شناسهٔ خبر: 24221873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسيران فلسطيني حمايت جامعه جهاني را خواستار شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پايگاه خبري العهد لبنان، اسيران فلسطيني که بدون محاکمه در زندان هاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند، با انتشار بيانيه اي، از ملت فلسطين و جامعه جهاني خواستند به بازداشت آنها پايان دهند.
اسيران فلسطيني که بدون محاکمه در زندان هاي رژيم اشغالگر اسرائيل بازداشت شده اند، از همه توده هاي مردم فلسطين خواستند از آنها حمايت کنند و پشتيبان آنها و همواره به آنها وفادار باشند و مسئوليت هاي خود را براي متوقف کردن بازداشت هاي ظالمانه شان انجام دهند.
اسيران فلسطيني امروز با انتشار بيانيه اي، بر ادامه مقاومت و مقابله با رژيم اشغالگر تاکيد کردند و گفتند «پس از خداوند عزوجل، نيرو و عزم و اراده را از شما مي جوييم.»
در اين بيانيه آمده است: «همه گروه هاي اسيراني که بدون محاکمه در زندان هاي (رژيم) اشغالگر صهيونيستي به سر مي برند، وارد دوره جديدي از مقابله و تحريم فراگير و گسترده دادگاه هاي رژيم اشغالگر صهيونيستي مي شوند.»
در اين بيانيه با اشاره به ظلم رژيم صهيونيستي آمده است: «اين رژيم بازداشت بدون محاکمه را بارها عليه ما تمديد مي کند و بسياري از ما دوره هاي بين پنج تا پانزده سال را (در زندان) گذرانده ايم، بي آن که به يک موضوع مشخص متهم شده باشيم. اين اقدام به بهانه پرونده محرمانه ادعايي انجام مي شود که واقعيتي ندارد و به فرد بازداشت شده يا وکيل وي، اجازه اطلاع از پرونده داده نمي شود.»
در ادامه، اين بيانيه با خطاب قرار دادن مردم فلسطين، با تاکيد بر «قدرداني از تلاش هاي همه گروه ها و نهادهاي حقوقي و همه نهادهاي جامعه مدني» افزود «همه اين نهادها بايد تا تحقق هدف مان مبني بر متوقف کردن بازداشت هاي ظالمانه، به مسئوليت خود عمل کنند.»
اين بيانيه همچنين از همه نهادها، روزنامه هاي اسلامي، ملي، عربي و همه تريبون هاي رسانه اي آزاد جهان خواست که به شکل مستمر، اين اقدامات را با حمايت پوشش دهند.
اسيران با کمک خواستن از مسئولان سياسي و در راس آنها، ابو مازن (محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين) خواستند در زمينه سياسي و قانوني به اشکال مختلف از آنها حمايت کنند. اسيران از وي خواستند براي حمايت از مطالبات به حق آنها براي آزادي، مسئله اين اسيران را در محافل بين المللي و ديوان بين المللي کيفري مطرح کنند و با انجام اقدامات تبليغاتي و ديپلماتيک، کاري کنند که جهان از ظلم ها عليه آنها آگاه شود.
در پايان اين بيانيه، خطاب به توده هاي مردم فلسطين آمده است با درخواست کمک از شما، اطمينان داريم که پس از خداوند تبارک و تعالي، شما بهترين پشتيبان و ياور خواهيد بود.

نظر شما