شناسهٔ خبر: 24221352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه طارم نیازمند همکاری و تعامل بانک هاست

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان طارم گفت: توسعه این شهرستان و دستیابی به اهداف ترسیم شده در حوزه اشتغال طارم مستلزم همکاری و تعامل بانک هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی باقری روز سه شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان زنجان ضمن اشاره به نقش بانکها در تولید اشتغال یادآور شد: نقش بانکها و تاثیر گذاری آنها بر روی توسعه شهرستان غیر قابل چشم پوشی است.
وی افزود: شهرستان طارم با برخورداری از ظرفیت های بالقوه، توان بالایی برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد.
فرماندار شهرستان طارم طارم با اشاره به لزوم نظارت بیشتر بر روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی، جذب حداکثری در شهرستان و روان سازی آن افزود : کمک و تسهیل فرایند اشتغالزایی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی،تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری این شهرستان دارد.
باقری در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال روستایی در روستاهای شهرستان افزود: روستاها کانون تولید هستند و توسعه اشتغال روستایی یکی از مهمترین راه حل های رفع مشکل اشتغال در شهرستان است.
وی تاکید کرد: بخشداران شهرستان با همکاری اعضای شورا و دهیاران باید از همه امکانات موجود از جمله امکانات دولتی در روستاها برای توسعه اشتغال روستایی و رفع معضل بیکاری در شهرستان استفاده کنند.
فرماندار شهرستان طارم گفت: برای مشاغل روستایی و همچنین مشاغل خانگی نباید در صدور مجوزها و اعطای تسهیلات سخت گیری به عمل آید و ضمن نظارت دقیق، سازمان های متولی و بانکها با مردم تعامل و همکاری داشته باشند.
باقری خاطر نشان کرد: بررسی آمار اشتغال ایجاد شده دستگاه های مختلف در شهرستان و مقایسه با درصد تعهد آن دستگاه، رفع موانع و مشکلات موجود برای تحقق میزان تعهد پرداخت تسهیلات و روان سازی آن از مهمترین مواردی است که دستگاه های اجرایی باید در اولویت خود قرار دهند.
وی به اولویت های زیرساختی برای اشتغالزایی در شهرستان؛ پرداخت تسهیلات برای نوسازی نانوایی ها، نوسازی برخی واحدهای کوچک فرآوری زیتون و صدور مجوز بسته بندی میوه و صیفی جات اشاره کرد.
باقری پرداخت تسهیلات برای پرورش دام در روستاها، احداث مجتمع های دامداری، طرح توسعه گوسفند چندقلو زا، احداث و توسعه مجتمع های رفاهی- گردشگری، احداث ساختمان های بوم گردی در روستاهای هدف با تیپ روستایی، توسعه صنعت گلخانه ای، حل معضلات پرورش شترمرغ در شهرستان و توسعه بخش خدمات را از دیگر اولویتهای این کارگروه در طارم خواند و از تمامی اعضای این کارگروه خواست تا با همت جهادی در جهت توسعه و اشتغال زایی در شهرستان گام بردارند.
به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه هیئت دولت و طبق «دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی»، حدود 60 هزار میلیاد ریال از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک، صندوق توسعه کارآفرینی و صندوق حمایت از کشاورزی قرار خواهد گرفت و به همین مقدار نیز سرمایه توسط بانک ها تزریق خواهد شد که در مجموع 120 هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان و عشایر منابع تخصیص خواهد یافت.
نرخ سود تسهیلاتی که در این طرح در اختیار روستاییان و عشایر قرار خواهد گرفت 6 درصد است که تقریبا 3 درصد آن از طریق سپرده گذاری ها به دست خواهد آمد.
9886/8068

انتهای پیام /*

نظر شما