شناسهٔ خبر: 24224048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

پیوند بین ایران و اعراب

ولایتی: مهمترین مساله ای که سرنوشت ما و اعراب را به یکدیگر پیوند می زند مساله فلسطین است.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 2 اسفند 63

چکیده:

  • رئیس جمهور از مبارزات قهرمانانه و روحیه اسلامی و انقلابی مردم آذربایجان تجلیل کرد.

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی: کارکنان دادسراهای انقلاب اسلامی از زمره نمایندگان اسلام و جمهوری اسلامی برای مقابله با کفر و الحاد هستند.

 

  • موسوی: علیرغم مخالفت همه جریانات سیاسی جهان، جنگ را ادامه می دهیم.

 

  • ولایتی: مهمترین مساله ای که سرنوشت ما و اعراب را به یکدیگر پیوند می زند مساله فلسطین است.

 

  • وزیر بازرگانی: توزیع آزاد 5 قلم دیگر از کالاهای سهمیه بندی شده در دست بررسی است.

 

تمجید رئیس جمهور از مبارزات مردم آذربایجان

رئیس جمهور دیروز در دیدار با نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی از مبارزات قهرمانانه مردم مسلمان آذربایجان در مقاطع مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت دلیرانه مردم این خطه در برابر توطئه های دشمنان تجلیل کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: آذربایجانی ها همیشه در صفوف مقدم مبارزه بودند و اولین اربعین شهدای قم در سال 56 و اجتماعات عظیم را آنها تشکیل دادند. بزرگترین حرکت ها و هیجانات در این مبارزه از عهده مردم مبارز آذربایجان برآمد و تلخ ترین تجربیات و فتنه ها را که در نظیر آن در هیچ منطقه ای از کشور بوجود نیامد همین مردم دفع و خنثی کردند.(1)

 

دیدار دادستان تهران با آیت الله موسوی اردبیلی

دادستان انقلاب اسلامی تهران به همراه قائم مقام و جمعی از دادیاران و بازپرسان شعب مختلف این دادسرا دیروز با آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور دیدار کردند.

در این ملاقات پس از ارائه گزارشی توسط دادستان انقلاب اسلامی تهران آیت الله موسوی اردبیلی ضمن تقدیر از فعالیت های محاکم این دادسرا گفت: شماها سهم زیادی در استقرار نظام جمهوری اسلامی دارید. رئیس دیوانعالی کشور با اشاره به توطئه های ایادی استکبار جهانی گفت: جدال بین حق و باطل اسلام و کفر از آغاز تاریخ تا کنون ادامه داشته است و شما که در دادسراهای انقلاب اسلامی مشغول انجام وظیفه هستید از زمره نمایندگان اسلام و و جمهوری اسلامی برای مقابله با کفر و الحاد هستید.(2)

 

موسوی: اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد دولت ایستاده است

 سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی و آفریقایی به همراه دکتر ولایتی وزیر امور خارجه و چند تن از معاونین و مدیران کل این وزارتخانه با مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار با اشاره به اذعان کشورهای خارجی بر تثبیت نظام جمهوری اسلامی گفت: شواهد موجود اکنون قدرت جمهوری اسلامی و این مطلب را که دیگر هیچ شیطنتی نمی تواند استقلال نظام ما را تهدید کند نشان می دهد.

نخست وزیر در مورد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز گفت: علی رغم این که همه جریانات سیاسی جهان در جهت مخالف ما حرکت کرده اند ما این جنگ را ادامه می دهیم. دولت اعلام می کند طبق فرموده امام اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد ایستاده است. وی افزود: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی مسائل پنهانی وجود ندارد و شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی به طور قوی حاکمیت دارد.(3)

 

ولایتی: امروز لزوم یک مبارزه جدی با اسرائیل بیش از پیش احساس می شود

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در اجلاس سمینار سفرا و کارداران جمهوری اسلامی در کشورهای عربی و آفریقایی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که سرنوشت ما و اعراب را به یکدیگر پیوند می زند مساله فلسطین است و  طبیعی است که ما با کشورهایی که کوشش بیشتری در جهت تحقق آرمان فلسطین و نجات مسلمانان از سلطه دشمنان اسلام دارند نزدیکی بیشتری داشته باشیم.

دکتر ولایتی تاکید کرد: امروز لزوم یک مبارزه جدی مشترک با اسرائیل و صهیونیسم به منظور نجات فلسطین و کوتاه کردن دست غارتگران از سر مسلمین بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و به همین دلیل ما باید در صدد یافتن نقاط بیشتر اشتراک با کشورهای عربی و افزایش همکاری ها و روابط با آنها باشیم.(4)

 

توزیع آزاد 5 کالای سهمیه بندی شده دیگر

در جلسه دیروز هیئت دولت که به ریاست نخست وزیر برگزار شد وزیر بازرگانی اعلام کرد توزیع آزاد پنج قلم دیگر از کالاهای سهمیه بندی شده در دست بررسی است.

جعفری وزیر بازرگانی در این جلسه در گزارشی از روند آزاد شدن این اقلام گفت: اخیرا توزیع و فروش 23 قلم دیگر از کالاهای سهمیه بندی شده آزاد شده و در حال حاضر نیز طرح توزیع آزاد پنج قلم دیگر از کالاها تحت بررسی است. بر اساس این گزارش نخست وزیر نیز در نشست دیروز هیئت دولت تاکید کرد دولت باید با حمایت هر چه بیشتر از تولیدات داخلی تحول تازه ای را در این زمینه ایجاد کند.(5)

منابع:

1. کیهان، 2 اسفند 63، ص 1 و 2
2. اطلاعات، 2 اسفند 63، ص 3
3. اطلاعات، 2 اسفند 63، ص 3
4. کیهان، 2 اسفند 63، ص 3
5. اطلاعات، 2 اسفند 63، ص 3

انتهای متن/

نظر شما