شناسهٔ خبر: 24221994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امام جمعه موقت اهواز:

تنها راه حل معضل ریزگردها بازگرداندن آب خوزستان است

امام جمعه موقت اهواز تنها راه حل معضل ریزگردها را برگرداندن آب منتقل شده خوزستان دانست و گفت: با این‌کار در عرض یک ماه این معضل حل خواهد شد البته بازگرداندن آب نباید به صورت نمایشی و موقتی باشد.

صاحب‌خبر -

 آیت‌الله محسن حیدری با بیان اینکه خواسته مردم خوزستان مبارزه با تبعیض و حل معضل ریزگردها است، گفت: مقابله با ریزگردها باید اصولی باشد و نه آبنباتی و با نهال‌کاری. اگر خیلی هم به این روش امید داشته باشند و بخواهند در هرسال 5 هزار هکتار نهال‌کاری کنند، 70 سال طول می‌کشد تا نهال‌کاری 350 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد به اتمام برسد.
امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه ملت عاقل این فریب‌ها را باور نمی‌کند، عنوان کرد: همه کارشناسان بر این باور هستند و این تنها نظر من نیست. هنگامی که آب را منتقل کردند، تالاب‌ها، مراتع و مزارع کشاورزی خشک شد و امروز نیز همین‌ها به کانون ریزگرد تبدیل شده‌اند.
وی این مسئله را خلاف قانون، شرع و انصاف دانست و گفت: چرا بر خلاف سیر طبیعی، دولت آب را به بهانه آشامیدنی و در حقیقت برای کار‌خانه‌ها، فضای سبز، کشاورزی و مصارف دیگر منتقل می‌کند.
وی بیان کرد: ضرر ریزگردها برای همه کشور است، همانطور که در یکی از موارد وقوع این پدیده، 700 هزار بشکه نفت استخراج نشد.
حیدری با بیان اینکه دولت و وزارت نیرو به این حرف گوش نمی‌دهند، خواستار ورود شورای امنیت کشور و قوه قضائیه به مسئله انتقال آب خوزستان شد و گفت: اگر قرار بر اجرای همه‌پرسی است باید در رابطه با موضوع انتقال آب باشد.
وی گله‌مندی مردم از برخی مسئولان را به دلیل فساد و تبعیض دانست و گفت: این دو موضوع زشت و ضد ارزش در برخی دستگاه‌ها وجود دارد و برخی از مسئولان فساد را در پیش گرفته‌اند.
حیدری افزود: تبعیض، بیکاری و اولویت ندادن به نیروی کار بومی به دلیل عملکرد برخی از دولت‌مردان است.

نظر شما