شناسهٔ خبر: 24226433 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت الله حکیم:

مسلمانان ساکن غرب فرزندان خود را بر اساس فرهنگ اسلام تربیت کنند

ابنا

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق بر لزوم توجه مسلمانان ساکن غرب به تربیت فرزندان بر اساس فرهنگ اسلامی برگرفته از اهل بیت(ع) تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف با جمعی از شهروندان پاکستانی ساکن انگلیس دیدار و گفت وگو کردند.

ایشان از مسلمانان ساکن کشورهای غربی خواستند به عقاید خود ایمان ثابتی داشته باشند و فرزندان خود را بر اساس این عقاید تربیت کرده و آنان را به وسیله فرهنگ اسلامی برگرفته از سیره و فداکاری اهل بیت(ع) محافظت کنند.

این مرجع تقلید افزودند: این مسلمانان باید با پایبندی دینی و اخلاقی و اعتماد به نفس و کرامت عالی، احترام دیگران را به خود جلب کنند چرا که این اعتقادات مورد احترام جهانیان است.

آیت الله حکیم تصریح کردند: امیدواریم که ارتباط مستحکمی با شعائر دینی داشته باشید و همواره به زیارت بارگاه های مقدس بپردازید و با سایر شیعیان نیز رابطه عمیقی داشته باشید.

ایشان همچنین با حسین الخطیب سفیر عراق در ترکیه گفت وگو کرده و توجه به عراقی های ساکن خارج از کشور را خواستار شدند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: سفیران و فعالان در سفارتخانه های عراق باید روحیه شهروندی را نزد این شهروندان حفظ کرده و ارتباط آنان با کشورشان را مستحکم کنند.

آیت الله حکیم همچنین تلاش برای بهبود روابط عراق با سایر کشورهای جهان به ویژه کشورهای همجوار را مهم توصیف کردند و این مساله را خدمت به مصالح ملت عراق و نیازهای انسانی در این کشور برشمردند.

ایشان از سفیران عراقی خواستند با تحکیم قواعد همزیستی و محافظت از مبانی و گفت وگوی هدفمند و سازنده به دور از خشونت و تعصب، طایفه گرایی را از بین برده و با تفرقه به مبارزه بپردازند.

سفیر عراق در ترکیه نیز از رهنمودهای این مرجع تقلید تقدیر و تشکر کرد و دیدار با آیت الله سید محمد سعید حکیم را فرصتی تاریخ دانست که مدت ها در انتظار آن بود.

...............
پایان پیام/ 326

نظر شما