شناسهٔ خبر: 24226849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخريب خانه و مدارس فلسطينيان متوقف شود

هماهنك كننده ويژه سازمان ملل: تل آویو تخريب منازل و مدارس فلسطيني ها را متوقف كند.

صاحب‌خبر -

تخريب خانه و مدارس فلسطينيان متوقف شودبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ هماهنك كننده ويژه سازمان ملل در فرايند صلح خاورميانه خواستار يكپارچگي فلسطيني ها شد و گفت: اسرائيل تخريب منازل و مدارس فلسطيني ها در كرانه باختري را متوقف كند.

 تخريب خانه فلسطينيان را متوقف شود

هماهنك كننده ويژه سازمان ملل در فرايند صلح خاورميانه خواستار يكپارچگي فلسطيني ها شد و گفت : اسرائيل تخريب منازل و مدارس فلسطيني ها در كرانه باختري را متوقف كند نيكولاي ملادينف در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد كه با موضوع فلسطين و با حضور محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين برگزار شد- افزود: بعد از حدود يك قرن از اشغال فلسطين همچنان درگيري ها ادامه دارد و به جاي تعادل و ميانه روي - خشونت و افراط رو به افزايش است  وي با بيان اين كه از اول امسال چندين فلسطيني  از جمله يك نوجوان ــساله توسط نيروهاي اسرائيلي کشته شده اند- تاكيد كرد: از استفاده از زور بايد اجتناب شود و من از نيروهاي امنيتي اسرائيلي مي خواهم كه خوددار بوده و خشونت را آخرين راه حل ببينند.


عباس خواستار سازو کار چند جانبه براي حل مسئله فلسطين شد
در همين حال ­محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين روز سه شنبه در شوراي امنيت سازمان ملل خواهان ايجاد يک "ساز و کار چند جانبه" براي حلّ مسئله فلسطين با تشکيل يک کنفرانس بين المللي در اواسط سال 2018 شد.به گزارش خبرگزاري فرانسه از دفتر سازمان ملل در نيويورک، محمود عباس همچنين تأکيد کرد که از جانب آمريکا فقط ميانجگري براي تحقق صلح در خاورميانه کفايت نمي کند. سالهاست که مسئله فلسطين در بن بست قرار گرفته است.رييس تشکيلات خودگران اضافه کرد که رسيدن به يک سازوکار چند جانبه با برگزاري يک کنفرانس بين المللي، پيشنهادي اساسي به منظور تحقق صلح در خاورميانه است.وي در ادامه سخنان خود در شوراي امنيت، جامعه جهاني را به کمک طلبيد. شايان ذکر است محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين جلسه شوراي امنيت سازمان ملل متحد را بدون اين که به سخنان نماينده اسرائيل در اين شورا گوش دهد ترک کرد.


هيلي : سازمان ملل درباره اسرائيل به شدت مغرضانه عمل مي کند
نيکي هيلي نماينده آمريکا در سازمان ملل در نشست شوراي امنيت اين سازمان درباره فلسطين گفت : سازمان ملل درباره اسرائيل به شدت مغرضانه برخورد مي کند . 

هيلي بار ديگر مدعي شد مساله اين نيست که موضوعاتي مثل اسرائيل و فلسطين موضوعاتي بي اهميت باشند، بلکه بسيار هم مهم هستند ولي سازمان ملل بار ديگر نشان داد که وقتي موضوع اسرائيل به ميان مي آيد، جانبدارانه و با تبعيض عمل مي کند و رويکرد نامتناسب اين سازمان باعث مي شود حل و فصل مساله با تشديد اختلاف ها و رنجش هاي دو طرف به مراتب مشکل تر شود. وي گفت: موضوعات ديگري اکنون دامن گير خاورميانه شده اند که باعث شده است اهميت مساله فلسطين کاسته شود.


محاصره غزه بايد پايان يابد
فرانسوا دلاتره روز سه شنبه در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد كه درباره فلسطين برگزار شد- افزود: 25 سال ازتوافق اسلو گذشته است و تنها شاهد درگيري رنج بوده ايم.
وي ادامه داد: موضوع رو به وخامت است و يكي از علت هاي اصلي آن توسعه شهرك سازي هاست   خشونت از طرف همه طرف ها و خصوصا حماس رو به افزايش است  
دلاتره تاكيد كرد: توسعه شهرك سازي و سياست هاي استعمارگرايانه -وضع را بدتر كرده و نبايد اجازه دهيم كه اين موضوع ادامه پيدا كند

تصميم آمريکا در مورد قدس، باعث افزايش يأس و بي ثباتي شده است

واسيلي نبنزيا نماينده روسيه در سازمان ملل متحد در اين نشست اعلام کرد: تصميم آمريکا در مورد قدس باعث افزايش يأس و بي ثباتي شده است. بايد بودجه سازمان آنروا را براي کمک به آوارگان فلسطيني افزايش دهيم.وي افزود: کميته چهار جانبه و اتحاديه عرب مي توانند زمينه را براي برگزاري مذاکره فراهم کنند. آماده ايم زمينه را براي برگزاري نشست بين فلسطيني ها و اسرائيلي ها به ميزباني مسکو فراهم کنيم.

نظر شما