیر خارجه بودم بارها به اسپانیا سفر کردم و در دوران سخت و حساس جنگ تحمیلی، همکاری های این کشور با ایران تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار نگرفت.
ولایتی با بیان این که برای ما مهم است که دوستان قدیمی خود را فراموش نکنیم، گفت: آنهایی که حساسیت خاورمیانه را نمی دانند بیشتر از منطقه به خودشان ضرر می زنند.
وی تصریح کرد: بعد از گذشت چندین سال که این منطقه از دخالت بیگانگان ضررهای زیادی دیده است، همه به این نتیجه رسیده اند که راه حل مشکلات منطقه ای، سیاسی است و نه نظامی و اینکه باید سرنوشت منطقه را به مردم آنها واگذار و از دخالت بیگانگان جلوگیری کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: دیدیم که بهم ریختگی منطقه خاورمیانه بر کل اروپا و اسپانیا هم تاثیر گذاشت، لذا آماده تبادل نظر برای حل مسالمت آمیز مشکلات طبق قوانین بین‌المللی هستیم تا آرامش و ثبات به منطقه بازگردد.

**وزیر خارجه اسپانیا: با روح دوستی و گفت و گو به ایران آمده ام
وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار گفت: امیدوارم بتوانیم روابط دو جانبه ایران و اسپانیا را هر چه بیشتر عمق بخشیم؛ من با روحیه دوستی و گفت وگو به ایران آمده ام و امیدوارم در سایه همین گفت وگوها به برقراری ثبات در منطقه و جهان کمک کنیم.
داستیس خطاب به ولایتی افزود: من با نظر شما مبنی بر همکاری و تبادل نظر با هدف تامین امنیت و ثبات و آرامش در جهان و منطقه موافق هستم به خصوص این که شما تاکید کردید اراده بر راه حل سیاسی و نه نظامی وجود دارد.
وی تاکید کرد: حامل پیام برای تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور هستم.
وی همچنین جان باختن جمعی از مسافران ایرانی در سانحه هوایی اخیر را از سوی دولت و ملت اسپانیا تسلیت گفت و با خانواده های آنان ابراز همدردی کرد.
به گزارش ایرنا، آلفونسو داستیس وزیر خارجه اسپانیا شب گذشته برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.
دیدار با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی لاریجانی از برنامه های سفر دو روزه وی به تهران است.
سیام**9314**6984**1336

انتهای پیام /*

نظر شما